h1

Uy!

20 Temmuz, 2006

Azıcık lafını etmiştim ama ben bu diziye bayılıyorum ya, biraz daha anlatmak istedim. Uy Başıma Gelenler, değeri bilinmemiş, çok şeker bir dizi, geçen yazdan.

Fikir şöyle: Makina mühendisi ve işsiz bir genç adam, Hakan kendi gibi üç arkadaşıyla bolca geyik ve eşek şakalarıyla yaşarken nasıl yolu düşer hatırlamıyorum, huzurevinde kendi gibi bir ihtiyara rastlar. Adamı bolca eğlendirir, saçını keserken de pembeye filan boyar. O da Giresun’a yakın bir köydeki evini ve fındık bahçesini Hakan’a bırakır.

<> uy
Hakan Giresun’a evi satmak için gider, ama sonra kırık dökük evi tamir eder, bahçesine göz koyan muhtarla bol bol çekişir, orada 3 ay dayanacağına ilişkin iddiaya girer, dostlar edinir, Giresun’a gidip gelirken hep bindiği dolmuşta hiç para vermez, kısacası orada varolabilir. Tabi bir de muhtarın kızı Fındık‘a aşık olur, onu kendine aşık eder.

Çok ilham verici. Fındık bahçeleri, bol yeşillik, deniz… Mardin’de çalışma ve Çınar’ın annesine ‘madem Çınar gelemiyor bir türlü, biz yanınıza yerleşmeye geliyoruz’ deme fikirleri kadar cazip. Tabi böyle diyorum ama büyük şehir dışında hiç yaşamamış biriyim ben. Daha önce aşağıladım ama Demir Ayhan‘a benzediğim bile söylenebilir. Bir teknemiz ve uşak-şoför-aşçılarımız olmasa da ailedeki konumum, abim, vs. pek benzer. Bir köy evinde tüm yıl yaşamam hayli zor anlayacağınız.

Bu arada dizi ilk anlaşma olan 13 bölüm bitince bitirilir. Birçok bayılarak takip ettiğim dizi gibi (Mavi Ay, Şaşıfelek, Yeditepe) yapım-yapımcı sorunlarından ortada bir yerde bırakırlar bizi. Show’dan seyredilebiliyor tüm bölümler isterseniz. Bir de dizideki Cemal karakterinin acaip başarılı ve özgün olduğunu söylemezsem çatlarım.-ve ayrıyeten, merak etmekteyim, bugün (20’si Perş.) saat 12:39:13’te bir gümbürtüyle yerimizden fırlamar ve dünyanın ekseni bozulunca uzayın boşluklarına doğru uzanır mıyız, aynı anda altıyüzbinkişi zıplayınca.-

3 yorum

  1. furtuna da guzel bi dizi, kalkmadan ruyamda goruyordum hatta!


  2. fırtına’dan ben de ümitliydim tanıtımlarından. Aynı coğrafya benzer sıcaklık. Ama sanki o şeytan tüyü (x factor de denebilir) eksik. (Yine de tam seyretmedim). Bu arada o şeytan tüyü de sanırım alt yazıda bahsettiğim anlaşma sonucu veriliyor insana.


  3. çok güzel bi diziydi avrupa yakası bez bebek bide bu uy başıma gelenler en iyi dizi



Bir Cevap Yazın

