h1

To conquer death, you just have to die

3 Eylül, 2006

– Wake up Maggie, I think I’ve got something to say to you. It’s late September and I really should be back to school.

Merello
‘Gidiyorum ne yazık ki’ dediğimde karşımdaki ‘neden, bırakmak istemediğin birileri mi var’ diye soracak gibi geliyor bana hep. Yok oysa öyle bir Maggie. Olsaydı böyle gam yemezdim, hem uzaklıklar nedir ki. Ama gelişler gidişler hep böyle boş. Birşey eksik.

Sokaktaki çiftlere yabancılaşıyorum bazen (özellikle böyle cuma-cmt. akşama doğru Alsancak’ta olunca). Nerede gerçekleşiyor bu çiftleşmeler (çift haline gelmeler)? Sanırım birgün bilmediğim bir merkez olduğunu öğreneceğim. Geçtiğim bir yan sokakta anormal bir kalabalık olacak. Ben de insanları takip ederek Belediye’nin yeraltındaki devasa ‘rekreasyon merkezini’ keşfedeceğim. Geniş bir salonda karşılıklı ‘sen-ben ne dersin’ anlamındaki, iki işaret parmağının sırayla ileri-geri gidip geldiği hareketi yapıyor olacak herkes birbirine.

Veya cep telefonlarından bilmediğim bir program kullanıyordur belki tüm bu insanlar. Gerçi böyle bir şey gerçekten olacak bence birgün: belli bir programı yükleyenler etrafına ‘I’m available’ tipi bir mesaj verecek, isteyen de aradığı gibi biri etrafta olunca bir sinyalle uyarılacak, filan. Rezalet yani.

Çok önce farkettim ki herşeyi çalabiliyorsun da ‘yalnızsızlığı’ çalamıyorsun. Aslında sanırım artık mutluluk beklentisinden vazgeçsem iyi olacak. Zaten düşünmeye çok ihtiyacım yok, buna inancım da azaldı çok. Kısacık ömür, nolcak, öyle veya böyle bitecek derken buluyorum bazen kendimi. Biraz öyle. Bunu kullanarak hafiflemeli. Hafiiff, uçuyorsun. İstiyorsan yap, istemiyorsan yapma. Kurcalamaya gerek yok. Sonradan da muhasebe etme, yaşa.

*****

Rod Stewart 1971’den söylüyor Maggie May‘i. Onun yerine Save Your Kisses’ten de bahsedebilirdim aslında, aynı fonksiyona sahip, ama ondan bıkmış olabilirsiniz, Fiat Palio reklamlarından. Yine de isterseniz buyrun.

Bir Cevap Yazın

