h1

sağ-sol

7 Kasım, 2006

Ecevit’in öldüğü gün böyle (aşağıdaki) bir yazı yazdığım için pek hoş hissetmedim. Ama uzaklık böyle işte, bazı şeyleri sonradan, bazı şeyleri şans eseri öğreniyorsunuz.

Ecevit’e hem İnönü’yü koltuğundan ettiği için hem de 80 sonrası kendi yalnız yolunda ısrar edip bizi sağ hükümetlere ve Baykal gibi adamlara mecbur bıraktığı için çok kızdım. Ama buna, kendinden olana kızmak olarak bakmak lazım. Gidip de Demirel’e, Özal’a ne kızayım?

Hep bildiğinde ısrar edişini de İsmet Berkan‘a çok güzel ifade etmiş: “Her zaman olumludan yaklaşmaya, başkalarına safça gelse bile mantığımın bana gösterdiği yolda yürümeye gayret ederim. Çoğu zaman başarılı olamam belki ama başarılı olduğumda da bir fark oluşur.”
İnönü sonrası dönemde örneğini görmediğimiz bir kibarlığa ve mütevaziliğe sahip oluşu tartışılmaz. Benim için en dokunaklı olan da Karaoğlan belgeselinde seyrettiğim, ataşe iken Londra’da Rahşan’la olarak zar zor geçindikleri ama yine de mutlaka kitaba para ayırdıkları dönemlerinin hikayesi.

2 yorum

  1. güzel sözler. mekanı cennet olsun.


  2. Herkesin Başka Bir Ecevit’i Var !

    …”İnanca saygılı laiklik”i düşünecek kadar iyi niyetli politikacı idi. Ama 2 Mayıs 1999 günü, TBMM’nin yemin töreninde öne fırlayıp, türbanlı Merve Kavakçı’yı göstererek “Burası devlete meydan okunacak yer değildir. Lütfen bu hanıma haddini bildiriniz!” diye haykırmasını kim unutabilir? Ben hiç unutmadım, unutmayacağım!……demiş Özdemir İnce…..ben Ecevit’e çok kırgındım, belki oda bize kırgın gittiya neyse…

    Erbakan-Demirel-Ecevit üçlüsüne, siyasette artik ciddi ciddi bir şeyler düşünmeye başladığım yirmili yaşlardan itibaren epeyce arkalarından saydırdım…Çünkü babam onlarla büyümüş yaşlanmıştı, bende onlarla büyümüş kazık kadar askerlik çağında gay adam 🙂 olmuştum ve başarılı olamadıkları kabak gibi ortadaydı, aklımda kalan son Ecevit silueti dili dolaşan, robotlaşmış ayaklarını yere sürerek yürüyen birisi olarak kalmış.Tabi ki allah rahmet eylesin ama bu muhteşem üçlü daha düne kadar iktidardaydı bakıyorumda 34 yaşındayım ve benimde hayatımın yarısını yemeyi bir güzel becermişler 😦

    http://www.gaykedi.blogspot.com/



Bir Cevap Yazın

