h1

-Hayattan beklentin nedir? -Sake

8 Ekim, 2006

Günün aktivitesi ‘sake tasting’ti. Ben bunu ‘sake testing’ olarak algılayıp gitmeye karar verdim. Bir görelim bakalım, bünyemize ve midemize göre miymiş sake, test edelim.

Gözde müzem, hatta benim için şehrin en gözde yeri olan mekan, 100. yılını kutladığından günboyu etkinliklerden sonra akşam da kapılarını açıyordu. Akşamları yapmayı en sevdiğim şeylerdendir müzeye gitmek. Şimdi daha önce böyle birşey yaptığımı hatırlayamam böyle birşey diyemememi gerektirmez herhalde. Denediğimi hatırlıyorum mesela. 3-4 günlüğüne gittiğimde British Museum’un bazı salonlarının haftada bir-iki akşam açık olduğunu okumuştum bir kılavuzda. Korkunç bir Temmuz yağmuru altında gittiğimde sadece ön lobisinin açık olduğunu görmüştüm. Saatine bakıp duran memurlar ve her tarafından su damlarken e, bu kadar mı diyen ben vardık sadece.

Ben gitmemiş olabilirim ama en sevdiğim film sahnelerinden biri var mesela canlı hatırımda. Juliette Binoche’u, gündüz ışıklardan gözleri rahatsız olduğu için gece müzeye sokup omuzlarında ve mumışığında resimleri gösterdikleri sahne. Les Amants du Pont Neuf.

bahce

Azıcık sakeyi bahçede veriyorlardı. Küçücük havuzda mumlar origami çiçeklerin içinde yüzüyordu. O çiçeklerden hemen ileride yapmaya devam ediyorlardı. Ben de giriştim. Çok beceremesem de bana gösteren kadın kendisi de yeni öğrendiğinden çok anlayışlıydı. Çok stresli, çarpıntılı hissediyordum müzeye giderken. Sonra onu yaparken kendiliğinden geçti. Sonra da iki tane kapıp eve getirdim (beceri göstermeme gerek kalmadı, isteyene veriyorlardı).

yesil cicekkirmizi cicek

Sakeye gelirsek o hayatımızdan eksik olsa da olur. Ama sundukları Japon erik şarabı pek hoştu.

9 yorum

  1. benim beklentim Japon erik şarabı olsa..bir kere saketini -sake ile yapılmış martini- tatmıştım ama
    geçenlerde origami çilekler yaptım:) çok kolay..katla ve katla..ev toplamaya da uygun:)
    çok güzelmiş herşey:)


  2. öğretsene bize de…kaç gündür aklımda elişi kağıdından bişeyler yapmak…kardeş bana hediye leylek getirmiş taaa uzaklardan, onları da çoğaltıp tavandan sarkıtcam…bi de böle çiçenk köşesi olsa canım evimde ne güzel olur yaw…


  3. lizzle’cık, ben de Hayattan beklentin? Japon erik şarabı diyecektim başlıkta, ama yeterince vurucu olmadı:)
    o kadar da güzel değildi aslında ama özenle bulup seçiyorum sanki güzel olanlarını, pazardan meyve alır gibi.
    cümlelerinin son harflerini cümlelerin son harflerini yeme perisi yemiş sanırım.

    edit: buldum, o peri wordpress’in içinde gizli. gülen suratlardan önceki son harfi yiyor. benim Türkçe harfimi yiyemeyince soru işaretine dönüştürmüş. bu arada bazen gülen surata dönüşüyor :), o zaman önceki harfler gidiyor, bazense dönüşmüyor, o zaman anlamamışsındır tabi neyden bahsettiğimi. 


  4. anlatayım methiş. bu arada sen renkli kağıtlar al. bir çiçek için 3 renkten 3’er tane. en dışa gelecek yaprağın kağıdı mümkünse azcık kalın olsun (karton da demedik).


  5. hocam, kaatlar hazır…:))))


  6. evet beklioruzz


  7. ama görmediniz galiba ikiniz de sağdaki sayfayı.


  8. istenmeyen uzay 😦
    nerden cıktın sen?
    wayy bee


  9. bak şimdi. üzülürüm ama ben. kim demiş istenmediğini? ‘a, nerden çıktın sen’ ne iyi ettin anlamında da kullanılmaz mı? kullanılmaz mı yoksa..



Bir Cevap Yazın

