h1

Je t’aime. Moi, non plus.

28 Ekim, 2006

1969. Londra ‘swinging London’ (modacıl Londra?) döneminin doruğunda. Bugün efsane bildiğimiz hemen tüm gruplar/şarkıcılar kalıcı birer ikişer albüm yapıyorlar. Popüler kültür hiç olmadığı kadar dinamik. 1967’nin ‘aşk yazı’ yaşanmış. Hippi çocukları Atlantik’in öbür tarafına aitken bu tarafta daha çok bir iyimserlik ve hedonizm hakim topluma.
Bu sırada listelerde 1 numaraya yükselen Fransa’dan gelmiş bir şarkı var:
Je t’aime… moi non plus.* İlginç bir hikayesi var: “bana hayal edebileceğin en romantik şarkıyı yap, Serge”der B.B. Ama sonra kocası izin vermez kaydın yayınlanmasına. Söylemek Serge’nin sonraki ve uzatmalı sevgilisi Jane Birkin’e nasip olur. Şarkı Fransa ve İngiltere ile başlayıp tüm Avrupa’yı sallarken Vatikan’ın baskılarıyla önceİtalya, sonra İspanya, İsveç ve İngiltere’de yasaklanır.

gensburg.jpg
Ama en ilginç olan canlandırması. O yıl Paris’te kimbilir kaç çatı katında genç çiftler bu plağı koydular pikaba, ve o dönerken ışığı kapattılar. Kimbilir kaçı öpüştü, kaçı üşenmeyip kalkıp dansetti; kaçı da sessizce oturdu birşey diyemeden. Sessizce otururken birisi sonunda tüm çekingenliğine rağmen dayanamayıp uzanıp öptü yanındakini ve sonra doğru dürüst ısınmayan öğrenci evinde tüm geceyi birbirlerinin kollarında geçirdiler.

Buram buram bir aşk şarkısı. O günlerle bugünleri en iyi ayıran o belki: make love not se x (war kısmında zaten bir değişiklik yok). Charlotte Gainsbourg da zaten bu aşkın çocuğu (dendiği gibi ‘fille d’amour’).

-* hep sanıldığı gibi ‘bense artık sevmiyorum‘ değil, ‘ben de sevmiyorum‘ sanırım. ve ofis ortamında çalmamanız daha uygun olabilir demiş miydim?-

___________________

Bir de şu videoyu eklemeliyim. BBC yapmış, birbirlerini çektikleri görüntülerden. (29 mb ama) Çok hoş görüntüler. Çok güzel bir çift. Veya tüm aşık çiftler güzeldir. Kendisini üst kat komşum sanan ve bu aralar kişilik karmaşası yaşayan Jane de beğenir umarım artık Jane Birkin’i.

15 yorum

  1. 🙂 Charlotte Gainsbourg..dün onla ilgili bir yazı okuyordum ama nerede acaba..


  2. burada olmasın lizzle:) bir aşağıda.


  3. bir aşağıdakinden sonra…onun fotoğrafları ve üzerine yazdığı notlardan bir yazıydı…
    🙂


  4. şarkının romantikliği çok komik. alaycılığı engellenemez bir tebessümle dinliyor insan ve onu hoş yapan da bu galiba. Öyle bir dünya varmış ve biz de ona aitmişiz gibi bir onayı peşinen var kabul edip sunuyor kendini. Komik olan da bu sanırım. benim müziklerini aynı nedenle-daha doğrusu benden aynı yaklaşımı bekleyen- sevdiğim bir müzik grubu var. başka bir zaman bahsederim ondan da.

    sevgilerimle.


  5. blog adresimi düzelteyim.


  6. komiklik tamamen ayrı bir döneme ait olmasından olabilir mi, Peri hanım?.. buna çok benzeyen bir film var -ayrı bir yazı konusu-, ona da öyle bakmak mümkün sanırım. ben tamamen o döneme ait hissettiğimden ~iyi kötü yönleriyle, yani aşırı iyimserlik, hedonistlik, moda ürünler ve hayat biçimiyle, fanteziye merak (Tatlı Sert mesela), teknolojiye açıklık ama bir yandan geleneğin devamı, sonra bir aşk duygusu havada, şarkılarda~ pek hissetmiyorum o komikliği.
    bakınız Peri hanım, benim için bir yazı harcamışsınız sayfanızdaki yorumunuzda (aslında iki yazı), ben de bir tane harcayayım dedim.


  7. Klip ne kadar güzel…


  8. fransızca şarkı sezonu için mevsim henüz yeterince soğuk değil..biraz daha beklemeli kar yağınca daha iyidir,yani pass öyle yapar genel olarak.


  9. Klip, Jane Birkin’e aşık ol der gibi tam.

    pass, saatli maarif takvimlerinde 4 kasım için fransızca şarkı sezonu açıldı diyor. sizin için diyor.
    biz..? biz çoktan girdik o mevsime. tapınılacak nesi var bu mevsimin anlamıyorum.


  10. bu üzerine yorum yapması çok da kolay bir yazı değildi sanırım. yapanlara teşekkür eder, öperim.


  11. jane birkin güzelmiş ama öyle ahım şahım bir güzelliği de yok.
    biz işyerinde hergün bir kişinin playlistini dinliyoruz. çarşamba günü sıra bende. ofis ortamı için uygun mu bakalım bakalım.


  12. çok güldüm bu yoruma, size genelde yaptığım gibi, ahh hanım. çerşamba günü bir felaket bekliyorum ya, yaşayın da görün en iyisi. ilk orada çalarken dinleseniz mesela, ne hoş bir durum olurdu.

    ayrıca bu gerçekten tarihi bir yorum.
    ama dediğim gibi, güzelliğinden çok havası var bence jane birkin’in.


  13. jane birkin bu dünyanın en güzel kadınıdır.


  14. gördüğünüz gibi jane hanım, sothyz böyle dedi mi bize susmak düşer.
    benim hava dediğim zaten çok hoş ve zor bulunan bir özelliktir.


  15. je t amime şarkısını ve albümünü media player formatında yollarsanız sevinirim



Bir Cevap Yazın

