h1

BENVENUTİ!

26 Mayıs, 2006

2872003.jpg

Bakıyorum da günde yüzlerce, binlerce kişi geliyor güncellemediğim siteme (yaaa, beni binler okuyor). Yani benim okuyucum var ve ben birşey yazmıyorum. Gazete köşen var, millet seni okumak için alıyor ama senin fotoğrafının altında geçen ay okudukları yazın çıkıyor sürekli. Ayıp. Dedim hemen birşey yapayım.

Bir yandan aklımdaki template’in aynısını burada buldum. Ah, evet, bu renk, bu kolonlar aynen böyle, bu ayrım kolonlar arası, sonra side bar’da ayrımları ne hoş. Bir tek resmi değiştirir, kendi seçtiğin birşeyi koyarım. Ama burada hiçbişeyi değiştiremiyorsun. Bir sayfa başlığı bile koyamıyorsun. Benimse bu template’i alıp başka yere uyarlamam uzun iş. Başladım ama alacak bir süre. Bu kadar zaman yazmadan duramadım açıkçası. Zaten çok uzadı. “Yazar olup olmamaya şöyle karar verebilirsiniz” demişti zamanında bir şair (kim unuttum, ama söylediğinde ben oradaydım), “çiş gibi tutamıyorsanız yazın, yoksa gerek yok”. Doğru öneri. Bu aralar tutamıyorum, aklımda 50 yıl yetecek yazı var (J.Lennon’ın ölmeden bir süre önceki sözleri, yazı değil tabi, şarkı).

Ve işte başlıyoruz. Muhtemel ki tekrar taşınacağız. O zamana kadar alıcılarınızın ayarıyla oynayın. Bu arada ben uçayım, siz sağlıcakla kalın.
Gelmişken de buyrun şöyle geçin. Size kolonya vereyim ben. Evet, Türkiye’den getirdim bunu. Hep girişte bavulumu açacaklarını ve şöyle bir diyalog yaşayacağımızı düşünüyorum:

– Bu ne?

– Kolonya. Koklamak için.

– Parfüm mü yani? Ne çok. 10 yıllık herhalde.

– Pek parfüm sayılmaz. Misafirlere filan verilir. Serinlemek için. Alkollü.

– İçiyor musunuz? Buzla mı?

– Yok, içmiyoruz. Çok serttir. Yani içen var tabi ama çok keşler.

– E, napıyorsunuz bunla?

– Ya işte eline filan sürersin. Bazıları yüzüne.

– Cilde iyi mi gelir? Krem gibi.

– Yok aslında hiç sanmıyorum. Alkol öldürür herhalde cildi. Bilmiyorum aslında.

– Ne yani?

– Ya, boşverin, kültürel birşey işte. Öyle garip bir toplumuz biz. Niye yaptığımızı bilmeden yaparız şeyleri. Bunlar gelenek olduğu sırada ne modernizm varmış ne aydınlanma. Sizin yok geçmişiniz anlamazsınız.

– Tamam be ütüleme geç. Sokakta içme. 21 yaşın altındaysan hiç içme.

– Thanks. Biraz ister misiniz?

– Istemez.

7 yorum

  1. 2 kilo baklava yaptırdım, hayırlı olsun’a geldim. pek ferahmış be burası, hoh! güle oynaya kullanın efen’im 🙂


  2. Ooo, buyrun Ligeia Hanım. Geçin şöyle. Şimdi size getirdiğiniz baklavadan mı versek, napsak? Büyük bir bilmecedir bu benimle misafirlerim arasında. Getirilen şeyi ikram etmek ucuz durur (senin sunacak birşeyin yok mu anacım?). Diğer yandan ya misafirin çok canı çekmişse yol boyunca onu yiyeceği anı? Ama yok öyle olmamışsa, mecburiyetten almışsa ve daha güzel birşey bulmayı umuyorsa?
    En iyisi biz açık olalım abicim. Ligeia Hanımcım, sen bize Hacıbaba’dan al baklavaları, zaten canın da başka birşey çekemez bu durumda. Ben de iyi bir sakızlı dondurma bulundurayım, artık akşam boyunca şişene dek yeriz.


  3. şimdi türkiye’ye mi geldiniz yani efenim? doğru mu anlıyorum yoksa sabahın sekizinde saçmalıyor muyum
    -ha, hayırlı olsun yeni sayfa:)-


  4. Ding Dong!
    Ben geldim komşu, yeni sayfalar açılmış efendim! Ellerinize sağlık! Güle güle yazınız, çiziniz inşallah! Sakızlı dondurma için hiç zahmet etmeyesin, ben dondurmamı alıp geldim. Sözümüz söz! Ama ikram etmen lazım yoksa karışmam 🙂


  5. Margot, tamam ama Ligeia ile aynı gün geliniz rica ederim. Böylece ben de ikilemimden kurtulmuş olurum. “Ligeia Hanım, ah ne güzel baklava getirmişsiniz, bende de sakızlı dondurma vardı, ne şans, ne güzel giderler şimdi”. “Margotcuk, ah bende de baklava vardı, artık dondurma, baklava, hangisini istersen…”.

    Melis, aynen öyle ama bu sefer neden böyle garip ve yabancı hissediyorum ben? Geçer umarım kısa zamanda.


  6. ben gecenlerde bi liste yaptim: neleri ozluyorum listesi. asiri bir duskunlugum olmasa bile baklava da koydum listeye ama kolonyayi unutmusum! kokusu geldi burnuma simdi. limon kolonyasidir ama pek limon kokmaz. aci kokar. genzi yakar. yaslilar fuuut diye burunlarina cekerler onu (kafa yapiyo diyedir. opium kalmadi abi kolonya virek). pis hatiralari da vardir. kolonya kokardi mesela dedem, pek sevmezdim kendilerini. kucukken bahcesinden cicek kopardim diye kizmisti. o cicegi de yerde bulmustum ayrica hala icimdedir sancisi!


  7. işte çocukluktan üzüyorlar böyle doğru dürüst insanları, sonra da kaçırıyorlar yurtdışına..:(



Bir Cevap Yazın

