h1

comfortably

29 Eylül, 2006

Radikal’deki günlerinde Mehmet Yılmaz yazmıştı. Bunun Amerika’da okuyan çucuğu varmış da gittiğinde “şu an şaşırma evresini yaşıyorsun baba. Bundan sonra hayranlık, aşağılama ve alışma evrelerini geçireceksin” demiş. Ben de bunlar çok kısa sürede geride kalmıştı (gerçi pek de hayranlık yaşamadım). Sonrasında tiksinti geldi, bir süre sonra o bile kalmadı. Ama hala rahatsız olabiliyorum. Televizyonda bir kanalı açıyorum, politik talk show yapan adam “madem öyle İkiz Kuleler’de 1500 kişi niye öldü” diye bitiriyor esprisini, herkes gülüyor. Espri ne olursa olsun böyle birşeye gülecek başka bir ulus düşünemiyorum. Biliyorum, tamamen başka bir kültür, o yüzden içimden geldiği gibi ruhsuzlar, duyarsızlar diyemiyorum, ama bu da resmen ruhsuzluk, duyarsızlık be anacım.

Hatta -büyütüp- şuna bakınız:

eylul26-001.jpgeylul26-005.jpg

11 Eylül anma paralari. 49 papelmiş de 29.95’e düşürmüşler, kaçmaz. Eleştiriden kurtulmak için de 5 papelini kayıp yakınlarına bağışlıyorlar. İğrenç demeye bile gerek yok. Hatta bu sayfayı da böyle şeylerle kirletiyormuşum gibi geliyor.

……
Daha önce iki kere bahsettiğim, bizim metroya yakın bir bankta yaşayan amca:
eylul26-021.jpg

Comfortably numb‘ı söylüyorum birkaç gündür. Ama zaten bu tür şeylere rağmen yaşamak için resmen numb olmak gerekiyor. Veya bu ülkede ister istemez öyle oluyorsun.
A distant ship smoke on the horizon
You are coming through in waves
Your lips move but I can’t hear what you’re saying

-ben burayı kestirmeden alıp your lips move through the horizon diyorum-.

I can’t explain, you would not understand
This is not how I am
I have become comfortably numb.

2 yorum

  1. ben de dinleyip söylüyorum…
    duyarsızlık ve ruhsuzluk benim için felaket gibi..nasıl olabilir…
    bankta yaşayan amcanın derviş tarafı var sanki..yani her insanda vardır belki..
    xx


  2. niye gitmek istemiyorum oraya şimdi daha iyi biliyorum..
    yazdıklarını okurken aynı şey geçti aklımdan, sen de yazmışsın zâten, kirlenmiş hissettim.



Bir Cevap Yazın

