h1

ha eski dişçi ha eski sevgili

3 Temmuz, 2007

Aşağıda (hemen altyazı, ilk madde) bahsi geçen dişçime ‘geçen geldiğimde bana morfin veren hemşireyi hala unutamadım’ demiş miydim? O yüzden mi dişime 3 defa anestezi iğnesi yaptı? Yoksa o uyutulduğum anlardan birinde farkında olmadan eski dişçilerimden birinden mi bahsettim? Onu mu kıskandı? O yüzden mi dilim eşşşek arıları ısırmış gibi 3 gündür? Değil yemek keyfi, yaşam keyfi bile kalmadı.

Ama dün birara çıkayım dedim bunalıp. Yürüdüm, hızlı yürüdüm, sonra baktım, koşmak için herşey var yanımda, koştum. Koştum, koştum. Durakta bekleyenler baktı. Durakta bekleyenler garip garip baktı. Neyim garipti, benim koşmam mı, onların durması mı? Çok rahatsız oldum. Sonra bir sokak girişinde bir kız gördüm, bana farklı baktı, alıcı gözüyle, diğer bakanları unutturdu. Öyle bakanlara da dayanamam, kimse eksik kalmasın, herkes alabilsin isterim.

Sonra balıkçı barınağına gittim. Şehir ortasında kıyı kasabası. Azdır, orası da birkaç cafe-şu bunun eline geçmesin.

Bowie dinliyordum koşarken. Eve geldim, trt2’de Bowie programı vardı. Onun yarattığı dünyalar benim dünyayla ilişkime ne kadar uyuyor (C.R.A.Z.Y. filmini de o yüzden sevmiştim ya). “Ground control to major thumb, take your protein pills and put your helmet on” mesela. ‘Stars look very different today’ dediğim de az değildir. Space Oddity bana uyuyor belki ama ben Starman’i çalayım:

There’s a starman waiting in the sky
He’d like to come and meet us
But he thinks he’d blow our minds

15 yorum

  1. Simon,
    Bu ne yaratıcı bir benzetme yahu, bayıldım. 🙂

    Bu acı hissi devam ediyorsa, son dişçi “eski sevgili” sınıfına terfi etmiş olabilir, sanki…
    Geçmiş olsun!


  2. çavdar hanım, en son yorum bıraktığınızda the secret’sal arayışlardaydınız. ben de piyangodan zengin olduğunuzu filan sanmıştım.

    son dişçimden pek bi memnundum, velakin dilimdeki iltihabı telefonda anlatınca ciddiye almamasından çok hayal kırıklığına uğradım. bugün geçti gibi cumartesiden düne değin ne acılar çektim, inanın anlatamam. su içerken bile acılar içindeydim. bu havada da olmuyor.

    ‘bu dişimi son sevgilim yapmıştı, hiç memnun değilim’, veya ‘o hediyeyi son dişçim almıştı, hiç beğenmemiştim’.


  3. Yok canım, ne piyangosu?
    Sadece, çocuklarımla bir haftalığına tatildeydim. Gerçi bu tatil güzel geçmiş olduğuna göre -bir yengeç tarafından ayağımın yenmiş olmasını saymıyorum!- yine de piyango çıkmış sayabiliriz. Aa, zaten yengeç hikayesi de bir çeşit piyango değil midir?
    Neyse, demek ki piyango bana isabet etmiş. 🙂

    Şu iltihap belasından kurtulmuş olmanı dilerim.


  4. C.R.A.Z.Y. hayatta en sevdiğim filmlerden.. Çok da başyapıt değil belki ama beni çok etkiliyor hele de küçüklük halleri, müzikler, baba karakteri, anne-baba nın komik diyalogları, shotgun, shine on you crazy diamond, Major Tom, filmin bence en talihsizi olan (belki abiden sonra) erkeksi kızcağız, İsrail’ deki İsa benzeri aşık vb vb.. fimi anlattım nerdeyse 🙂
    Bir de eski işimden ayrılırken dostlarımdan ayrılma fon müziği Space Oddity, çünkü aynı kişilerle iki kez izlemiştik C.R.A.Z.Y. yi.. Ve devamlı Ground Control ve Major Tom mahlasları ile anlaşmaya başlamıştık..
    Neyse böyle işte, sevdiğim filmleri görünce dayanamıyorum böyle coşuyorum.
    Sevgiler.


  5. coşmanıza çok sevindim talisman hn.. ben iki kere daha bahsetmiştim crazy’den. asıl şurada. bir de burada bir iki resim koymuştum. erkeksi kızcağız, bizimkinin sevgilisi olan mı?


  6. Aaa ne güzel, ben soru cevap kısmını çok severim. Filmdeki aktörler gerçek hayatta nasıldır, yönetmen nasıl insandır çok ilgimi çeker. Bazen hayal kırıklığı oluyor gerçi. Hangi aktördü peki, yani hangi roldeki?
    Evet erkeksi kızcağız bizimkinin sevgilisi ben ona çok üzüldüm çünkü düşünün çocukluğunuzdan beri sevdiğiniz biri aşkınıza karşılık veriyor, müthiş bir mutluluk olmalı, sonra onun için sadece bir deney daha doğrusu eşcinselliğini kendi kendine inkar için kullandığı biri olduğunuzu görüyorsunuz. Pek kötü..


  7. evet ya, resmen kullandı kızı. ben de üzüldüm o ilişkiye. hep ona dönmesini istemiştim. erkeksi diye hatırlamıyordum yalnız kızı.
    aktör, abiydi. büyük, serseri olan tabi.

    bu arada, anladığım kadarıyla sizinle bölümsel bir alakamız var. çimli kampüsü olan okulunuzun en tiki bölümünden. tiley ismi birşey ifade ediyor mu?


  8. Aaa çok afişe hissettim kendimi..:) Vay canına. Çok doğru anlamışsınız.. Yanlız tiley i niye özellikle söylediniz? Yoksa siz misiniz hocaam? 🙂


  9. evet, benim tali, nasıl da tanıdın. sen benim tüm zamanların en gözde öğrencimdin. karım duymasın.


  10. Aaaa hunharca dalga geçilmişim.


  11. öyle şey olur mu, tali.. ben sadece oyunu devam ettireyim demiştim. ayrıca afişe olmuş sayılmazsın, herkes anlamamıştır. tiley de öyle kolay anlatacak bir isim olmasından. sizin zamanınızda da böl. bşk.ı o muydu?


  12. Hay Allah, daha dün kuzenimle “sen alıngansın” diye kavga ettiğime kim inanır? Sevmediğim birşey yapıp alınmışım pardon. Bizde de sanırım oydu bölüm başkanı. Ne kadar bölümle ilgili olduğum belli oluyor mu? 🙂 Sen bizim bölümde miydin, yoksa yan dal ya da master filan mı? Henüz tüm blogunu okuyamadım belki okusam anlarım. Yanlız Pan ın Labirenti’ ne benzer filmle ilgili yazdığın bir yazıyı okuyup çok heyecanlandım sanki tam sevebileceğim bir film gibi o. Bulmaya kasıcam.. Arı Kovanı’nın Ruhu filminden bahsediyorum. Heyecanlandım demem de laf olsun diye değil gerçekten böyle şeyler keşfedince heyecanlanıyorum.


  13. Arı Kovanının Ruhu müthiş bir film bence. heyecan boşa değil.
    master-asistanlık. sen kaçta mezun oldun? herhalde senden az sonra gelmişimdir.


  14. 97 de.. Daha geçenlerde gidip 10 senelik olma madalyamı aldım. 10 sene de ürkütücü yahuu..


  15. doğru, okumuştum. ama sen de genç mezun olmuşsun canım. ben senden 3 yaş büyüktüm üniv. bittiğinde.
    senin bölüme girişim de senden 1 yıl sonra.



Bir Cevap Yazın

