h1

bir kaset koy da neşemizi bulalım

22 Eylül, 2006

Planlar sırasıyla: Boğaz Köprüsü, Köprü’nün başlarında tek başına bir araba -trafiğe kapatmışlar sanki-, ön sağ cam hizasından sürücü koltuğundaki adam: tombul, gıdıkları var torba torba, bıyıklı, neredeyse tonton, gözlüklü. Yanında da yine aynı ölçülerde, yine torba gıdıklı, sanki kocasının bıyıksız ve uzun boya saçlı hali olan karısı. Sürücü adam sol kolunu direksiyondan kaldırır ve “Semmraanım, ordan bir kaset koy da keyfimizi bulalım” diyerek sallar. Kamera yukarıdan geniş açıya geçerken ‘Ay, ne sıcak, ne bizden’ deriz biz de [oysa onlar hep bizdendi, hadi İnönülerden filan bahsetsek ve İ.Tatlıses kasedini onlar koysa hadi neyse]. Bence Türk televizyonlarında tüm zamanların ‘en alem’ görüntüleri…

<>…Ben de çok keyifsiz yazdım son zamanlarda. Feci halde bir kaset koymaya ihtiyacım var. “simon le bon, bir kaset koy da… ama kaset koleksiyonumuz yeterli değil burada.. cd.. mp.. yok, boşver onları, en iyisi bir konsere gidelim.. pink martini gelsin mesela bizim salona.. brazil‘i söylesin. şöööle bi’ keyfimizi bulalım”.
pink m.
Brazıl (i değil, ı) Brazıl.. milli marşı sanki ülkenin. Bu şarkının en güzel söylendiği yer tribünlerdir aslında. Bizde değil tabi, bazı güzel ülkelerde takımınız çok güzel bir oyunla rahat galipse maçın sonlarına doğru tribünler bunu söylemeye başlar. laa laaa.. lal lal lal la la la laaa…

Bir de Rio’da karnavalda olsaydık güzel olurdu tabi. Sokakta istisnasız herkes bunu söyleseydi bir ağızdan, en az yarım saat. Gerçi ben karnavalda değil de karnavalın sonraki saatlerinde gibi hissediyorum. Gece bitmek üzere. Herkes çekilmiş. Sokaklar karnavalın artıklarıyla dolu, renkli kağıtlar, simli konfetiler. Kaldırımın kenarına otururum. Aynı melodiyi çok daha yavaş, hüzünlü söylerim. Olmamış işte birşeyler beklediğin gibi. İçerideki bazı şeyler bastırılmaz olmuş. Zaten hüzün ki en çok yakışandır bize.

Aslında söyleyeceğim şarkı Manha de Carnaval olurdu herhalde. ‘Eski’ dostlar bilir, çalmıştım ben bunu size daha önce. Ararken gördüm, Karnaval Sabahı demekmiş zaten Manha de Carnaval. Oturun siz de yanıma kaldırıma, arka evde bir gitarist çalıyor şarkıyı yavaşça, dinleyin siz de benle. Kapayın gözlerinizi, kapa kapa. Huzurla değil, hafif acıyla.

Yok ‘ben safi huzurum, bozmayın’ derseniz size şunu vereyim, üç usta gitarist eylemişler. Turnusol kağıdı gibi seçiminiz, içinizi gösterecek. Benim gönlüm tabi bana yakışandan yana.

13 yorum

  1. pink martini gelmese de olur bizim köye.
    pink gelsin, eğlendirsin bizi, paris taklidi yapsın felan. ay ruhum daralıyor turgut, fatih ürek mi dinlesek ne..


  2. linke tıklayınca dosya aktarımı beklerken böyle birden çalmaya başladı ya çok hoşuma gitti.
    ben bilmiyorum böyle şeyler yapmayı ondandır belki.
    aferin sana:)
    ama çok ciddiyim vallahi.


  3. ahh, ben de ne zaman biri bunu takdir edecek diye bekliyordum. estağfurullah, ne demek görevimiz. bana da zor geliyor başka yerlerde diğer türlüsü. yalnız, ben genelde böyle yaparım, bulabildiğimde, sen çok uğramamışsın demek bize, özellikle eski zamanlarda:( [bu benim yaptığım ilk üzgün surat sanırım].

    bir de dilin böyle fena tuzakları var, di mi.. aferin desen ters algılanıyor hep, ben de yaşıyorum.


  4. bize pink m. geldi ama candan (çekirge). çok da numarası yoktu gerçekten, evet, gelmese de olurmuş.
    bu yoruma pazar günü devam edicem.

    pink m.’den sonra pink f. da geldi. yazarken hala titriyorum, ve ilk de sana yazıyorum -candan-, malum biz artık bir ekibiz. grup olmasa da beyni ve sound’u oradaydı. ve evet, onların çook numarası vardı.


  5. iş bu yorumun tek nedeni, ahh’ın yorumunun renkli zemine düşmesidir.


  6. yapma patrooon! te pazar gününü mü bekleyeceğiz şimdi. neyse ben bi’ angaralı turgut kasedi koyem bare.


  7. bu da bi’şey mi candan ya.. diyelim biz dediğin kaşık-çı elma-sı (arama motorlarına karşı tedbir) için topkapı’nın çatısından sallanırken nöbetçi değişimi için 4 saat o pozisyonda kalmamız gerekti [gerçi ben topkapi filminde çaldıkları hançeri tercih ederim, hem tüm gözler diğerinde iken]. o zaman nasıl sabredeceksin?.. yaa..


  8. 🙂 daha çok daha çok…
    hepsini hepsini…
    neşe bulunur gibi oldu:)


  9. simon O’nun için sabrederim merak etme. hançer bana da daha çok uyar, ben dikkatleri zâten başka tarafa çekmek istedim nasıl anlamazsın? hay allah! başka bir dil geliştirmeliyiz âcilen. anladın di mi? olmuyor böyle.. aslında aklımda olanları bilsen.. hah evet aklımı okumalısın benim, yoksa konuşmadan geçirecek belki de 12 saate ihtiyaç olacak.


  10. yukarıdaki yorumumu tamamladım dün gece itibariyle. sanki biraz gereksiz oldu artık ama olsun.
    tamam -anlaştık o zaman senle. bak, hiçbirşey seyretmiyorsun sen ama o linkteki topkapi fragmanını seyret rica ederim. fikir vermesi açısından.


  11. tamamlamanın gereksizi olur mu hiç simon. pink f. iyidir ruhu yeter. bak şimdi anlaştık.

    ha ne diycem biz kaç kişilik bi’ ekip olduk? diğer üyeleri tanımak isterim. gerekli araştırmaları yaptın mı? temiz kağıtları felan alındı mı? bonservis getirdiler mi?

    o filmi çocukken seyretmiştim. baktım unutmamışım. aklıma ne geldi bilsen..kıldan tüyden bi’ şey ama iyi para eder.capiş?


  12. “Semmraanım, ordan bir kaset koy da keyfimizi bulalım”. Bu repligi benden baska birisinin de kullaniyor olmasi ne kadar hos.
    Rahmetli Ozal ile ne kadar cok cocukluk animiz var. Bir cizgiroman kahramani gibi zihnimin en derinlerine islemis bir karakter. Col ilginc.


  13. candan.. kıldan tüyden birşey.. peygamberin sakalı deme sakın, iğrenirim ben öyle şeylerden. gerisini sana devam edeyim ben. böyle huylanır oldum toplum ortasında plan yapmaktan.

    skoer, ben de yoksa mu bilindik ve amiyane birşeyden bahsediyorum diye düşünmüştüm. Birara tüm taklitçiliğe özenenlerin kullandığı bir cümleydi o. Ama yine de o görüntünün acaipliğini azaltamaz hiçbirşey.



Bir Cevap Yazın

