h1

bir sıfırbeşe ağıt

7 Kasım, 2006

Uzun yıllar önce önemli özel herşeyime bir verici iliştirmem gerektiğini farketmiştim. Ki o zaman daha GPRS diye bir kavram yoktu. Birçok minik belki değersiz ama özel şeyim vardı ve birşey kaybettikçe hayatım duruyordu. Sonradan geliştirilen kayıplar nasıl bulunur taktiklerini ben çocukken bulmuştum.

Kaybettiğim şeyin değerini anlardım. Tanrı sevdiği kuluna değerli bir şeyini kaybettirip buldururmuş sözü benim için yazılmıştı. Boşa geçen birkaç saat-birgün sonra o zımbırtıyı bulduğumda hayatıma aslında hiçbir şey katılmamış olsa da çok sevinmiş olurdum. Hala kayıp olan sürelerde de ‘yanlış birşey yapmış olmalıyım, bulmak için bunu farketmeliyim’ düşüncesini geliştirmiştim.

Geçenlerde aklıma geldi bu verici fikri. Ama şimdi neyime verici eklerim ki diye düşününce çok az şey geldi aklıma. Eksilmiş miydim? O çok özel şeyleri put gibi bir yerlere kaldırıp hayatımdan çıkarmıştım sanırım; o kadar kayıbın etkisiyle riski azaltmak için. Biraz da zaman geçtikçe ve paylaşamadıkça o minik şeylerin özelliği azaldı biraz sanki.

< >

Dün ev arkadaşım bodrum temizliğine girişti. Kızkardeşi gelecek yakında filan diye. Bana ne diyemedim, oradaki yayıntının çoğu benim olduğu için. Burası uzun yıllardır böyle bir ‘grup evi’ olduğu için biriken ilginç şeylerin hesabı yok. Kutusunda bir trompet, daktilo, müzik kolonları gibi birçok şey çıktı. Zaten hep derim, ne ararsan bu evde bulunur diye. Sadece aradığın anda bulunmaz. Kağıt havlumuz bitmişti, iki rulo çıktı bir yerden. Bir de benim kaybolduğunu sandığım şeylerin olduğu bir kutu. Arabamı yeni aldığım sırada (ki arada sattım) kasetçaları var diye aldığım ona gidecek kasetler (Pearl Jam, John Lee Hooker, Manhattan Transfer), sonra bir arkadaşımın doldurduğu Portishead’ler, Zaman Zaman ve karışık bir caz kasedi, basit mızıkalar. Yeni almışım gibi oldu, zaten bir kısmı hiç kullanılmamış. Ama ilerleyen saatlerde farkettim ki gözde 0.5 kalemim kayıp. En biricik kalemim değil belki ama diğerleri dolaşımda değil zaten. Alalı beri, 3 yıldır filan hep yanımda. Mavi, basit ama güzel birşey. Birara cebimdeydi ama o kadar çok inip çıktım ki zamanın takibini yapamadım. Arada da birçok şey attığımdan endişelendim.

Birkaç saat geçti, bir yerden çıkmadı. Yattım, aklıma takıldı. Üzerimdekileri yıkamadan önce cebimdeydi. Demek ki ya odada bir yerde düşmüş olmalı, ya çamaşır makinasında. Çok da yorgundum ama uyuyamamıştım, kalktım o saatte, bodruma indim. Çamaşır makinasında yoktu. Sonra dönerken makinanın yanındaki minik çöpte mavi birşeye çarptı gözüm. Ev arkadaşım makinada bulup oraya atmış olmalı. Sevinerek alırken farkettim ki pek hasarsız atlatmamış olayı. Her yarı yara bere içinde. Baş tarafı içine kaçmış. Kullanılacak gibi değil kısacası. Son 1-2 haftada hep yaptığım gibi yine aptallığıma kızdım. Çamaşırları makinaya atarken cebine bakayım diye düşündüğümü hatırlıyorum, ama sonra koymadım ki birşey, hem hep bakıyorum hiçbir şey çıkmıyor diye bakmamıştım. Aferin bana.

Bulunabilecek birşey, yenisini alırım, hatta kendimi tanıyorsam en az iki tane alırım ama aynı şey olmaz. Neredeyse kedin ölünce bir başkasını almak gibi.

{ }

bu konuya ancak zaman zaman albümünden birşey yakışır, artık uykumuz kaçmasın diye bişey. odtü’deyken uykum olduğu ve kafamı masaya koyduğum 1-2 gün öğrenciler dalmasın diye kapımıza not bırakmıştım, uyku kardeşim ver elini. çok sonradan farklı farklı kişiler bunun çok hoşlarına gittiğini söylemişlerdi. içerde uyuduğumu kastettiğimi anlamamışlar, o başka.

sonra bembeyaz fukara bir bacada.. tek göz olmuş umutlarla sevdalarla.. tütelim, eriyelim. mavi mavi, ince ince, usul usul. eriyelim.

One comment

  1. Aksesorayz’dan yüzük almıştım kaç hafta önce. Kaybetmiştim. Sadece iki gün takabilmiştim üstelik. Böyle büyük taşlı. Bugün gittim başka bir büyük taşlı yüzük aldım. Bir de böyle broş gibi şeyler aldım. Eve geldim bir de ne göreyim, yüzük hiiiç içine bakmadığım kırmızı kalemliğin içindeymiş. İki yüzüğüm ve broşlarım var. Şu dünyada benden mutlusu mu var?



Bir Cevap Yazın

