h1

öperim

12 Ekim, 2006

Yaşar Kemal “Sevgili Orhan, Seni yürekten kutlarım. Hak ettiğin bu ödülü almana çok sevindim. Bundan böyle de aynı tutkuyla yeni romanlar yazacağına güveniyorum. İnandıklarının ardında da inatla durmaya devam edeceğine hiç kuşkum yok” demiş. Onun kalibresinde biri olsaydım ben de kısaca ‘öperim Orhan’ diye telgraf çekerdim.

Öperim. Çok fena öpeceğim gelmiştir ama kimseyi öpemeden geçirdiğim saatlerden sonra sokaklara çıkarım, belki öpecek birine, bir bahaneye rastlarım diye. Islak, boş, karanlık sokaklarda saatlerce yürüyüp öpecek bir Allahın kuluna rastlamadıktan sonra kendime üzülmeyi bile bırakıp bir kaldırım kenarına otururum ümitsizlik ve yılgınlıkla. Şunu arayıp çağırsam.. ama kırdı o beni, buna uğrasam.. ama o sevgilisiyledir şimdi. Yakındaki bakkal kepenklerini kapatıp giderken, ilerisindeki internet kafe ışıklarını söndürürken yokmuş gibi davranırım. Neden sonra aklıma gelir, fırlarım, düşünmeden bir anda geçen yoldan sonra kapıyı çalarım. Açtığında suratının bir ifade almasına izin vermeden birden kendime çeker, şöyle doğru dürüst öperim. Ohh be Orhan!

Bak, k.iskender’i de getirdim yanımda. “Bu koşullar altında 10 yıl daha Türkler bu ödülü alamaz. Orhan Pamuk’un almasını çok istiyorum ama alamaz. Çünkü Orhan Pamuk’un kaleminin yanlış kullanıldığını düşünüyorum.” demiş olsa da. İşte, aramızdaki fark da bu, Küçükçüm. Neyse, ben sizi yalnız bırakayım. İkinizi de öperim. Siz artık benim adıma da .. öpün. Hadi ben gittim, baskıya yetişeceğim çünkü.

pamu

not: siz yoksa Pamuk’u sevmeyenlerden misiniz? Üzgünüm, bugün siz yalnızsınız.

9 yorum

  1. YASASINNNNN YALNIZ DEGILIMMM
    OPERIM HERDEMS:)


  2. Benim bu odulun politik oldugu yonunde dusuncelerim var ve bu durum beni uzuyor. Keske butun bu ermeni meselesi olmadan nobeli alsaydi.


  3. Bugün bir arkadaşım yazmış. Ödülün politik olup olmadığı nobel enstitüsü’nün cevaplaması gereken bir soru, Pamuk’un değil. Aynen katılıyorum. Bir yıl öncesine kadar aldığı ödülleri hatırlamak işe yarayabilir.
    Guardian’ın blogunda birinin dediği gibi “Turkish people should stop questioning and let themselves to feel proud as it is an achievement of no equal example in the whole history of Turkish society”.


  4. k.iskender’in ödül sonrası görüşü: “Demiyorum ki, bir satan yüz bin satacaktır; ancak sessizliğimizin ortasında kuvvetli bir çığlık olması açısından değerli. Ödülünü kimselere haber vermeden bir kez olsun Nâzım’ın mezarına götürüp onunla paylaşmasını aşırı romantik bir serserilikle talep ediyorum.”


  5. yalnızlar da yazar simon unutma. yazar kimse zâten yalnızdır. benim yerime öpenler olmuşsa da uyarırım, o ben değildim, öpecek adam mı kalmadı.


  6. ne güzel işte, belki pamuk’u sevmeyenler de nefretleriyle havayı döveceklerine iyi birşeyler üretirler.


  7. Orhan Pamuk ve Bir milyon Ermeni !

    Ermeni meselesi kadar kafamı karıştıran, kırk kafadan kırk ses çıkan nadir konu vardır herhalde…Devletin Miliyetçi korosu ve resmi görüşü beni hiç ilgilendirmiyor, çünlü bu dangalaklar bu ülkede kürt olmadığını da iddia etmişlerdi düne kadar…ve gördük çok acı bir şekilde çıktı ortaya milyonlarca kürt olduğu..halen sünni imparatorluk diyanet sistemiyle alevi yurttaşlarımızı aptal yerine koymuyor muyuz laik devlet olduğumuzu iddia ede ede..

    Ermeni meselesinde aklımda bir atasözü geliyor, ateş olmayan yerden duman çıkar mı…bu duman nerden geliyor….Soykırımın tanımı Yahudi soykırımından sonra yapıldı, ermeniler bu tarihe kadar sadece büyük kıyım diyorlardı başlarına gelenlere…ve sağduyusuna güvendiğim Murat Belge olayın bugün yapılırsa soykırım sayılacağını söylüyor, peki o zaman neydi ?

    http://www.gaykedi.blogspot.com/


  8. Pamuk ve 1 milyon Ermeni: Bu atlama çok ani bence. O herşeyden önce bir hikaye anlatıcısı.
    Ama diğer yandan eğer birilerinin gerçeklerin farkına varmasına yaradıysa iyi etmiş işte, bu kadar basit.
    İki kaynak: http://www.ntvmsnbc.com/news/321123.asp ve http://moderntarih.wordpress.com/2006/10/13/ermeni-sorunu-dosyasi/


  9. The photo of Orhan Pamuk is a copyrightphoto and
    not free and you get the permission to use it on
    your homepage.
    Please contact me.
    Isolde Ohlbaum



Bir Cevap Yazın

