h1

ümidin bittiği yer: güneş doğacak birazdan

25 Kasım, 2006

İnsanlar beni çok hayal kırıklığına uğratıyorlar. Ev arkadaşlarımdan biri, başlarda sevimli, iyi biri gibi gelen kız, son zamanlarda varlığımdan çok rahatsız gibi davranıyor, herşeyi arkamdan düzeltip değiştiriyor. Bir arkadaşımdan gideceği mağazadan benim için birşey almasını rica ediyorum, belli ki pek umursamıyor. İki öğrencime daha önce birçok kez çekmeyin ödevleri, kendi başına yapanlara haksızlık diyorum, geçen hafta yine söylediğimde beraber yapmadık diye sinirleniyorlar, ben de inanıp hay Allah, yanılmış olabilir miyim deyip özür diliyorum, son ödev geliyor, tüm yanlışları ortak.

Sadece kibar insanların olduğu bir yerde yaşamak istiyorum. Yoksul bir hayat da olabilir ama herkes birbiriyle sohbet etsin, herkes birbiriyle ilgilensin ve herkes düşünceli davransın. İnce kibar zarif. Bu kelimelerle tanımlıyorum bir süredir istediğim hayatı. Ve evet, çevrem bunların uzağından geçmiyor.

Bunlar doğunun sıfatları olduğuna göre doğuya gitsem diyorum, ama iyice doğuya, Japonya’ya, Kore’ye. Orada çok sorun çekmem belki. Veya bir alternatif, bir dizide yaşasam. Bir sabah gözümü açsam ve jenerik geçse gözümün önünden, bir akvaryum, önünde bir oyuncak araba, mutfakta çiçekli örtü serili raflarda sıra sıra tabaklar, sonra kaportalar, araba kapıları, kaset kapağı olmayan bir teyp, yerde iskambil kağıtları arasında Monsters filmi oyuncakları, dolapta birbirinin aynı polis dosyaları, yanlarında bebek patiği, masada test kitabı, üstünde bir saç kurdelası, yanında oje… Mahallede birine ihtiyaçları var biliyorum. Fulya Hanım’ın kardeşi olabilirim mesela. O ne insana hayat veren kadındır o öyle. Sevgilisi Hayri Bey de ne yüreği geniş adam.

Herkes birbirinin meselesi ile, sorunları ile, yalnızlığı ile ilgilenir. Ben de Ümit’e ders çalıştırırım mesela. Tekrar öss’ye girsin diye. Jilet kıskanır, al sana konu. Ben inandırırım sonra ama onu, inan ben başkasının kızına yan gözle bakmam. ayıpsın. hem ben anlarsın ya, başka türlü benim… orijinim. hahahaha, böyle güzel insanlarla yaşayayım da eşcinsel olayım be, ne varmış.. Hem, ne güzel konu çıkar buradan, istemediğin kadar.

Hiç güleceğim de yoktu gerçekten. Ağlayayım diye seyrediyorum bilakis Hırsız’ı. Özlemişim. Ama şu kişiyi bu kişiyi değil, en çok ud nağmelerini özlemişim. Geçsin arada nağmeler de ben de ağlayayım. Yalnızlığıma. En konuşmak istediğim zaman arayacak bir insan bile olmamasına. Konuşacak bir can bulamamaya.

Ağlayayım. Sonra uykuya dalarken üstüme kapanış jeneriği binsin. Gecenin en siyahında, umudun bittiği yerdeyim. Bunu duyunca gülümseyeyim, o gün evi su bastığından aşağıda Hayri Bey ve Ali Rıza ile yatarken. Umudun bittiği yer, aynı zamanda şafağın en yakın olduğu noktadır be gülüm. Küçüklüklerden biri karanlıktan korktuğunda bir dahaki sefere söyleyeyim.

16 yorum

  1. cok sevdım…ben de mahallenin öncede aklı başında sonradan aklını kaybetmiş gizemli delisi olabilirmiyim..sonra da orda yokolurum..


  2. sen tibet e git be azizim ..orda iki bin keşiş bi yerde yaşayabiliyor ve kepeklii sudan başka bişi yemiyolar ve birbirleriyle hiç bi dertleri yok..incelik kısmına değinmedi belgeselci amca 😛
    yani herkesin nazik olduğu bi yer yok ki
    belki doğu bloku ülkelerinin çok gelişmiş kasabaları olabilir gayrisafimillihasılalarında problem olmayan..orda da sen bi türk olarak nasııl sıkılırsıınn..abi skor noldu gs-sivas..gene mi yenildi has….rrr bee..diyemessin yani yok bööle bişi
    ya işte daha konuşmak isterdim ama çenem giderek düşüyor saintsimon.sustum


  3. bir de hedayemiz olcekti thanksgiving tatilini yaşayan tüm abd eşrafı için ve dahi simonsan senin için..
    bul ve dinle : stuart staples-that leaving feeling …şarkısı
    hürmetler
    ikinci çoğul şahıs çekimlerimizi kaldıralım dedik şükrangünüşerefine 😛


  4. haydi pleasantville’e…


  5. Kore olmaz..yeterince “kibar” değilmiş..
    ama Japonya olabilir:)


  6. senin ilacin ;tartişmasız JAponya… daha duruyor musun?? hurry up.


  7. teşekkür ederim çocuklar, demek istedim.

    deli rolü? hmm, pek koyamadım ya senaryoya, Serap.

    pasif, sen yani, sağol şarkı için. bulunca yorumlarım ayrıca. yalnız ben doğu blokunun gayet kaba olacağını düşünüyorum. sert hayat tarzının yansıması. yoksul olabilir demiştim ama bu bir koşul değil tabi:)

    Pleasantville benim de aklımdan geçmişti tabi meliş. sadece dizide yaşamaktan değil, anlattığım hayat da tam dizideki gibi.

    Japonya konusunda ısrar var demek.. düşüneceğim. niye olmasın ulan? (ulan kendime diyorum burada, samimiyim kendimle)


  8. büyük umutlar bunlar…aslında öyle bi yer yok…ama bulman ümidiylen…


  9. yok, biliyorum. şimdi mavi’yle çınar evlenip çınar’ın annesinin yanına kaş’a taşınsalar çok mutlu mu olacaklar orada? hayır, bilakis ne çekecekler kaş’ın insanından.


  10. yakında güzel bir şey olacak senin için..
    medyumunuz konuşuyor aloo!
    bir çiçeği ölmeye bırak ve ölmesine yakın bir anda su ver; eskisinden daha canlı ve güzel olduğunu göreceksin.
    kabir insanı kibarlaştırır bir de, ölüler şehrine gitmeyi dene, ya da oradasındır kimbilir..


  11. kaş insanı güzeldir…iyidir…ama kayınvalide yanına taşınmak ne kadar iyi bir fikirdir bilemiyorum…mavi ne kadar mavi olsa da, olmazzzz….:)


  12. kaş insanını nereden tanıyorsun sen methiş? ben ısrar ediyorum yorumumda. kayınfalid olmaz tabi, ayrı ev açarlar, çinar balıkçılık yapar, mafi pişirir, turistlere balik ekmek satar.


  13. cok tesekkur ederim kehanet icin. duymasi bile guzel geldi.


  14. iki senedir orada tatil yapıyoruz…bi de ananem muğlalı..toprak diyorum…bi mekan var, pansiyon, süper bi yer…kaşta tatil yapmak istersen haber uçur bana yeter…:))


  15. benim de bir tarafım kalkan’lı. muğla insanı ile kaş insanı çok farklıdır. özellikle turizm patlamasından sonra hiç çekilmez. zaten daha çok köylüler gelmiş artık kaş’a. tabi şehirden göçenler farklı. eğer kaş’a gidecek olursan bana haber uçur yani:)
    (hangi pansiyon?)


  16. Verdiginiz bu bilgiler icin cok tesekkurler. Cok faydali oldu.



Bir Cevap Yazın

