h1

güven sorunu

2 Ağustos, 2006

Piazza
Cumartesi gecesi 3’ü geçiyordu ve evin yan tarafında bir Caterpillar çalışıyordu. Bir ara pek moda Cat botlarla ilgili bir alegori yapmıyorum (keşke). Resmen bir kepçe vardı yanımızda. Önce kazmışlardı, o saatte de kapatıyorlardı. Önce kazıp sonra doldurarak iş yapıyor görünmeye çalıştıklarını ve bundan zevk aldıklarını düşünmemiştim, yeni düşünüyorum.

Doğalgaz kazılarımız Mart’ta başlamış. O vakitten beri sokaklarımız yarı kazılı. Biz yine çok çekmiyoruz -toz dışında- ama arka taraflarda arabalar akrobasi yapıyor çukurlara düşmemek için. Bütün o çektiğimiz tozun üzerine bir de Cumartesi akşamı yan evle aramızdaki elektrik kablolarını parçalara ayırmışlar, 4 saate yakın elektriksiz kaldık. Acaba, belediyede her evin elektrik kablolarının nerede olduğunun planı olsa, her kazma çalışması yapan da bu planları alıp ona göre çalışsa diye beklesem… mantıksız mı oluyorum.

Başka diyarlarda geçirdiğim onca zamanda hiç sokakların kazıldığını görmedim. Bir tek Kule‘nin dibinde bir kazı yapılmıştı ki o da çok farklı bir olaydı. Antik kalıntılar bulmuşlardı yüzyıllar sonra, bir akşam yemekten dönerken görmüştüm, sonra da haberlerde çıkmıştı. Karanlıkta aydınlatılmış kazı çalışmaları heyecan vermişti.

O sokak kazıları, böyle bir plansızlık ve insana saygısızlık ülkeye olan inancımı bitiriyor gerçekten.

Ama sonra başka bir yerden bir ümit çıkıyor. Hiç olmadık bir yerden. Bayülgen’e (ki kendisinden feci bıktım) telefon eden seyirciler arasındaki delilerin çokluğu. Hangi coğrafyada bu kadar fazla başına buyruk, acaip (çok olumlu bir kelime) insan vardır. Geri kalmışlığımız sistemsizliğimizden diyoruz ama belki de o sistemliğimiz özgürleştiriyor herkesi.

İzmir Gaz’ı da aziz dostum, kan kardeşim Arşan Malalan‘a havale ediyorum.

5 yorum

  1. Foto.daki adamı tanımıyorum. Bu binaları ve gökyüzü ile uyumlu renklerini severdim sadece. Camposanto’ydu sanırım orası (aziz alan). Benim yaşayacağım yerin de öyle bir adı olmalı sanırım…
    Ve birkaç gün girmeyeceğim sanırım nete. Cevap veremezsem kusura kalmayın.


  2. aaa nereye?


  3. Cat bot bahane, Bulldozer bot şahane!

    Allahım felaket, inatla unutmak istediğim birer anılar sanki…


  4. yol çalışmaları, kazılar, kablo döşeme, boru değiştirme…daha işe yarayanını görmedim. Tabii işleri işkenceyse, fikrim değişebilir.


  5. KSK mi köstebek yuvasına çeviren zihniyeti esefle kınıyorum..allahtn bu aralar orda değilim.



Bir Cevap Yazın

