h1

Uzanıp mavi göklerden sana doğru

22 Haziran, 2006

Süzülüp mavi göklerden yere doğru
Omzuma bir beyaz güvercin kondu
Uzattı sevgiyle pembe gagasını
Birden öğrendim hayatın manasını

Pek özlediğim Timur Selçuk vardı dün televizyonda. Her zamanki sinirli ve beyefendi tavırlarında. Yanında da her zaman aşık olduğum kızı Hazal. Zamanında gittiğim iki özel konserini hatırladım Timur Selçuk'un. Biri Cemal Reşit Rey'de kalabalıktan yer bulamayıp sahne arkasından-kenarından dinlemiştik, bir anlamda dibiden. Diğerinde de Kızılay Meydanında yolun ortasında oturuyorduk. Tabi o zamanlar Ankara'da solcu bir belediye vardı. Trafik kapanmış, Timur Selçuk beyaz piyanosunun başına geçmişti Atatürk Bulvarında.

Televizyon seviyorum işte ben. "Ben televizyon seyretmem, aptal kutusu o" diyenleri de hala garipsiyorum. Hoş şeyler seyrediyorum ben. Bazen tabi. Bir de aramak, bulmak gerek. Farklı şeyler yaşamamanın sonucudur sanırım, farklı şeyler yaşayanları seyrederiz.

Bir önceki gün mesela, televizyonların en hisli programı Yeditepe'de serseri Rüstem Pembe'yi ikna etti, evlenmek için kızın ailesinin kasabasına yola çıktılar. Her seven karşısındakini bir şekilde ikna eder gibi oldu. Duru Belçika'da piyano eğitimi alıyor. Zuhal iş buldu, ambulans şoförlüğü yapmaya başladı. Arkadaşı Lale de güvenli yolu seçti, iki gün önce tanıdığı orta yaşlı adamla evleniyor. Yusuf İzmir'e yola çıktı, tersanede çalışacak. Havva da ameliyat oldu, oğlu Ali ve torunu Ömer başında. Ömer Duru'nun kendisine bıraktığı saçı bulduğundan keyifli.

Sonra S O N yazdı. Bekliyordum bunu. Ve neyse ki Şaşıfelek kadar bağlanmamıştım. mtlda Hanım için daha çok üzüldüm açıkçası.

Ama olsun, sonra iki gözde takımım aralarında oynadı, Hollanda-Arjantin. İkisi de gruptan çıkacağı için vasat ama tribünleri çok renkli bir maçtı.

Size de ucundan tattırayım diyorum zevk aldığım birşeylerden bahsedince. Demek hiç yemek tarifi sitesi yapamazmışım ben, nasıl yaparım da onlara da tadına baktırabilirim de yanar yakılır, hüsran olurdum.

Buyrun Beyaz Güvercin. Eğer şimdiye dek bir kere olsun içiniz titreyerek Beyaz Güvercin'i dinlemediyseniz herşey anlaşıldı işte; sizin tanıdığınız hayat yarım hayat.

8 yorum

  1. Timur Selçuk’u çok ama çok severim. Kendisinin müziğiyle “Sen nerdesin” sayesinde tanıştım, sonra yılbaşında Seçkiler albümünü aldım. Tek kelimeyle muhteşem.

    Onu Savaş Ay’ın programına katılan sinirli adam olarak tanıyan bir neslin evlatlarıyız biz, ne yazık…


  2. Keşke sen de olsaydın, Atatürk Bulvarındaki konserde, Jel. Sakarya’nın önünde, asfaltta, bir yaz gecesi.
    Timur Selçuk’un sahne performansı da çok eğlencelidir. Bir şarkıda (Pireli Şarkı galiba), son notayı vurur vurmaz zıplar, sahnenin önüne gelir. Veya, Halet Rezaki’nin Şarkısı’ndaki mimikleri pek hoştur.


  3. Timur Selcuk, sanki buruk bir gulumseme, neden bilmiyorum.
    🙂
    su an bir mac olmali, Istanbul’dan anlatilan, kanal 1de izlenilen.
    Ben ders calismaya calisiyim biraz:)
    xx


  4. Evet, o sırada bir maç vardı ama paraya kıymışlar, Almanya’ya göndermişler Güntekin Onay’ı. Sevgili Portakallarım çok ateşli bir maçta elenmekteydiler o sırada. Timur Selçuk buruk, müzik buruk, ilişkiler buruk, görüldüğü gibi futbol bile buruk.


  5. ne kadar dikkatsizim son günlerde..seni okuyamadıgım ıcın ne kadar üzülüyorum diyerek”diğer sitene” bakıp bakıp dönüyorum hayatıma..asalında ne yakınmıssın..:(

    ne guzel “ben gibi” hissediyorum bi çok yazında seni..kımsecıklerın haberı yok dediklerimin senin de ruhunda yeretmişliğini görüp mutlu oluyorum..

    neyse ben de geldim artık..hoşgeldim dimi…:)


  6. yes. bittabi. bienvenue. willcommen aus paradise.


  7. Yıllardır binbir emekle tüm gözlerden, herkesten ve herşeyden sakındığım, sakladığım şarkımdı benim; Beyaz Güvercin!
    Şimdi burada, bir linkin ucunda, hemen oracıkta el altında 😦


  8. Sayın Eve, napayım şimdi, sileyim mi? İçtenlikle soruyorum. Sanırım hiçbir şeyi kimselerden saklamamak lazım. Özellikle böyle postmodern bir evrende herşey bir yerde karşınıza çıkar, orada burada kullanılır. Belki de en iyisi birilerinin daha beğendiğine sevinmek.
    Bu arada, linke gelince onun süresi 1 haftaydı, yani artık yok.



Bir Cevap Yazın

