h1

kendi huzurunu kendin yaratırsın

2 Şubat, 2007

Pan’ın Labirenti. Yakında hepiniz bu ismi birden çok kere kullanacaksınız. Bazı filmler akıl sır ermeyen şekilde gelmiyor TR’ye, ama bu onlardan biri değil. Gelecek ve çok konuşulacak. Birçok insanın en gözde filmleri arasına girecek, bazıları tekrar tekrar seyredecek.

pan1-4.jpg

Bu kurak ve hep kopya filmler diyarında, oldum bittim sinemanın sürükleyici olmuş ülkede yıllardır doğru dürüst birşey üretilmemişken, fantastik filmler bile plastik bir tat veriyorken, Scorsese’nin bir Hong Kong filmini uyarladığı, sayısız mantık hatasıyla dolu Depar ted ve Doğu Avrupa filmlerinin mizahını ve yakın dönem İngiliz toplumsal komedilerinin etkileyici sonlarını başarısızca taklit eden Little Miss Sun shine yılın filmleri olarak görülüyorken, ben böyle bir filme çok açtım.

pans-54240_bd.jpg

Bir masal Pan’ın Labirenti. Öyle ise öncelikle ona inanmanız ve içine girip yeralmanız lazım. (Hem gelirseniz size “I’ve decided to give you a second chance” derim.) Ben inandım.

Sonra da geceyarısını geçe son metroyla eve dönerken yanımdaki koltuğa doğru uzandım. İneceğim istasyona geldiğimizde vagonun bizim yarısında benimle 12 yalnız adam gördüm. Hepsi ya dalıp gitmişti bir yerlere ya da sakince birşeyler okuyordu. Hepsi huzurluydu. Bu huzurun benden geçtiğine emindim.

panslabyrinth2.png

Geldiği zaman bir sevdiğinizi alıp gidin Labirent’e. Gerilimin dayanılmaz olduğu yerlerde elini sıkın. Ben yapamadım, siz benim için yapın isterim. Derken de kağıda bir -ama sadece bir- damla yaş dökerim. Bu arada evet,  kağıda yazarım ben. Sonra o doğru iksirin uygulandığı kağıdı tutup elimi hafif kaldırıp başparmağımla hafifçe ileriyi gösterince ekrana yazdırırım. Diğer parmaklarımla da gerektiğinde sayfa düzenini ve fontları ayarlarım.

pans-51272_b056b.jpg
Sağ köşedeki çarpıya tıkladığı anda okurun yanağına belli belirsiz bir öpücük konmuş.

17 yorum

  1. Sevgili Simon, biz bu filmi izledik.
    Türkiye’de. Çok oldu. Çooook beğenmedik, ki biz Harry Potter’a, Spiderman’e bile bayılırız. Tamam, biliyoruz, masal dünyasına girebilmenin anahtarı, bulunduğun yerdeki kimi zaman delirten yalnızlık, kimi zaman vahşi şiddetten geçer, ama bu kadarı çok fazla geldi. Ya da bizim gibi ülkelerde yalnızlık ömür boyu ve şiddet istemediğin kadarken hiç bir masal kapısının aralanmamasından katılaşması ruhun. Budur belki filme sizin kadar övgüyle yaklaşmamamızın nedeni.

    Film ne derse inanırım, ben. Ne derse inandım buna da.

    Sevgiler.


  2. vizyona girmediğine göre dvd/vcd’sini alıp bilgisayarda izlemişsinizdir. en fazla tv ekranında. ah, demiyor muyum ben size sinemada seyredin diye? böyle bir filmi sinemada izlemeyince aynı etkinin oluşabileceğine inanamam. o zaman da oyun için gerekli şartlar oluşmamış demektedir.

    [tabi -fantastik filmler festivali gibi- küçük festivallerden birinde oynamış ve orada -sinemada- seyretmişseniz (ki pek olası değil, ist. film festivalinde oynayacakmış), o zaman bu yorumun kelimeleri hızla sararır, küflenir, solar, ve kendilerini iptal ederek patır patır düşerler yere teker teker.]


  3. :)çok komik. Kelimeleri tutalım yerinde.

    DVD’de izledik.


  4. yazının büyük bir kısmını okumadan commentlere atladım, yarın akşam arkadaşlarımla gidiyorum (kar altıda kalmazsam) ondan sonra tekrar tepki vericem 🙂


  5. Çok merak ettim. Siz beğendiğiniz için, endişeli peri çok beğenmediği için, ben fantastik filmleri çok sevdiğim ama uzundur, bir türlü istediğim tadı veren bir film bulamadığım için.

    Selamlar,


  6. ne kadar referans olur bilmiyorum ama imdb’de tüm zamanların en yüksek 68. beğeni ortalamasına sahip olmuş film (bu kadarı da biraz abartı tabi). bir de stephen king abi geçen yılın en iyi filmi seçmiş.
    dediğim gibi, çok önemli değil belki ama o değil, ben haklıyım demeye mi getiriyorum nedir:)


  7. nasıl buldun miyet?

    ya miyet, çekinerek söylüyorum bunu: anketin asıl sorusu ‘kendiniz hakkında bilinmeyen birkaç (bazı yerlerde 4 diye geçiyor, bazılarında 5) şey’ idi. aşağıdakiler benim maddelerim sadece. tabi hep ben bunu açıkça yazmadığım için. bence hiç mahsuru yok da söylemeden edemedim. hem miette’in nereden geldiğini fena olmamış.


  8. Yeni post girilmiş mi diye bakmaya geldim ama yok. Bekliyoruz 🙂


  9. Şunu açıkça diyeyim: İçindeki şiddet bana fazla geldi. Hazırlıksızdım fantastik bir film için bu kadar şiddete. Daha yazacaktım, ama “pek beğenmememi” mazur göstermeye çalışıyor gibi olacaktım.

    au.

    ben gideyim.


  10. Tahmin etmiştim. Durduk yerde aklıma gelmişti, şiddet sahnelerinden olmalı diye. Hele bir de çocuklar var idiyse seyrederken. Öyle durumlarda seyrettirdiğim kişiler rahatsız olacak/şu/bu diye ben hiç rahat seyredemem zaten.

    Evet, uyarmak gerek hiç şiddet istemeyenleri, 3-4 sahne gerçekten vahşiydi. Ben giderken filmle ilgili tek bildiğim Pan’ın bulunduğu bir resimdi. Sadece ondan hareketle fantastik ve hafif vahşi birşey bekliyordum sanırım.


  11. daha filmi izlemedim, izledikten hemen sonra gelip koment birakacagim, evet.


  12. beklerim, evet. unutma ama.


  13. pan’ın en büyük müridiyim. giyinip, dışarı çıkıp, hemen dvd’sini alacağım.


  14. hayatımda izlediğim en güzel filmlerden biri..guillermo del toro nun hayal gücünün kuvvetine önceki filmlerinden de aşinaydım ama bu kadarını beklemiyordum..muhteşem senaryosu, görselliği, anlatım tarzı, efektleri, oyuncuları…herşeyiyle muhteşem 🙂 korkutup, ağlatmayı aynı anda başarabilen nadir filmlerden..
    hellboy 2 yi bekliyorum Del Toro dan, eminim o da (gene) muhteşem olacak.. sonra da Tarzan ı çekecekmiş, hayırlısı:)

    iyi seyirler..


  15. bulabildin mi sotiz? gelmiş mi dvd’cine?

    teşekkürler (tool). bir sinefil’e söylenecek en güzel cümle. böyle seyredip seven birinin gelmesi ne güzel. ben de bayağı beğendim, senin kadar değil belki ama.


  16. izledim bugün. Keşke sen de olsaydın:)


  17. […] Vizyona giren filmlere gidip de seyretmemişlere, hatta duymamışlara yazdığım tek tük filmlerden biri bu. 2.5 yıl olmuş. Kendi huzurunu kendin yaratırsın başlıklı yazı. […]



Bir Cevap Yazın

