h1

I’m the man who sold the world

14 Şubat, 2007

Bu aralar böyle dönemlere giriyoruz. Bir süre önce gece gündüz Pink diyorduk (Pink deyince tabi ki bir kadın şarkıcıyı anlamıyoruz), bugünlerde de David Bowie gezegeninde yaşıyoruz. (aslında 1.çoğul şahsı hiç sevmiyoruz ama bugün pek bir çoğalmak istiyoruz).

Beni kırmazsanız, rica etsem hep beraber şu şarkıyı çalıyoruz. Hatta şöyle bir fantezi bile kuruyorum. Gecenin bir yarısı karanlık bir odada dinlediğiniz şarkı bittikten sonra aynı melodinin devam ettiğini duyuyorsunuz. Noluyoruz, bilgisayar ele mi geçti şaşkınlığını atlatınca gelen ilk fikirle önce perdeyi, sonra pencereyi açıyorsunuz. Karşıda çaprazdaki apartmandaki başka bir karanlık odada aynı şarkıyı dinliyor birileri. Soğuğa rağmen bitene dek kapatmıyorsunuz pencereyi.

Bağlantı limiti vs. gibi nedenlerle seyretmek değil de sadece dinlemek isteyenlere de bunu veriyoruz. Ama sonlara yakın Bowie’nin de dansettigi -neredeyse zeybek- çok keyifli bölümü kaçıracaklarını hatırlatıyoruz.

Who knows? Not me. I’m the man who sold the world*. Evet, böyle bir karşılaşmamız olmuştu Bowie ile. Gençti o zamanlar. Ve açıkçası, klipteki 57 yaşındaki hali kadar yakışıklı da değildi. Şarkı yapmış kendisi, sağolsun.

& & & & & & &

* bu cümlenin dünyanın doğusunda ihanet, batısında ise para için yapılmış bir hareket olarak algılanacağını söylesem çok mu uydurmuş olurum?

* ve bu videoyu geçenlerde gönderdiğim, o yüzden isim hakkını elinde tutan arkadaşıma anlayışı için teşekkür.

6 yorum

  1. bowie, diyorum sevgili templar, sizce de bir aziz ya da en azından bir prens değil mi?


  2. tepeden tırnağa. baştan aşağı. tamamen.

    tam kimse yapmadı diye kendime yorum yapacaktım bu arada ben. şöyle:


  3. şarkı çok leziz simon. sağol, varol.
    adamın da 57 yaşında olduğuna inanamıyorum.

    ben: ikiz kardeşin limon.


  4. limon, hoşgeldin.
    adam gerçekten de 57 bu konser turunda, şu anda da 60.

    bu arada ben seni tanzanya’da şempanzelerle yaşıyor sanıyordum.


  5. o annemdi. karışıklık olmasın, benim annem, seninki değil.

    farklı analardan doğma ikizler olarak tıp literatürüne geçmeyi kabul edersek beni uçma korkusunu yenme kursuna göndermeyi teklif eden fransız bir doktor var burada, kabul eder misin? tanzanya’dan ayrılamamamın tek sebebi uçamamam. ülkede demiryolu yok, deniz ulaşımı yok, karayolunu da sierra leone’li gerillalar ele geçirmiş durumda.


  6. 🙂



Bir Cevap Yazın

