h1

Bu dünyada kimin et, kimin patates yiyeceğine kim karar verecek, Maide hanım?

29 Aralık, 2006

Televizyon, sinemadır diye şarkı söyleyen tatlı kadın aşağıdaki filmdeydi, di mi? ‘Sinemaya gider gibi salona gider izlersin’ diye devam ediyordu. Bu aralar salona gidip seyrettiğim sinemada her hafta çok hoş sözler birikiyor:

– Onun için dünyayı bir kenara koydum. Ama ikimiz için yeni bir dünya yaratamadım.

– Bak, eğer Mafi gelecek diye geleceğimi zannediyorsan… doğru zannediyorsun. Zaten gelecektim, şimdi iki kat zaruri oldu.

– Çorapla mı yatıyorsun hala?
– Çorapla yatıyorum Ali Rıza.

– Sana yardımcı olayım Mafi, eğer hak dağıtacaksak..
– Ben hak filan dağıtmıyorum. Burada çay-kahve dağıtıyorum. Bunun için de kimsenin yardımına ihtiyacım yok.

– Ali Rıza değil, Arıza Arıza [ben de şimdi farkettim ismin geldiği 2.yeri -kısaltmayı-]. Sen gideli beri benim adım Arıza. (Göğsüne vurur) çünkü senden sonra bu makina durdu, stop etti.

– Kayboldum. Seninle bu dünya arasında bir yerde kayboldum.

– O gece bir istisnaydı Aksak.
– O zaman bu gece de bir istisna. Zaten hayatın kendisi istisna.

Son diyalog (seyretmediyseniz) tahmin edebileceğiniz birşey değil. Aksak’la Çınar içki sofrasında konuşuyorlar.
Böyle dizilerin gıdası aşk olduğundan geçen sezon boşta kalmış az sayıda karakteri çiftleştirmeye çalışıyorlar bu sezon. Ve olanları bozup baştan kurmanın geriliminden besleniyorlar. Bu arada öyle görülüyor ki bu sezonun sonunda Çınar’la Mavi Zapatistalara katılacak. Bu sefer de aralarına 3. kişi olarak Subcomandante girecek.

8 yorum

  1. “Yıkarım dünyayı uğruna, ama sana eğilmem” var bir de. bu bir şarkı sözü. şövalye ruhlar artık sadece dizilerde ve de şarkılarda terennüm etmiyor mu sizce de simon?
    🙂

    ben de seviyorum bu sözleri.


  2. ne kadar inandirici olur bilmem simon ama bizim dizi subatta baslayacak, bakalim oradan da quote’ler alinacak mi boyle:)) zira konu gene ask ask ask..


  3. yılsonunun en komik diyalong adayı:
    “herhangi biri : – nerdesin?
    diğeri: – jipin yanında
    herhangi biri: – jip nerde?
    diğeri: – benim yanımda
    herhangi biri: – iyi de siz nerdesiniz?
    diğeri: – yan yanayız”

    işte böyle sensimon salonlarımızın filmleri… ve siz hala çorapla yatıyorsunuz :))
    yukardaki diyalogtan da bi aşk çıkar mı sence 😛


  4. bu söze hiç dikkat etmemişim Feri, şarkıyı o kadar dinlediysem de. levent yüksel olduğuna göre sezen’indir herhalde, di mi..


  5. melişçik, iyi bir dizinin bir dünya görüşü olmalı sanırım. bu dizide aksak’ın başlıkta bir cümleyle özetlediği gibi bir fikir. ondan sonra o fikre dayandırınca anlamlanır diyaloglar.

    bir de uğur yücel’i transfer ederseniz işe yarayabilir. iyi sözü gösterir, sıradan sözlere ruh katar.


  6. iyi de pasif, ben yazdıklarımı hayranlıkla yazmıştım, pek alayla değil. çorap diyaloğu dahil.


  7. italyanlar “ti vu” diyordu sanırım. insanın kafasında televizyondan çok bir uzay mekiği falan canlanıyor. ya da bir çin halk kahramanı. (kore de olabilir, hepsi aynı gibi)


  8. evet, odur kategori ismi. bende de garip şeyler canlanıyordu her duyduğumda. harbiden uzaydan gelme bir alet gibi, veya tv’den istendiği kadar kayıt yapabilen bir alet var, neydi unuttum adı, onun gibi fantastik, garip birşey.



Bir Cevap Yazın

