h1

9.emir: komşunu sev, ama ona oy verme

26 Haziran, 2007

Alt katımızda büyük bir partinin 1. sıradan vekil adayı oturuyor. Zaten ’87’den beri milletvekili, bir dönem hariç. Ayrıca, partinin ağır toplarından, grup başkanvekili. Seçime girdiği yeri ve sırasını düşününce bu seçimde ülke çapında seçilmesi en kesin 2-3 kişiden biri diyeyim de en azından partisini anlayın.

Severim, iyi adamdır. Eski çevrecilerden. Bir sevgi zinciri eylemi vardı bundan belki 15 yıl önce, bir termik santral yapımına karşı. O organize etmişti. Ama son zamanlarda, özellikle cumburb. seçiminde öne çıktıkça gidince bir rastlasam da napıyorsunuz ya siz, çocuk gibisiniz, demek istemiştim.

Beni tanımıyor ama. Annemi tanıyor da bizim yollarımız bir türlü çakışmadı. Geçen gün tam gelmişlerdi örneğin Ankara’dan arabayla yaz için, ben eve girerken. Birsürü bavul, çanta, yardım ister misiniz diyecektim ki kapıcıyla karısı (of’layarak) geldirler, gerek kalmadı. Birgün ‘my name is luca, i live on the 2nd floor, yes, i live upstairs from you’ olacak ama bakali, ne zaman.

Annem aktardı, geçen seçimde usulca ‘desteğinizi bekliyoruz’ demiş komşulara ki çok kırılgan geldi bana bu hareket. Aslında her yerde propaganda yapan ama burada çekinen, ama bir yandan da ‘belli mi olur, az oy bile etkili olabilir’ şeklinde mesafeli yardım ihtiyacı.

Geleli beri eve girerken adamı evinde atletle görmek, veya aşağıdan hararetli konuşmalarını duymak mümkün oluyor. Ki asıl, eskiden siyasetin daha ateşli olduğu günlerde kulağımı dayar, birşey duymaya çalışırdım.

Bir de geceleri tam yatak odalarının üstünde oturuyorum. Sıcaktan yere serilip bilgisayarda birşey yaparken yerdeki mouse’ın tıklamalarının ince halıdan aşağıya iletildiği ve sürekli tıklama sesinin rahatsız ettiğini hissediyorum. Pek de mantıklı birşey olmasa da ne zaman ben mouse’lu birşeyler yapsam aşağıdan sanki rahatsız olduklarına dair tıkırtılar geliyor. Tabi sesi çok açık olmasa da tv de olabilir rahatsız eden ama bana diğeri gibi geliyor. Farkedince altına minder benzeri şeyler koyuyorum o yüzden.

Dün gece unuttum velakin ve birara durumun alengirli yönünü farkettim. Bilg.da yaptığım, buradaki bağımsız -özellikle de yeşil- adayları aramaktı, bunu yaparken de bölgenin en güçlü -ve eski yeşil- milletvekili adayını rahatsız ediyordum. Güldüm.

Ama şanslıymışım: yeşiller’in iki bağımsız adayı var (açık mavi rengi görünce bi zahmet üzerine tıkla sayın okuyucu), onlar da İzmir 2’den ve Bursa’dan aday.

6 yorum

  1. himmm… arastirmalar sonucu anladim kim oldugunu. kendisini atletle gormek istemezdim dogrusu.
    yesillerin adaylari iyiymis. vekaleten oy kullanma yok dimi. olsaydi sana vekalet verirdim simon, benim yerime de oy kullan diye.


  2. hey atletli siyasetçi tanıyoruz artık seniii..


  3. bu arada sözünün eri sanırdım sizi simon bey?


  4. netmişim zuzay?

    artık profesyonel blogçu gibi hissediyorum kendimi. birçok şey yazsam da yorumların atlete geleceğini biliyorum bu arad.

    yeşillerin bursa adayını tv’de gördüm dün pelin. iyiydi, beğendim. seni alalım gümrük kapılarımızdan birine. bak, çeşme limanında da oy verilebiliyor. ordan bi otobüs ankara. kötülük yapmıyorumdur umarım.


  5. Benim milletvekili komşum hiç oy bahsi açmadı. Eski milletvekili yan komşum durmadan kime oy vermem gerektiğinden bahsedip durdu. Eski milletvekili anne dayısı da konu açıldığında dudak büktü durmadan…

    Hiçbirini atletle görmedim. Ama şimdi yandan hangi tv programını seyrettiğini duyabiliyorum onlardan birinin…


  6. yeşil saçlı kız, düşündüm de senden duyması daha hoş olur böyle hikayeleri, buradan paslaşmaktansa. ne çok milletvekili tanıyormuşsun ama sen.



Bir Cevap Yazın

