h1

7Tepe

9 Haziran, 2006

Mahallenin serseri, sevilmeyen çetesinin reisi Hacer Ana’nın yeğeni Pembe’yi seviyor. Pembe Yusuf’u. Yusuf Olcay’ı. Olcay Yusuf’u. Ama paraları yok. Olcay’ı ayrıca Hacer Ana’nın oğlu Ali de seviyor -sanırım-. Ali’yi geri dönen eski sevgilisi Tülin seviyor, ama Ali onu unutmuş artık. Tülin Hacer Ana’dan istiyor hatta oğlunu. Ayrıca Olcay’ın arkadaşı Lale de Ali’yi seviyor.
Hacer Ana’nın küçük oğlu ki bu aralar böcek ilaçlama işine girmeye çalışıyor, Olcay’ın güzel kızı Duru’yu seviyor. Duru isim olarak sevilmeyecek gibi değil. Cisim olarak da -Özgü Namal- sevmemek zor.
Hacer Ana’nın kızı Önem evlendiği eşiyle yatamıyor bir türlü. Kocası sabırlı, bekliyor. Ama aynı evde iki başlarına bile oturmak istemiyor Önem.

Olcay, Zuhal. Yusuf, Emre Kınay. Ali, Uğur Polat. Hacer Ana, Meral Okay.

Pembe’yi seven mahallenin serserisini Aksak’ın yardımcılarından Arsen olarak bilirsiniz. Pembe de Çınar’ın mesai arkadaşı Ayşegül zaten. Ona geçersek Arsen Mavi’nin arkadaşı Tülay’ı sever. Tülay Arsen’i. Ayşegül Hamza’yı. Hamza Ayşegül’ü. Jilet Mavi’nin kardeşi Ümit’i seviyor, Ümit Jilet’i. Komşuları Fulya Hanım Hayri Bey’i. HAyri Bey Fulya Hanım’ı. Mavi Çınar’ı. Çınar Mavi’yi. Bir tek Aksak Mavi’yi seviyor boş boş, bir de bakıcı Naide Hanım Aksak’ı. Yakup abi boştaydı bugüne kadar, onu da doldurdular.

Hangisi gerçek, hangisi güzel? -Yönetmenleri aynı zaten, Türkan Derya (Güven)-.

HP’i seviyorum tamam ama Çınar’ın yakınında bomba patlar, yaralanır, Mavi yanlışlıkla vurulur, yaralanır, Aksak vurulur yaralanır, Aksak tekrar vurulur yaralanır, Jilet bıçaklanır yaralanır, şimdi Çınar kaza geçirir, bir kez daha yaralanır. Daha da onlarca benzeri olay. Böyle Türk filmi öğeleri yerine yok mudur normal hayattan çıkacak hoş bir senaryo?

5 yorum

  1. bi’ de, hacKer ana var; ama o alakasız sanırım bu durumla.


  2. katılıyorum size efe’nim, ilk başlarda seyretsem de son 10 bölümdür(salladım tabii ki) artık çok sıkıcı gelmekte; ay oldu olduu, yok olmadı, tekrar barıştılar, yok yine ayrıldılar, e yeter yani, lütfen…
    yeditepe’nin herkesin gönlündeki yeri ayrıdır snırsam…


  3. Kırk yıllık Havva Ana’ya Hacer Ana demişsin, a-a!

    Kaçıncı oldu bu bilmiyorum, artık bütün repliklerini ezbere biliyorum. Sırf Yeditepe’yi kaçırmayayım diye okuldan erken çıkıp 17.30’da evde olmaya çalışıyorum. Ömer konuşsun da ben dinleyeyim, böyle kedi gibi yatağıma süzülüp bütün gün onları izleyeyim istiyorum.

    “eger cekecegimiz acilari secebilseydik, hepsini secerdik de ask acisini soyle beride tutardik”

    vs.vs.


  4. HacKer ana anlaşılan tam alakasız. Markanın unutulduğu garip reklamlardan bu arada o da.

    Anonim vatandaş, sevindim aynı fikirleri paylaşan biri olduğuna. Yeditepe için de. Onda bir Şaşıfelek keyfi, tarzı buluyorum ben. Şenliği biraz az, hüznü biraz fazla. Ki Şaşıfelek’in yeri ayrıdır bende.

    Bu benim mtlda’dan aldığım ilk cevap, ilk yorum, ilk bişey oldu. Bir elektriklenme geçti vücudumdan, ürperdim. Evet, Havva Ana’da herhalde bir HacKer Ana etkisi olmuş.
    Ben gece seyrediyorum daha çok, gündüz tam da dışarıda olacak saatlerde oynuyor, özellikle buranın sıcaklarında. O söze ben de dikkat etmiştim. Ve o gün Çınar’ın kazasına değil de soygunda Yusuf’un roman sayfalarının kullanılmasına, dağıtılmasına üzüldüm.


  5. teşekkürler



Bir Cevap Yazın

