h1

Martin Guerre, Bir Koku

1 Haziran, 2006

“Yalnız bir tek ayakta yer var, gider misiniz, sonraki servisi mi beklersiniz? Karabağlar’a kadar. Çoğu Karabağlar’da iner.”
Tabi giderim, bir saati geçer sizin sonraki servisinize kadar, hem bir güzel merdivene de yayılırım.

Mobilyacılar semtimiz Karabağlar’da iner birkaç kişi, boşalan yerler olur, arka 4’lünün ortası boş mesela. 4’lünün solunda bir kadın, sağında bir adam var. Ben de çantamı adamın yanına koyup kadının yanına otururum. Kadın yayılmış bir şekilde uyumakta, bacakları benim koltuğumun önünde. Ben de bacak bacak üstüne atarım, çarpışmayız. Yalnız, adama bakılırsa çok yanlış birşey yapıyorum, sürekli bizim tarafa bakıyor. İki olasılık var, ya kadını dikizliyordu ve görüntüye engel oldum ya da eşi sevgilisi birşeyi kadın ve benim uyurken yanına oturmama bozuldu. Ama buna bozulacak Türk erkeği zaten imkan da yaratmaz, yanına oturur kadının uyurken.

Efes’e (şehir değil, ismi otelden gelen semt) kadar geçen 20-30 dakika boyunca da genelde adamın gözleri bizim tarafta, kadının üzerinde. Bakılacak birşey mi var, yoo, uzun boylu, kızıl saçlı, çekici olmayan bir kadın bence, biraz dekoltesi var ama nedir yani. Referans için konunun uzmanı Jerry Seinfeld’e kulak verelim:

Looking at cleavage is like looking at the sun, you don’t stare at it. It’s too risky. You get a sense of it and then you look away.“. (George Costanza, NBC’nin patronuna kızının göğüslerine bakarken yakalandıktan sonra [“Get a good look, Costanza?“]).

Efes’te de öndeki sıralardaki kızlara dönüp dönüp uzun uzun bakarak indi adam. Ülkeye hoşgeldin der gibiydi tam. Hayır, merak ediyorum, geçen ay birgün bizim okulun üç beş metrekareyi bulan çimlerinde üstsüz güneşlenen bir kız vardı. O kızla bu adam aynı mekanda buluşsalar acaba ortaya nasıl bir kozmik etkileşim çıkardı…

2 yorum

  1. Şöyle bir şeyler olur, fikir vermesi açısından :

    http://www.milliyet.com.tr/2006/05/27/son/sontur05.asp


  2. Diğerleri pek komik değil de helikopter pilotu çok komik. İnandım ben aslında pilota. Adamın gerçekten manevra bölgesi belki de. Değilse de adam havada gördüğü birşey yok, hep hava hep kuş, bir kere bir manzara görmüş, ona yönelmiş. 🙂



Bir Cevap Yazın

