h1

Dr. Z., Dr. Who, ve Kavuklu ile Pişekar

20 Kasım, 2006

Buraya ilk geldiğim ilk gün hocam dedi ki artık etin Dr. Z.’nin. Ya kemiğim hocam? O da Dr. Z.’nin. O günden beri yaşama sevincimi bitirdi, hayat ateşimi söndürdü Dr. Z.

Etraftan dediler ki Dr. Z. bir önce kendisine verilen kişi ile kavga etti, aman senle de etmesin. Dediler ki Dr. Z. kalp krizi geçirdi yeni, niye geliyorsa hala bu yaşta bu durumda okula… bırakır herhalde yakında. Dıştan baksan Noel Baba gibi şişman, beyaz sakallı, tonton bir tip, ama derslerde öğrencileri ile sık sık kavga ederdi o zamanlar.
Biliyorum çünkü dersine girmemi istedi Dr. Z.. Öğrenirim diye. Ben bu konuları lisanstan biliyorum deme gereği duymadım. Zaten o, o konuları değil daha çok kullandığı excel’i anlatiyordu. Girdim. İki section, haftada iki gün, ikişer saat. 6-10 arası. Akşam tabi. İlk yıllarda Salı günleri kendi dersim var diyerek yırttım, olsa da olmasa da. Ama Perşembelerimin kaderi yıllar boyu değişmedi. İlk 2-3 yıldan sonra derslerimin bittiği anlaşılınca Salıları da kaybettik.

İlk zamanlar çok naiftim. Bir akşam bir özel gösterim vardı (film), onu söylemek daha zor olduğu için “arkadaşlarım tiyatroya bilet almış, derse gelemeyeceğim izniniz olursa” dedim. Hangi tiyatro, dedi. Hemen ünlü bir başkan düşünüp Lincoln Theater dedim. Lincoln Theater New York’ta dedi. Karıştırıyor olabilirim deyip geçtim. Böyle birşey için izin istememe inanamamış olmalı ama bana herkes için çok özel bir olay gibi gelmişti sanırım tiyatro (gittim tabi filme).
2. yılımda da doğumgünüm Perşembe’ye geliyor diye kabuslar görüyordum, doğumgünüm deyip izin istedim önceden. Verdi ama dönem boyu “bunu senin doğumgünümde işlemiştik, sen bilmiyor olabilirsin”, veya “ne zamandı, senin doğumgününden bir hafta sonrasıydı, demek şu gündü” diyerek laf sokuşturmayı ihmal etmedi.

Toplam 11 dönem oldu, arada bir dönem sağlık sorunlarından gelmedi. Bir dönem yine sağlığından dolayı gelemeyecek gibiydi, birkaç hafta karısı geldi, sonradan gelmeye başladı, ama ben başkasına verilmiştim de kurtardım. Kısacası 9 dönem boyunca derslerine girdim, 9 dönem boyunca derslerinden 10’da çıkıp gece 11’de eve döndüm.
Bu yıl dekanlık paralı ve çalışan öğrencilerimiz yoruluyor diye dersi haftada bire indirdi, öyle biraz kurtardık. Derslerin yapıldığı sınıflar da hep bilgisayar labları, o yüzden dersi dinlemek dışında herşeyi yaptım nette.

Derse girme nedenlerim de sürekli değişti zaten. 2-3 kereden sonra konuyu öğrenme bahanesinin geçerliliğinin kalmadığını anladı, soru soran öğrencilere yardım edersin dedi Dr. Z.. Kendisi pek mobil olmadığı için, tahtada yapılanı kendi bilgisayarında yapamayıp yardım isteyen öğrencilerin yardımına koşacaktım. Bunu söylediği ilk dönem toplam bir kişi yardım istedi. Sonradan bu sayı biraz arttıysa da saçmalığını hiç yitirmedi. Birisi elini kaldırıp yardım istediğinde o sırada ne olur bittiğinden habersiz, genelde bir mailin ortasında filan olduğumdan tahtaya yansayan görüntüye ve onun yaptıklarına bakıp “parantezi kapatmamışsın”, “eşittir’i koymamışsın” gibi uzman yaklaşımlarıyla işi çözüyorum.

Geçen yıl yeni binaya ve teknolojik sınıflara geçeli beri görevim birşey çalışmadığında teknisyeni çağırmak oldu. Bu diğerlerinden de saçma bir gerekçe. Geçen hafta bu yıl ilk defa geç gittim 4 saatlik bloka. Girer girmez “simon, bilgisayar çalışmıyor” dedi Dr. Z.. Ben de şansa bak diye içimden küfredip teknisyeni aramaya gittim. İşin komik tarafı, binaya bakan merkezin telefonu adamın önünde yazıyor ama geç kaldığımdan onu sorma cüretini bulamadım tabi. Sonra 20-30 dk. etrafta telaşla kullanılmayan bir sınıf arayıp numarayı bulmaya çalıştım. Tüm sınıflar doluydu, okul santralı yanlış yere bağladı, internette yoktu. Neyse, sonra minnacık boş bir sınıf bulup numaraya baktım da adamlar geldı. Hepsi, adam önündeki numarayı çevirmeyip işi bana bıraktığından.

Ama aslında benim sınıftaki en önemli görevim Pişekar’ı oynamak. Dr. Z. süper alaycı biri, kendisi Kavuklu’yu oynuyor, bana da Pişekar’ın görevini biçiyor. Sahnede komedi yapmanın en kolay ve temel yollarından biridir kendine bir Pişekar bulmak, hatırlayan varsa Cem Özer’in laf lafı açıyor’undaki Muzaffer, veya Gece Kuşu’nda Bayülgen’in Levent Erim’i gibi. “Sınav kağıtlarınızda beklediğinizden çok not almışsanız bendendir, hata yapılmışsa simon’dandır”, “haftaya yapılacak kariyer fuarında indirimli takım elbise satışı da varmış; simon, bir takım senin de işine yarar sanıyorum”, vs.. Ben de sırıtıp susuyorum. Ay, çok alemsiniz, Dr. Z..

Arada daha da saçma işler yaptım adam için. Kütüphanede 30-40 yıllık gazete mikrofişlerinden hisse senedi fiyatlarına baktım günlerce gözümü bozarcasına. ‘Dow Jones hisselerini alıp 50 yıl saklayın’ diye bir söz varmış zamanında, onu test etmek istiyordu Dr. Z.. Sonra işin içinden çıkamayacağı belli oldu. O zamandan değişmeden kalan şirket yok zaten.
Bir de 30 yıldır bu şehre düşen yağmur miktarını öğrenmek istedi. Çok basit bulunacak bir data gibi görünse de hiçbir yerde yoktu. En büyük tv kanallarının hava durumu muhabirlerine bile yazdım, sizi büyük ilgiyle izliyorum demeyi ihmal etmeden. Biri üzerinde miktarları yazmayan bir grafik gönderdi, reklamımı yaparsın diyerek. O grafiği ayarlayıp ve laptop’ın üzerinden bir mezüre sarkıtarak buldum sonunda yağmur miktarlarını. Pek teknik bir yöntemdi.

Kendisinden ve dersinden nefret etmeye o kadar alıştım ki artık şikayet etmeyi bile bıraktım. Ama bu tepkiyi geri kazanmak istiyorum. Geçen hafta sadece bir öğrencinin, onun ve benim geldiği yardım saati gibi şeyler de yardımcı oluyor. İntikam planları yapsam diyorum. Mesela bu ülkeden çıkış yaptıktan sonra evine girip soysam… tam Arsene Lupinlik bir hikaye olurdu. “Parmak izim bulunmuş olabilir, ama bakın pasaportumda damga var”. Veya diyorum, kendisini Dr. Who’ya havale edeyim. Dr. Who kim mi?..

dr-who-7132.jpg
Dr. Who, bbc’nin 43 yıllık zamanda yolculuk kahramanı. Zamanında trt’de oynamış olabilir, hatırlamıyorum. 10 yıllık aradan sonra geçen yıl geri dönmüş. Geçen yılki bölümler Salı günü başlıyor bbc america’da. Doktorun 9. reenkarnasyonu bu ve merakla bekliyorum. Ve diyorum ki Dr. Who alıp herhangi bir yere bıraksa Dr. Z.’yi. Mümkünse yakın gelecek olmasın.

12 yorum

  1. bende anlattığına benzer hikayeleri sadece burada var sanıyordum…dr.lar ve asistanları…anlatılanlar şehir efsanesi tadındaydı…:)))ben derim ki arabasının havalandırmasına yumurta kır…ben vakti zamanında beni pisi pisine bırakan bi hocaya yapmak istemiştim ama yapamamıştım…içimde kalmıştı…bak nefretim yeniden canlandı…bi esk.e gidişte, planımı gerçekleştireyim rahata ereyim..:P


  2. Çok güzel yazı. Eyvallah.


  3. Buradaydım. Güzel yazınızı okudum. Yorulmanıza, gece gece okuldan eve dönmenize üzüldüm. Hepsi geçecek. Yakın gelecekte de Dr. Z filan olmayacak.

    Sevgilerimle.

    Dr. Peri.


  4. Simon, farkında mısınız, ben hiç film anlatamıyorum. Siz bu aralar bir film anlatamaz mısınız? Güzel bir film?


  5. methis, bu hikaye evrensel cunku her yerde onlar icin bedava isgucuyuz biz. ancak paramizin onda birini olsun, hocalar verirse o zaman biraz daha oturur. paranla calistirdigina ancak ise yarar seyler yaptirirsin. ayrica bazi hocalarin birini isteyip bazilarinin istememesi ayrimi da dengelenir. para ile olunca isler birden azaliverir (kendileri ayda 10-15 bin dolar alsa da).


  6. eyvallah, cicek hanim.


  7. Peri Hanimcim, anlatmak var benim de icimde. Ama cok hizli doldurmak istemiyorum yazilari. Yavas yavas, sindire sindire. Okunsun diyorum. Zaten firsatim da yok daha fazla. Ama bu hiz benim yazma istegi hizimdan az olunca birikiyor. Dun seyrettigim Shopgirl var mesela. Her filmi anlatamiyorum ben de. Kucuk bir film olmali ornegin. Muhtesem bir film olmamali, bir haksizlik etmekten, kendim icin bozmaktan korkarim.


  8. çok keyifli.


  9. nasıl yani, benim çektiğim acılar mı keyifli?


  10. yazı güzel ama bir kaçtanede resim konuşsaydı süper olcacaktı… : 😀


  11. yorum güzel ama birkaç birleşik, kaçtane ayrı, de ayrı, konuşsaydı değil konulsaydı, olcacaktı değil olacaktı yazılsaydı süper olacaktı.


  12. […] arada, -adını anınca gelecekmiş gibi- her fırsatta bahsettiğim Dr. Who Eylül’de cnbc-e’de başlıyormuş. Zamanı gelince bir aksilik olmazsa […]



Bir Cevap Yazın

