h1

Oranje

13 Haziran, 2006

Oranje

Ne fırsatçı milletiz. Yeni mi anladın diyeceksiniz. Ama milli tutkumuz futbolda, tuttuğumuz takımlarda bile böyleyiz. Brezilysa son şampiyon ve kadrosunda Ronaldinho, Ronaldo, Kaka filan var diye en büyük favori ya, hemen kendini çocukluğundan beri Brezilya taraftarı ilan ediyor herkes. %90 Brezilya’yı tutuyor, aynı %90 da Brezilya kazanır diyor. Başka bir takım kazanır deseler onu tutacaklar. Bunun adı taraftarlık değil kaybetme acizliği.

Oysa ben pek iyi hatırlarım, 94’te kazanmadan önce “Brezilya yeni dünya futboluna uyum sağlayamıyor, artık kupa almaları çok zor” diyenleri. O zamanlar herkes ‘makina gibi işliyor’ diye Almanyalıydı, ‘savunmaları taş’ diye İtalyalıydı, sırf Platini var diye Fransalıydı. Şimdi kimse yemesin beni, hep Brezilyalıymış, şuymuş buymuş, kazananı desteklersiniz siz, başka birşey değil. İlk başarısız sonucunda görürüz, nasıl dönersiniz.

Böyle tek maçlı 4 eleme turunun olduğu turnuvalarda tek favori olması kadar saçma birşey olamaz. Çünkü o tek maçlarda herşey olabilir. Brezilya’nın da fazlasıyla zayıf karnı var üzerine oynanırsa kaybedeceği. Birçok takımın kazanma olasığı var, Brezilya da bunlardan biri sadece. Kazanırsa da bu kimseyi haklı göstermez, sadece o olasılık gerçekleşmiş olur.

6 kupadır gönlümün takımından da soğudum bu yüzden. Hiç gelemem böyle toplu hezeyanlara. (Türkiye’ye karşı bile tutmuştum onları oysa). Diğer ezeli gözdelerimi destekliyorum. Avrupa rasyonalliğinden uzak, hücum oynayan canlı Portakalları (bakınız tribünleri) ve mavi-beyaz renkleri içime işlemiş olan ilk aşkım coşkun Tango ustalarını.

Kupanın en kötüsü görülen teknik Suudileri ve yeni gözdem tüm orta saha adamlarını (Xabi Alonso ve İniesta) barındıran İspanya’yı da sempatiyle takip edeceğim.

Kupayı alması için en büyük favorimse İtalya. Tuttuğum takımla bunun aynı şey olmadığını anlatmama gerek yok herhalde. Brezilya da ilk veya 2. turda elenir, tüm yorumcularımız apışıp kalır!!!

8 yorum

  1. Del Piero ve Italya’ydi, Roberto Carlos komik geliyordu-genis bacaklarindan dolayi- ama Brezilya futboldan cok renkli bir halk benim icin:)


  2. biz bu karşılıksız sevgiyi belirtmek için “sevinmek için sevmedik” diyoruz, samimiyetle.


  3. “sevinmek için sevmedik”. daha güzel ifade edilemezdi. her alanda her anlamda.

    bu arada Sothyz, bugün bir Alman taraftarda çok hoş bir şapka gördüm, boru gibi kafadan yukarı 40-50 sm. uzuyor, Almanya’nın renklerinde. ondan giyeyim diyorum oyuna gittiğimde.


  4. lizzle, herkesin ne ilginç futbol çağrışımları var futbolla ilgili. bak hala oynuyor del Piero. Roberto Carlos ve geniş bacakları da devam. Ama İtalyan takımı deyince kızların biriktireceği çağrışım çok olacakmış gibi geliyor bana.


  5. zaten sevinemiyoruz da, isabet oluyor.

    kapalı yerde şapka ile oturmak hiç kibar değil mösyö templar.


  6. sevinmek için sevmedik BJK taraftarlarının sözüymüş meğerse. Ben de hanenize yazmıştım bunu Sothyz. Neyse, bırakayım, orada kalsın.

    Ve ama o zaman o şapka ile önünüze oturamam ki. O zaman maça gelin bari, rica ederim. Orada giyebilirim. Maç: İspanya-Fransa, tarih: 27'si, saat: yerel saatle 9, yer: Hannover, koltuk: L204-208. Kapıya bırakırım ben üç biletinizi. [inanmazınız, Hannover'i atmıştım. Neredeymiş acaba diye baktım şimdi, 12 şehir içinde, evet, orada.]


  7. biz derken, zaten beşiktaş taraftarlarını kastetmiştim templar 🙂
    ayrıca mesajı bu kadar geç görmeseydim keşke, baksanıza kupa bitti bile.


  8. evet yani, ben 27 Haziran’da Hannover’da K204 nolu koltukta İspanya renklerindeki boru şapkamla yerimi almıştım, sizin en baştaki L204’e oturacağınızı düşünerek. Biletleriniz rezervasyon gişesinde adınıza ayrılı duruyordu, ben de sürekli arkama baktım, geleceksiniz de ben şapkamla tüm görüntünüzü kapayacağım diye. Böyle ince plan da kırk yılda bir yapılır, neyse artık.

    bu kadar geç görmenin tek faydası olabilir, şampiyonu o zamandan tahmin ettiğimi görebilirsiniz yazıda.



Bir Cevap Yazın

