h1

konuk yazar

24 Mart, 2007

Konuk yazar aldım. Geçen gün Peri ile oturuyorduk. Peri, bildiğiniz Perihan, karışmasınlar diye Peri Hanım’a Peri Hanım diyorum zaten.

Peri, dedim, benim için Jel’i yazsana. Yazı bekler benden. Olmaz, senden istemiş, kişisel, dedi. Ama, sen Ajda’yı da yazmıştın. Jel de bu alemin süperstarı, bir nevi Ajda’sı. Süperstarlardan sen anlarsın, konuş onlarla, nasıl muhtacım buna, dedim. Olmaz ya, dedi, değiştiremedim fikrini.

Söyle, başka şey yazayım, dedi. İyi, dedim, “çok meşgulüm, hiç vaktim yok” cümlesini yaz dedim. Demin tam baskıya girerken göndermiş kızıyla. Şeyediyorum ilginize.

Bi de Zamanın Patronları çok meşguldürler. Onlar aşırı meşguldürler arkadaş! Onun için ‘En geç yarına kadar cevap veririm’ dedikleri durumda, bir hafta-on gün kayıp kayıp gidiverir. Önlerinden, berilerinden. Saygısızların.
E, çok meşgul, çok dalgın, çok MÜHİM, çok çok mühim, senin cevabınla mı uğraşacak? (O cevap azami beş dakikasını alacak ve sana tonla zaman da kazandıracak olsa.)
Meşgul İnsanlar’dan da ağır kıl kapıyorum. Kimsenin iddialadığı kadar meşgul olması gerektiğine inanmıyorum zira.
Mutsuz/bahtsız/früstre (tatminsiz) hayatları yorganlamanın bir yöntemi meşguliyet.
Bi sürü gereksiz işle meşgul edip kendilerini, bi sürü konuşmayı uzatıp, geyiğin dibine vurdurup, bi sürü kapının ipini çekme zaruretini sokarak hayatlarına-
İlla billa çok meşgul olduklarına dair bir illüzyonla korumaya filan alıyorlar kendilerini. Hayatlarının ne berbath olduğunu vs. sorgulayacak vakitleri, dolayısıyla bir şeyleri değiştirecek/yerinden oynatacak; kalmamış oluyor böylece.
Onlar da ‘içgüveysinden hallice’ yaşamlarını hiçbir yüzleşmeye girişmeden sürdürebiliyorlar.
Tebrik ederiz.
Meşgul Mühim İnsan Miti’ni de yıktık mı? Yıktık! Geriye ne kalıyor? Şu peçeteye yazılmış tavsiyeler: Zamanla oynayanlarla oynamayın- biiir. Bekletenleri asla beklemeyin- ikiii. Bi randevu iptal ediliyorsa, yenisini kabul etmeyin. Hele buluşma saatini zırt pırt değiştirenlere asla taviz vermeyin. Kaderde yokmuş! vs. deyin. Sırf onlar mı mistik/Doğulu/zamanı iplememekte mahir yani?
Meşgul etmeyin kendinizi saçma sapan şeylerle. En sağlıklı insan meşgul olmayan, vakti olan, ne zaman neyi yapmak istiyorsa tam da onu yapan/yapabilen insandır.
İyi geceler Seattle! Her nerde yaşanıyor ve yaşatılıyorsan.
Dr. Frasier Crane.

Sonraki yazı siparişini veriyorum Peri, nasılsa okursun burayı, yazım nasıl çıkmış diye bakmak için. “Bende anlatacak hiçbir şey yok”. Buyur.

Yaz, sonra da beraber let’s get out of this country diyelim.

2 yorum

  1. cok mesgulum, hic vaktim yok, yorum birakamiycam…


  2. “Meşgul etmeyin kendinizi saçma sapan şeylerle. En sağlıklı insan meşgul olmayan, vakti olan, ne zaman neyi yapmak istiyorsa tam da onu yapan/yapabilen insandır.” kısmını bence de’ye koyacağımdır…pek beğendim…



Bir Cevap Yazın

