h1

Beni arayın anacım

4 Mart, 2007

Telekom’un arama ücretleri, en çok da yurtdışını arama ücretleri, yahoo’nun bedava email hesaplarına verdiği kota kadar saçma bir gelişim izliyor.

Yahoo’nun saçmalığına da başka dikkat edeni görmemiştim. Önce 6 mb bahşediyorlardı, biliyorsunuzdur, hısımı hotmail’le beraber. Uzun yıllar böyle gitti. Sonra zamanla kimseye yetmemeye başlayınca 6 mb, daha fazlasını isteyenden para kazanma hevesine düştüler. Yeni hesaplara da 4mb vermeye başladılar.

Ben daha çok okul hesaplarını kullanırdım, ama birine mail atarsınız, over quota diye geri döner. Özellikle ilk geldiğim zamanlarda sevgilime yazarım, zaten geç cevap verir, birkaç gün de sadece mail gidebilsin diye birşeyler silmesini beklemekle geçer. Ki fazla birşey tuttuğu da yoktu kızın, bir benim maillerim, bir de 1-2 oğlanın daha yazdıkları.

– Konu farklı bir yere gidiyor sanırım.

– Farkettim.

Neyse, ne zaman ki 2004’te gugıl geliyor, 1 gb, lafı çıktı, birden dönüverdi yahu’cuk (ki gugıldan önce spymac 1 gb vermeye başladı, ama pek takan olmadı). Önce 100 mb’a çıkardılar kotayı alelacele (25 kat). Daha kimse farketmeden de birkaç gün içinde 250 mb’a (62.5 kat). 1 gb’a çıkacağız diye reklam etmeye başladılar. Nasıl yapabiliyorlar dedim bilecek birine, maliyeti çok ucuzladı dedi tutmanın. Madem verebiliyordunuz, ne diye bize çile çektirdiniz demedi kimse, kimse tepki vermedi bu ilkesiz, şerefsiz kuruluşa. Yapabilince de, 1 ay kadar sonra 1 gb yaptılar (4 mb’a göre 250 kat).

<>Aynı durum, telekom. Ben buraya geldiğimde abd’yi aramanın dakikası normal saatlerde 2.50, indirimli saatlerde 1.25 ytl’ydi. Kimse de kolay kolay aramazdı dışarıyı. Birkaç yıl sonra telekom yasası çıktı, rekabetin daha ucu göründü, ilk vurulacakları yer yurtdışı arama olduğundan büyük bir indirime gittiler, 25 kuruş oldu dakikası (öncesinin 10’da biri). Karşılaştırmak için, şehirlerarası arama 21 kuruştu. Veya örneğin, evden cebi aramak fahiş bir 72 kuruştu. Yani yurtdışını (Avrupa’nın çoğu ve abd, kanada) aramak, şehirlerarası arama gibiydi, cebi aramaktan da birkaç kat ucuzdu.Turk cell ve a vea’nın tarifeleri de, telekom’a bağlı olduklarından, benzer seyir izledi. Örneğin Turk cell’de yurtdışını aramak 30 kuruş dakikası, tarifenize göre herhangi bir cep telefonunu aramakla ya aynı ya da daha ucuz (hala da öyle).

Bunu söylediğimde inanan kimseyi görmedim. O an biraz inansalar bile böyle yerleşmiş işte, yurtdışını aramak pahalı diye, pek bir değişiklik olmadı. Beni yakın zamana dek buradan hiç aramamış olan abimin bahanesiydi örneğin ücretler. Sen ara, ordan ucuz derdi. Aç bak telekomun sayfasını, birşey değil maliyeti dediysem de farketmedi.

Evvelsi gün başlayan yeni tarife ile durum daha dramatik oldu. Artık şehiriçi ve şehirlerarası arama 8 kuruş, abd 10 kuruş. Aynen böyle.

Niye anlatıyorum böyle bunca meraklı? Çünkü beni TR’den ilk defa biri önceden habersiz aradığında burada 4. yılımdaydım.

_________________

Phil Collins aman sonra aksilik olmasın diyor – Don’t you lose my number. Daha doğrusu söylemiyor, oynuyor. Bu bahaneyle belirteyim ki şarkı linklerini bulduğum singingfish’i sahibi aol kapattı diye matremdeyim.

Reklamlar

16 yorum

  1. inandim ben. ince hesabina girmesemde onlarin beni cok daha ucuza arayabildiklerini kisa zaman once farkettim, TRden habersiz aranmanin tarifsiz guzelliginden ilk gunden beri haberim var ama:)


  2. ya şehirler arası bile aramayanlar var cok yazıyor diyerekten..insanlar bir şeye alısmaya görsün imkanı yok değişmiyo 😦


  3. aaa bide arıyımmı seni;)


  4. Peki araması beklenenler/istenenler/umut edilenler okuyabiliyor mu bunları? 😉


  5. peki ya mirkelam? o da biraz buralardan değil gibi.


  6. ara tabi zuzay, ayıpsın. ne zaman istersen. benim istediğim tepki de buydu işte. sağol, bir sen verdin.
    yalnız, şehirlerarası bile’deki bile’ye artık gerek yok gerçekten.

    öyle belli biri yok ki cinderella olduğunu saklamaya çalışan şahıs. olsa direk ona hitap olurdu zaten.

    bence mirkelam’ı da arayan kimse yok sotiz. öyle hissediyorum ben, ondan o mütevazi çekingenliği. (anlamadım ama, ben miyim yabancı olan?)


  7. ucuzladi dimi. ben de kiziyorum aramayanlara. hayir sanki bize burdan bedava.


  8. parası bir yana pelin, sanki bizim görevimiz, ve onların çok büyük mazeretleri var. beni buradan hiç aramamış iyi arkadaşlarım var. ne kadar pahalı sansan bile insan ayda yılda bir çeviriverir numarayı.
    evet, sinderella’nın dediği gibi seslendiğim kişiler var işte. sevdiniz mi emrah gibi tam sevin, huuu.


  9. aynen oyle simon, benimde “cok yakin” arkadaslarim var, birkere aramayi denemediler. ben de enson turkiye’ye gittigimde onlari aramadim, ve bide darildilar biliyor musun. o da benim gorevim yani, geldim ben diye haber vericem hatta ben gidip onlari gorucem.
    hatta biriki tanesi evlendi, davetiyelerini scan edip emaille yolladilar:) nasil olsa gelemiycem ya, davetiyeyi ziyan etmeye ne gerek var, hem posta cok pahali amerikaya canim.
    neyse, boyle iste, bir soyle bin ah isit oldu.
    hoscakal.


  10. hayır hayır ben arayım…
    sonra “şekerim hadi çok yazmasın ” deyip kapatayım:P
    böylelikle yazıyı ne kadar doğru anladığım ve dolayısıyla zekam:) ve dolayısıyla kıssadan hisse aldım,pek bi çabuk anladım atasözünün de atası olayım….
    pöööh..


  11. ya 2-3 saat boyunca durmaksızın konuşursam ve kapatamazsan serap?.. o zaman da demez misin yani? bak, o zaman da demezsen arayabilirsin beni:)


  12. Yine iyi yazmissin. Bizde arkadas ve akrabalarin Avrupa icerisinde olanlari ile konusuldugunda hic de fazla yazmiyor. Cep telefonundan ararsan ve saatlerce konusursan mini sürprizlere hazir olmak gerekiyor, hepsi bu 😉

    Turkiye ile ilgili yazdigini bilmiyordum.

    Bir arkadasim bana YAHOO MESSENGER ile aramami tavsiye etti= O lira. Ücretsiz, simdi baska ülkelerle saatlerce(!) bedava konusuyoruz.. Telekonferans gibi, Türkiye´de dahil. Bir bunu tavsiye ederim.


  13. diyemem galıba..:Sben arayınca dıyemıyorum da baskası arayınca dıyorum ben…:)sorma o yuzden cebım bı dolu dolu:))
    ararım benım simon limon…zaten sizlerle ilgili(bıkac senedir takıp ettiğim blog arkadaslarımla ilgili) bi post yazcam yakında…sen de artık aranacak sorulacak ,her gün ne olmus dıye okunacak arkadaslar grubuna gırıyosun:)


  14. “ararım benım simon limon…”yanlış olmus ..”ararım be simon limon” olcaktı:))
    bu arada su comment yarısması gectımı…mahsuscuktan yanlıs yazıp sonra duzeltme numaram cakılmadan bi birincilik alsam artık diyorum:)))


  15. B5 (bu bir bomba ismi, di mi?), skype da var ama habersiz çalan klasik bir telefonun yerini hiçbir şey tutamaz bence.
    -ve AB içi aramak aynı fiyat mı?-

    serap, ohhoo, demek arada okumadığın günler var. aşağıdaki post’un komentlerinde.
    ama, teşekkür ederim gerçekten.


  16. benım adım aylın raqrayın konusalım belkı kacamak yaparız herkes arayabılır ama kalbı olanlar aramasın beklıyorum0535 788 94 54



Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s