h1

Simon ve birkaç okuru Pazar günü foruma giderken agorada karşılaşırlar

23 Mayıs, 2007

Simon – Acil bir sapan bulmam lazım.

1. okur – Yine başladık.

2. okur – Neye başladık?

1. okur – Bilmiyor musun canım? Şuna ve şuna. Nasıl hatırlamazsın?

2. okur – Valla ben buraya ilk defa geliyorum. Koltuk hangi ülkeden gelmiştir diye arıyordum. Bana bir özet geçsen..

1. okur – Özetle nasıl anlatılabilir ki? Bir zamanlar olay olmuştu bu yazı. Hatta o yazıdan bir hafta sonra Aydın Adnan Menderes İlköğretim Okulu’nun müdürü öldürülünce wordpress bir hafta kapatılmıştı.

2. okur – yaaa…

1. okur – Hatta müdürün akrabaları hala azmettirici olarak skör’ü suçluyorlar bundan dolayı. Birkaç ay önce arabasının lastiğine sakız yapıştırmışlar. Ama onun hala bundan haberi yok, kazayı kendisi yaptı sanıyor. Öğrenmese daha mı iyi acaba?

P. okur – Bence görmez zaten. Şu sıralar sanırsam skör karakteri altında varoluşsal sorunlar yaşıyor.

2. okur – Benim ilgim dağıldı bile. Ben gidiyorum.

Simon – Heey, ben diyorum.. Benimle ilgilenseniz diyorum.. Burada her gece uykusuzum ben be..

3. okur – İyi de biz buradan napabiliriz ki? Aramızda okyanus var.

Simon – Bir sapan.. bir sapan için krallığımın yarısını veririm.

1. okur – Bence kendi sorunların için masum bir kuşu suçlama.

Simon – O masum dediğin kuşun yaşama sebebi 3 yıldır her Mayıs’ta beni uyandırmak.

1. okur – 3 yıldır mı? Yok artık.

Çevreden geçen 1. okur – Mac Loren neyi bulmuştur?

Simon – Abartmıyorum. Bu, 3. yıl. Her yıl Mayıs ayında geliyor.

3. okur – Kuş kuşa benzer, Çinli Çinliye.

1. okur – O kuş, her yıl aynı noktayı nasıl bulacak? Başka bir kuştur. Aynı sesleri çıkarıyordur.

Simon – Her yıl binlerce kilometre öteye göç edip bir de geri uçan kuş bu evi mi bulamayacak. Hem başka hiçbir kuş onun gibi ötemez. 9-8’lik aksak ritmle diyorum.

Çevreden geçen 2. okur – MEKSİKA’YA HANGİ HAVAYOLU GİDİYOR?

1. okur – Uyuma sen de dinle, oh ne güzel. Cennet gibi.

Simon – Markette, kasanın önünde çeşit çeşit peluş kuşlar var. Sıkınca farklı farklı ötüyorlar. Her seferinde birkaçını sıkıştırıp öttürüyorum. Garip garip bakıyor müşteriler, kasiyerler büyümemiş bu gibi. Orada öyle ama evde, gecenin bir yarısı, hele bir yaştan sonra çekilmiyor.

3. okur – Pardon yaş kaç? boy kaç?

Simon – Birgün 5 çayına gelirsiniz, mis gibi çay demlerim size, yaşımı da boyumu da görürsünüz. Bir de çaydanlığa yetişebilsem..

İleri köşede soldaki okur – Bu espriyi daha önce yapmıştı.

İleri köşede sağdaki okur – Evet, tükendi bariz.

Simon – Bilmem farkında mısınız, sizi duyabiliyorum.

İleri köşede soldaki okur – Farkındayız, nolmuş?

1. okur – Simon, bak görüyorsun, seni bırakmayan tek okurun benim. Seni severim bilirsin, bir de şu kuş takıntısından vazgeçsen..

Simon – Bir gece burada kalsan saat 04:45’te fikrini değiştireceğine eminim.

1. okur – Peki, al o zaman, burada istediğini bulabilirsin.

Simon – Ah, canım, benim için mi aradın.. Hem de bir kuşsever olmana rağmen..

1. okur – e, birini sevince sevmediğin yönleriyle birlikte seveceksin.

Çevreden geçen 3. okur – Afedersiniz, burada kemanın yanında gül resmi var mı?

Çevreden geçen 2. okur – MEKSİKA’YA HANGİ HAVAYOLU GİDİYOR?

Yunan Korosu – Meksika’ya Sophia Loren gidiyor. Loreal’i Stradivarius bulmuştur. Gülün anavatanı Copa Cabana plajı.

10 yorum

  1. :)) takıntılar takıldıkça büyüyorlar malesef… kulak tıkacı desem? hani daha kansız olması bakımından?


  2. “Simon – Abartmıyorum. Bu, 3. yıl. Her yıl Mayıs ayında geliyor.”

    Okur – İyi ya, ne güzel işte! Demek ki, seni çok seviyor. Hem de aksak ritmle şakıyor madem, sevgili memleketini de hatırlarsın.:)

    Simon – De get başımdan okur musun, okumaz mısın!


  3. kulak tıkacı kuşa mı? neden, ölürken acı duymasın diye mi? ama bence sen o duyma fiilini yanlış yorumluyorsun. işitmek değil, hissetmek anlamında o. hem var mıdır ki marketlerde kuşlar için tıkaç? sonra yakalayıp tutabilir miyim ki tıkacı takayım.. sonra yakalarsam zaten {DİKKAT, BUNDAN SONRAKİ BİRKAÇ KELİME ŞİDDET İÇERDİĞİNDEN 15 YAŞINDAN KÜÇÜKLERİN BİR BÜYÜKLERİYLE (MESELA FAHRİYE ABLALARIYLA) OKUMALARI TAVSİYE EDİLİR} ne diyordum, boynunu kırıveririm be.


  4. Gerçekten de okuyunca ‘töbe yarabbim’ dedim, Çavdar Hanım. Başınıza gelse tabi, böyle yaklaşamazsınız. Hep sizin sokağı kazan -şu delme aletleriyle hem de- belediye işçilerine ‘bana ilgi duyuyorlar herhalde’ demek gibi birşey bu:)


  5. repliği az olmasına rağmen, ben 2. okuyucu olmak istiyorum.


  6. 1. okur benim îtirâf ediyorum. yok, repliği fazla olduğu için değil. sırf şunu dediği için:

    1. okur – e, birini sevince sevmediğin yönleriyle birlikte seveceksin.


  7. çok zor çok..takıntılı olmak..kafanın takılması..kafanın takırdaması..takıl takıl takırdaman..çok zor çok :)))


  8. soti, 2. okur rolü çok mühim bir rol. nice yardımcı roller vardır, iyi oynanırsa bir filmi vezir, kötü oynanırsa rezil eder. o da tam öyle. o ‘yaaa’ repliği mesela. vurgu çok önemli.


  9. candan, o rol sana uymuş. grubun elebaşısı olarak sevilmek mi daha önemli, yoksa tüm görüşlerimin desteklenmesi mi dersem, herhalde mantık ikincisi derdi ama ben ilki diyorum. o zaman kritik anlarda arkanda olduğunu bilirsin çetedeki elemanların.


  10. asu, hani gmail’de, şunda bunda direk ses dinletme fonksiyonu olsa (gerçi var, ona da skype diyorlar ya, neyse) da şu an odada çınlayan sesleri dinletebilsem. sanırsın ki koridordaki guguklu saat bozulmuş, sürekli, daha doğrusu aralarda 5 dk. nefes alma molası vererek geri kalanında durmadan bir ötüş. takıntı değil yani. ki ben takıntılıyımdır, ama bu onun üzerinde birşey. ev arkadaşım da uyanıyor, duyuyorum.
    dün-bugün sıcaklık arttıkça daha erken ötmeye başladılar. ben de çıktım baktım. minicik birşey. ama ne ciğer varsa.. etrafta başka kuşlar da benzer ötüyorlar, ama en çok bu ve en yakın bu.



Bir Cevap Yazın

