h1

Radyatör alacaksan Akmerkez’e gitmeyeceksin

13 Ağustos, 2006

Hayatımda yetecek kadar araba yedek parçası gördüm dün. Akşam gözümü kapattığmda tamponlar, kaportalar uçuşuyordu gözümün önünden.

Radyatörün yenisini almaya gerek yok, git II. Sanayi’ye, çıkmasını al, buyurdu uzaktan abim. Zaten o uzaktan buyurmayı çok sever, sağolsun. Çıkma, adından tahmin edebileceğiniz gibi beyin ölümü gerçekleşmiş arabaların çıkan organları.

Atladım gittim II. Sanayi’ye ama İzmir’de bir öğleden sonra daha oraya vardığınızda oldu, bugünlük bu kadar yeter, ben artık döneyim diyesi geliyor insanın. Oyas bu daha başlangıçtı. İlk başta daha sanayiye varmadan Çınarlı’da devasa bir eski yedek parçacı görüp girdim. Burası, tahayyülünüz alamayacağı, bana da böyle kelimeler aratacak devasa bir yer. Yer gök yedek parça. Sanki Matrix’te Laurence Fishburne “ön kaporta” demiş, her üç boyutta birden öne kaporta uzanıyor raflarda; her renk, çeşit ve modelde, dil din ırk ayrımı gözetmeden. Aynı şey tamponlar, jantlar, eksoz boruları ve radyatörler için de geçerli. O kadar radyatörden bir benim elimdekinin benzerini bulamadık ama.

10
Sanayiye (bu ek hali pek içime sinmedi ya benim, ne diyorsunuz Türkçe editörüm?) gittim ben de. Bulamadıkça herhalde 10 yer dolaştım. Öncelikle sanayi nasıl bir yer? Aksak’ın deposunu düşünün, ama orada etrafa sığabildiği kadar kirli, tozlu, yağlı, paslı araba yedek parçası doldurun, öyle yerler. Pek -biraz benim gibi- hijyen sevenlere göre değil.

Sonra, ne tip insanlar çalışıyor sanayide? Kalıplara (kaba, alaycı, dolandırıcı) hiç uymuyor bence oradaki insanlar. Zaten çok belli bir tipten sözetmek de mümkün değil. Başka işlerde ne tip insanlar varsa orada da öyle. Afili delikanlılar, veya bir tanesinde karşıma çıkan dedeler. Bunlarınki pek depo değildi, bir evin dışarıdan merdivenle çıklan 2. katı. Radyatörler de mutfak kısmında duruyordu, duvarda asılı bir tava ile komşu şekilde. Ben 65-70’lik bir amca ile çıktım eve. Evde de içerde bir Türk dizisi izleyen 75-80’lik bir dede çıktı, diğerine çıkışıp duran ve diğerinden daha bilinçli.

Sonra, benim çok merakımı çeken birşey, yani farklı sınıf insanların uyuşmazlığı pek yaşanmıyor. Yeter ki harbi biri gibi durun. Bir de tabi, farklı sözlereneredeyse diyalektik bir anlayışla yaklaşmalı:

– Abicim, çıkmaya güven olmaz, sen yenisini al.

– Onların o yeni dediği yan sanayi. Alman diyorlar ama ya Çin ya Konya malı. Sakın onlardan alma. Bak, benden al demiyorum ama çıkma al.

– Bunların şu haznesini satıp metal kısma yapıştırıyorlar ama ona güven olmuyor, çok riskli.

– Yapıştırma riskli miymiş? Bunu diyeni şeyedeyim. Kusura bakma arkadaşım ama bu şerefsizlere çok sinirleniyorum. Benden alma ama bu yapıştırma çok güvenlidir. (Kimse kendisinden almamı istemiyor zaten).

Bu anlayışı becerince pek güzel anlaşıyorsunuz, size çay da ısmarlıyorlar, arabayla durağa da bırakıyorlar.

Yazın başında ülkeye gelirken en çok istediğim şey mümkün olduğunca sokağı yaşamaktı. Uzak kaldığım ve pek değerini bilemediğimiz birşey sokak. Sıkıldın mı, çıkar bakkaldan birşey alırsın, gerek olursa elektrikçiye birşey sorarsın, ileride bir çiçekçi. En güzel haliyle Sothyz’de şöyle (14 tem., linki verirken şapkamı çıkarıp selamlayarım) yaşanan bir hal. Yani ülkeyi yaşarsın, şehrin kirli halini.
İstediğimden de fazla hardcore bir sokak günü oldu bugün.

Reklamlar

4 yorum

  1. evet evet çay ısmarlıyorlar.
    hijyensever üstelik çaysevmez ben içiyorum o çayı.
    sorunu ve ne yapacaklarını anlatırlar,fiyatı sorarım söylerler “bak anlamıyorum diye kazıklamıyorsunuz beni di mi” derim. “aman abla git başka yere sor sonra bize gel derler.”
    evet ortam pistir,dağınıktır ama oto sanayilerini severim ben yine de ve nedense.


  2. […] Original post by Simon Templar and software by Elliott Back […]


  3. […] Original post by Simon Templar and software by Elliott Back […]


  4. aynen ben de ahh. sevmem ikisini de ama içiyorum. beklediğimden veya başka yerlere göre çok daha dürüst benim de gördüğüm otosanayi dükkanları.



Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s