h1

Globalizm karşısında boynumuz kıldan ince

3 Haziran, 2007

– Son günlerimde her yerden Türkler çıkıyordu. Metroda “buraya borç harç geldim ama hiç pişman olmadım” diyordu kadın yanındaki adama. Bir alışveriş merkezindeki İstanbul isimli mağazadaki Ahmet Ankaragücü’ne transfer olmayı planlıyordu. Kütüphanedeki Starb.’ın önünde piyasa yapan kızlar bir oğlandan bahsediyordu.

img_1659.jpgimg_1662.jpgimg_1664.jpg

İstanbul’un tek pazarlanabilir markamız gibi bu kadar öne çıkarılmasından zaten rahatsızım, İstanbul ismi direk marka olmuş bile. Yanında da Amerikan ordusunun mağazası vardı. TV’ler ordunun, denizcilerin, Marine’lerin reklamlarından geçmiyor zaten, adam bulmak için bir de dükkan açmışlar.

– Uçakta yerime oturdum. Bir adam geldi. Elindeki biniş kartını gösterdi, 36H. Herhalde yabancı, o yüzden işaret dilini tercih ediyor diye düşündüm. Benimki de 36H dedim. Çıkardım, 39’muş. Afedersiniz deyip eşyaları aldım. Adamın yukarı sığdırmaya çalıştığı bir bavulu vardı, elimdekileri bırakayım, ben çantamı alınca buraya koyarsınız dedim. Bir kadın da ileriden adama “İhsan yanım boş, buraya geçebiliriz” gibi birşey seslendi Türkçe. Çantamı alırken buyrun, burayı kullanın dedim, bu sefer Türkçe. A, siz de Türksünüz dedi adam. Bana pek de ilginç gelmedi bu durum, özellikle son günlerden sonra. Oturup yanımdaki, bir geziye çıkan bir çok sesli koronun üyesi olan liseli kızla sohbete başlamıştık ki adam geldi, pardon, sen bana çok tanıdık geldin ya, dedi. Sen’li hitabı biraz garipsedim. Ankaralı mısın, dedi. Hayır, ama Ankara’da okudum uzun yıllar dedim. Nerede dedi. Şurada ve şurada derken dank etti adamın kim olduğu. Hocam, pardon, şimdi hatırladım, sizin bölümde dedim. İşte, simalar unutulmuyor kolay kolay, dedi. Evet hocam, bizim dönemin danışmanıydınız hatta siz.

Son birkaç aydır bir mezun ağı kurmaya çalışıyorlar, arada boş geçen onca yıldan sonra. Başını da bu adam çekiyor, sürekli sevgili mezunlarımız ifadeli mailler geliyor, her şehirde buluşmalar ayarlıyorlar filan. O buluşmaların resimlerinde de bu adamın gençliği dikkat çekiyordu. Bütün o ağların, buluşmaların nedeninin zaten kendi estetik sonrası halini göstermek olduğunu yazmıştım sınıftan birilerine. Ona da eskisinden daha genç görünüyorsunuz dememek için zor tuttum kendimi.

– Raslantının ilginçliğinden şaşkın yanımdaki kıza anlattım. Bir süre sonra kaç yaşındasın ya sen, dedi. haha, neden, dedim. Üniversiteden kaç yıl sonra dedin de, ben seni bizim yaşlarda sanmıştım, dedi, tabi bu iyi birşey mi bilmiyorum. Yok, iltifat kabul ediyorum, dedim. Senin yaşın kaç? 17.

– Orada, uzaklarda diye beni farkında bile olmadan başka kategorilere atan, hatta direk unutan insanlara dayanamıyorum. Oradan veya buradan arayınca “aaa” diyerek belli ediyor kendilerini bu insanlar. “Sen nerden çıktın ya”. Aramıyorum zaten öylelerini artık. O ilişkiler yavaş yavaş, bazen de çok hızlı eksiliyor.

Bazıları da tam tersine. Gelir gelmez bir arkadaşım aradı. Haber verdiğim biri de değildi. Liseden arkadaşım. Geçen yaza dek yaklaşık 10 yıla yakındır görmemiştim. Ama görünce bırakmamıştı, küçük evinde kalmıştım, kendisi iki koltuğu birleştirip yatarken bana yatağını vermişti birkaç gün boyunca. Ah, eski arkadaşlar…

– Geçen gün eski sevgilim çeşitli tatil resimlerini gönderip nerede olduğunu tahmin etmemi istemiş. Palmiyeler, güneş, saraylar, vs… Yalnız yukarı yüzlerce ve geniş basamakla çıkılan, etrafı yeşillik yer birşey ifade etmedi. Ama hayat ne garip.. Birkaç yıl önce olsa o fotoğraflarda kaybolurdum ben.

Ve hayat yine ne garip.. Bir de daha da eski bir sevgilim mail atmış. İki soyadlı, tanımıyordum neredeyse. Ve onla beraberken mail diye birşey yoktu tabi ki. Bir yerlerden bulmuş, nasılsın diyor. İlginç. Ama bu duruma çok sevinesi gelmiyor insanın, onlar zaten tanım itibariyle eski. Onların yerine mesela eski arkadaşlar yazsa? Veya aradaki çeşitli aşamalarda elenen, tamamına erdirilmeyen sevgili adayları yazsa olmadık bir anda?..

– Bacardi ailesi, Küba’nın eski zenginlerinden, devrim sırasında Amerika’ya kaçıyorlar, kaçırabildiklerini kaçırıyorlar, kalan varlıklarına el konuluyor, tüm zenginler gibi, ve üretime abd’de devam ediyorlar. Ve orada da en ciddi devrim karşıtlarından olarak çeşitli direnişlere ve Castro’ya suikast girişimlerine para yardımı yapıyorlar
Bacardi binası şehrin sembollerinden, turistik mekanlarından:

ocak2-2915.jpg

Gelirken havaalanında renkli renkli, elmalı, limonlu, jazz, vs., değişen zevklere ve gençliğe yönelik Bacardi’ler. Tam 2 raf üstlerinde de devrimin içkisi Havana Club’lar, iki çeşit. Fiyatlar eşit.

– Alsancak garının karşısında elarabasında tek tek torbalanmış tenis topları satıyordu bir adam.

– Sokakta yürürken birden yan tarafınızdan davul sesleri geliyor, oyunumuz başlıyoor diye çığırmaya başlıyor kızlar. Sokak tiyatro festivali var, pek hoş oluyor.

Reklamlar

11 yorum

  1. bir tek eski dostlar ayak diriyor küreselleşmeye.. Eski sevgililer modernitenin yapmacıklağına bulaşıyor maalesef. Memlekete hoş geldin bu arada.


  2. Hoşgeldin :))


  3. Burada da çok türk var.


  4. burada da çok türk var:)
    hoşgeldin simon. nerede olursan ol, buradasın zaten.olsun; yine de ve nedense çok sevindim geldiğin için.

    sevgilerimle.


  5. çok türk var da burada da amerikalı görünce kötü oluyorum. havaalanında bir siyah kadın vardı, hep aynı basitlikte. uzaklaştım bir an önce.

    teşekkür ederim peri.

    zizu, sen nerlerdesin?

    sindirfella, sen de hoşgeldin..


  6. hoşgeldin:)


  7. Orada olup o dedikodu yapan kızların konuşmalarına kulak misafiri olmak istedim.


  8. Umarim cok kisa kalmazsin.


  9. iyi tatiller. kiskandim simdi ben seni


  10. turkiye’desin sanirim, hosgeldin.


  11. merci.
    hoşbulduk.

    gel, görüşürüz TT.

    jel, o sahne seni hatırlatmıştı zaten.

    kıskanma pelin, sen kısa süre sonra tamamen buradasın. benim üstümde sürekli bir dönecek olma kaçmazı..



Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s