h1

bana sağcılar adam öldürüyor dedirtebilirsiniz

25 Ocak, 2007

Olaydan 1 gün geçmeden yola çıktım. Aşağıdaki yazıyı yazdığımda 2 günde 2 ülke görmüş, etrafımda benden başka kimsenin bu olayla ilgisi olmadığını farketmiştim. Münihliler buz pistindeki hiçbir şeye benzetemediğim bir gösteriyi seyrediyorlardı, Washingtonlular her zamanki gibi arkalarındaki polisi ekmek ister gibi metro trenine yetişmek için koşuyorlardı. Hayat bekliyordu. Benden bilgi isteyen öğrencilerim vardı, yapmam gereken işler vardı, dışarıda tipi vardı, evde fare vardı (demiştim di mi, duydum ben onu diye).

Ama direnmek istedim. Hemen geride kalmasın. Bunu yaşayalım yaşayabildiğimiz kadar. Tabi böyle kalamaz insan sürekli, bir süredir zatenüzgüne eğilimli halim böylece pek bir depresif. Yaşama dönsek de barındıralım ama içimizde. Sonra, ’07 Aralık’ının sonunda bu yılın olaylarını seyrederken ‘bir de bu vardı, di mi’ demeyelim.

Kısacası, anket için 2 farklı yerden bana gönderilen Oğuz Çetin tarzı ince ara paslarını önce ince bir dokunuşla defans adamının ters tarafına alıp sonra da kaleye vurmayı istiyorum. Ama elim ister istemez pause düğmesine gidiyor, basıp derin bir soluk alarak kafamız netleşsin artık diyorum:

Bizim gibi ülkelerde şiddetin amacı bellidir, sesleri kesmek. Uzun yıllar boyu polisin her türlü muhalif gösteride serbestçe dayak atmasının sonucu gösterilere katılmaya korkan insanlar oldu. Totaliter her rejimde muhaliflerin sertçe bastırılmasının sonucunun ağzını açmaya korkan insanlar olduğu gibi. O yüzden çıkıp da bu eylemlerle devletimizin imajına zarar vermek istiyorlar diyenlere gülüp geçelim. Öyle olsaydı, yıllarca sokak göstericilerini döven de polisin imajına zarar vermek isteyen yabancı güçler olurdu.

İmaj zedeleme eylemleri ancak, o imajları ülke politikası tercihlerinde gözönüne alabilecek bir sivil toplumun en güçlü ses olduğu yerlerde olabilir. Bizim gibi ülkelerde ise gücü olan patlatır, diğerleri susar.

ekle: Bir de şu nasıl bir olaydır ya:
http://www.gercekgundem.com/?p=41029
Naif ülkeyiz biz diyorum ben zaten hep. Polisin görevi mi adama orada akil vermek? Veya sen de bizdensin ama işi buraya vardırmamalıydın mı diyor? Adamı pişman yapıp konusturmak mı istiyorlar? Fatih mi ortak idolümüzz? Ve daha onlarca soru..

3 yorum

  1. Sevgili Simon, demek götürdünüz kendinizi? Ama aklınız burada kalmış. Ben aklımı başka yerlerde gezdiriyorum ki dayanabileyim.

    Siz Orhan Pamuk sevincini, Hrant Dink üzüntüsünü memleketinizde yaşamak istiyorsunuz ya, dokunarak, bakışarak, sarılarak üzülen, sevinen insanlardansınız, demek. Oysa yine diyorum, bence hiç lüzumu yok burada olmanın.

    Orada iyi olun. Kendinize iyi bakın. Hem kar da yağıyormuş, harika. Biz umudumuzu kaybettik artık; buraya yağmayacak belli ki.

    Biraz neşelenmeniz için size bunu, http://www.kolektif.net/ gönderiyorum. Anadolu ve Balkan müziklerinden örnekler var içinde. Belki şansınıza Bulgar votkası da bulursunuz yakındaki markette. (Uzaktaki alışveriş merkezine gitmeyin. Soğuk bir otobüste yalnız başınıza yolculuk yapmayın.)

    Pencereden bakıp hüzünlenmeyin. Masaya oturup, yakın zaman “yapılacaklar listesi”oluşturun. Alışverişe çıkıp, dolaba sevdiğiniz yiyecekler koyun ve kendinize şefkat gösterin bu aralar.

    Sevgiler.


  2. Naif dediğim -bir soru geldi de buraya olmasa da, ben de buraya cevaplayayım dedim-, safça yaklaşıyoruz böyle şeylere. Polis duygusalca işi olmayan şeylere girişiyor. Rahat rahat bir cinayet planlayan herif, sorguda ağlıyor. En kabadayı gangsterlerimiz televizyonda dertlerini ve yaşadıklarını anlatmak için yanıp tutuşuyorlar. Hiçbirinin profesyonelce davrandığı, benim işime nasıl yarar diye planlı hareket ettiği yok.

    -yazmaya başladığımda hiç yorum yoktu, ilk yorumu yapmış olacaktım kendime, açıklama maksatlı. bitirdiğimde 2 olmuş-.


  3. bu arada bu da esinlenilen metroyu kullanarak polisten kaçma sahnesi. artık böyle filmler yapmıyorlar türünden bir film.



Bir Cevap Yazın

