h1

bugün güzel bir gündü.

9 Aralık, 2006

çünkü bugün bir güzel ağladım. Orhan Pamuk’un konuşmasının metnini okudum ve ağladım. Sadece gözlerimden iki damla yaş gelmedi, bayağı bayağı ağladım. Anlattıklarına ağladım, metnin etkileyiciliğine ağladım, yalnız odasına kapanan, kalabalıktan uzak adam figürüne ağladım, kendime ağladım, çok sevdiğim birinin başarısına doya doya ağladım, değerinin topraklarımızda bilinmemesine ağladım, tabi ki baba figürüne ağladım, o konuşmayı izleyememiş olmaya, olmam gereken yerde olup kendi insanımla paylaşamadığıma ağladım, dur, şimdi de ağlamayayım, doğumunu bildiğim Rüya’nın ne kadar büyümüş olduğuna ağladım, kara kitap’ı okuduğum günlere ağladım, ağlamak güzeldir, süzülürken yaşlar gözünden dedim, ağladım. Sonra da mutlu bir şekilde dışarı çıktım.

12 yorum

  1. Simon, ben de ağladım, gözlerimden yaş filan da geldi üstelik. Burda olmanız o sevinci katlamayacaktı inanın. Biliyorsunuz işte buraları.


  2. hatta burada olmayarak -istemeden de olsa- bazı değerlerin yitirilmiş olduğuna tanık olmadığın için şükretmelisin simon. evet.


  3. uc dort saat once tvde izledik birkac arkadasla, tvnin karsisindaydik ama tv izlemiyorduk once, salak salak muhabbetler yapip birseyler yiyip iciyorduk, birden sustuk, yaklasik onbes dakika sadece dinledik, bittiginde hepimiz bir yutkunduk, belki alti kisi oldugumuz icin utandik, belki ortamdan dolayi icimizde kaldi ama hepimiz agladik orda aslinda…baba figuru…konusmanin o ani ve vurucu bitisi…


  4. bence sen ağlamaya bahane aramışsın simmon


  5. Peri Hanım ve TirtFahrettin, teşekkürler düşünceli sözleriniz için. Böyle zamanlarda yerinde olup spikerin heyecanını görmeyi hoşuma giden bir tek olsun yorumu duymayı, bir arkadaşımı arayıp seyrettin mi demeyi önemsiyorum çok. Bunların hiçbiri olmayabilir ama potansiyel olarak mümkün orada oldukça. Belki sokaktaki kimse benim hissettiğimi hissetmiyor ama yine de öyleymiş gibi dolaşmak istiyorum.

    (Tirt bey, yoktunuz kupadan beri, beklerim yine).


  6. melişçik, aynen. anlattığın yine de bir paylaşma anı, yine de güzel.
    konuşmanın videosunu izledim bugün ve birkaç noktada gerçekten sizin grubu ve onun gibi birçok yerde ekrana kitlenmiş insanları canlandırdım kafamda. hiç zor olmadı.


  7. Pasifçik, ismimde kullandığın iki m’den birini sana bağışlıyorum, bir yerlerden de ‘iyi’ ve ‘ser’ bulursan ortasına koyarsın.
    Kendimi bildiğim kadarıyla en mantıklı, duygusuz, ruhsuz anımda bile gözüm yaşarırdı o konuşma karşısında.


  8. Bu arada metnin birçok etkisinden bahsetmişim de en vurucu, çarpıcı, anlamlı katmanlarından birinden, belki de anafikrinden sözetmemişim: 3. dünyalılık ve bunu yaşadığımız, yüzümüze vurulduğu, kaçmak istediğimiz, yüzleşmek istediğimiz o birçok anın birleşkesinin birikmiş hüznü.


  9. ohh, rahatlamışssındır sen şimdi, kuş gibi hafiflemişsindir…ağlamak güzeldir ama bazen…:)


  10. “türkçe” aşkına ve dahi “aidiyet sorunu”muz aşkına ve “arada kalmışlık sıkıntısı” aşkına ağlanabilirdi o konuşmayı dinlerken..her ne kadar politik mevzularda nöronlarımızı cızırt cızırt ettirmiş bir yazar da olsa etkileyiciydi konuşma..her zaman aynı düşünce için değil bazen de aynı sıkıntılar/sorular için bazılarından etkilenirsiniz..ataköy kırlarından size saygılar topladım simonsan..emin olun sizin ağlamanız daha etkileyiciydi..(ikinci çoğul şahsın dönüşü :)))


  11. bu sayfa sınırları dahilinde cızırt cızırt yorumunu duyunca normalde sinirlerimiz cızırt cızırt olurdu ya, birikmiş bonusunuz var bizde Pasif Hanım (pasifçik biraz fazla laubali göründü sanırım).


  12. salak sabah gazetesinin su haberini okudun mu peki, ya artik gercekten popomla guluyorum:
    http://www.sabah.com.tr/gnd123.html



Bir Cevap Yazın

