h1

Ben bu ülkede aydın olmak istemiyorum

19 Ocak, 2007

Yıllarımı, hayatımı ülkem için harcayıp ancak sınırlı bir kitleye ulaştıktan sonra, bir sabah sesimin susturulması için, hatta bir politik grubun ismini duyurabilmesi için arabamla birlikte havaya uçurulacaksam; arkamda karımı ve iki çocuğumu bensiz bırakacaksam; devlet ve hükümet, ne hayatıma ne de ölümüme sahip çıkacak, katillerim hep aranacak ama hiç bulunamayacak veya açıklanmayacaksa; daha fenası kendisi için uğraştığım halkım ya hemen unutacak, hatırlasa bile yaptıklarım nedeniyle değil de öldürülmüş olmam yüzünden ismim büyük yazılacaksa

Ben bu ülkede ‘aydın’ olmayayım, daha iyi.

Biliyorum sizin de çoğunluğunuz duyduğunda ya “öyle mi, ne kötü” deyip hemen geçti, ya da konunun karışmasından hoşlanmayıp “bırakın da şu konu var mı sınavda?”ya geri döndü.

Ama tüm bunlara rağmen ben yine de sizi kişisel tepkimi vermeye çağırıyor ve BAĞIRIYORUM:

AYDIN BİR İNSANIN SESİNİ BOMBAYLA SUSTURAN VE BUNA ÇANAK TUTAN TÜM GÜÇLER KAHROLSUN!

 

 

 

 

 

 

[Uğur Mumcu’nun katlinden sonra Bilkent mühendislik fakültesi öğrencisi temsilcisi olarak yazdığım ve grupça yemekhaneye ve okula astığımız yazı.]

. . .

Son yazısını, Neden programında söylediklerini, ve vali yardımcısının odasındaki konuşmasını düşününce durum o kadar açık ki. Ermeniler katledildi diyeni “Biz kimseyi katletmedik ulan” deyip katletmek kadar absürd, saçma, trajik, açık, aptalca birşey olamaz herhalde.

 

Bu devletin vatandaşı olmaktan utanıyorum.

 

— — — — —

 

Bundan sonra –en azından artık- en kısa zamanda Ermenistan’la diplomatik ilişkiler başlatılmalı, hemen sınırlar açılmalı -ki bu Kars ve Doğu Anadolu ekonomisi için de çok önemli-, yavaş yavaş da katlettiğimiz tüm Ermeniler için özür dileyecek noktaya gelmeli.

Bir de ARTIK –hepimiz demeyi çok isterdim, ama en azından- BEN ERMENİ’YİM.

3 yorum

  1. biz kim? onlar kim?
    biz kimseyi katletmedik.
    biz sadece bir miletse..
    mevzu devletler arası bir meseleyse,
    bir politikadan ibaretse ve biz ve onlar kandırılmışsak ihtilal-i kebir den bu tarafa hep aynı oyun, hep!


  2. […] Dink; Ayşe Kurultay Divadeiwob Ekşi Sözlük Mathilda Metemorfoz Serbest Düşüş Simon Templar Urban […]


  3. ‘biz’, ben kullanınca ben ve benden bildiğim, aynı yörede yaşadığım insanları kapsıyor. genelde seçilmeyen, doğuştan gelen. ‘onlar’ bu yazıda yoktu. katlettiklerimiz de içimizden bir grup.

    yapılması veya aranması gereken argüman bu değil ama bence.



Bir Cevap Yazın

