h1

Bayülgen’in son maceraları

12 Temmuz, 2007

Bayülgen ile ilgili olumsuz fikirlerimi yan sütunda yazmıştım (Basta!). Bunların yanısıra tabi, iyi sorular soran, değişik konularda bilgi sahibi, iyi diksiyonlu ve dinamik programlar yapan biri. Ama ben sürekli onu, özellikle de en rezil, ergen özelliklerini görüp durmaktan bıktım.

Onu geçen gün de yazmayı düşündüm. Makina’nın sonunda, bir yıl aradan sonra sarkıcıların gelip sadece konuştuğu bir program yapacağını söyledi. Fransız tv’lerindeki gibi. Şarkı söyleme sahneleri olmayacakmış, yabancı konuklar ve özel düetler, vb. dışında. Seyirciler fikirlerini beğendiği şarkıcıların albümlerini gidip alacakmış. İyi de şu an şarkıların daha çok cd’lerden çalındığı (“hangi şarkıyı söyleyeceksin abi”, “2 numarayı”) bir program yapan birinin bunu söylemesi garip değil mi? Daha az olan canlı performanslar kocaman yazılarla belirtiliyor, matahmış gibi.

Ama bu akşamki ‘bu sizi ilgilendiriyor’undaki olay konu olarak bastırdı. 4 programdan sonra ‘programın başında hep genç ve güzel bir kadınla açıyor’ demiştim. 5 hafta ve 19 programdan sonra durum aynı. Hemen hepsine karşı da muzır oğlan imajına sığınan -hafif çapkın- tavırlar, yana kayık gülümsemeler, iltifatlar…

Bu akşam o kategoriden gelen konuk akp’nin mill. adayı Özlem Türköne’ydi. Berhan Şimşek’le klasik politikacı muhabbeti döndürüyorlardı, tartışıp durarak. Birara Bayülgen araya gireyim dedi, “Berhan abi, Özlem siyasette yeni” dedi. Kadın Türköne dedi usulca, sonra bozulmuş bir tavır takındı. “Özlem Türköne mü demeliydim?” dedi Bayülgen. “Öyle diyeceksiniz ama soyadımı hatırlayamadınız sandım” dedi kadın. Öyle sanmamıştı, uyarmıştı. “Siz beni eleştiriyormuşsunuz gibi bir durum oldu” dedi Bayülgen, “benim seyircimin önünde beni aşağılamışsınız gibi oldu”. “Ben sadece önismimle anılmak istemedim, Özlem Türköne’yi veya Sayın Türköne’yi tercih ederim” dedi. Bayülgen alttan almadı, kadın istediğiniz gibi seslenin, ben sadece tercihimi belirttim dedi. Arada garip sessizlikler oldu, canlı yayın. Bayülgen bozuk tavırlar takınarak reklam dedi.

Dönünce konu kapanmış olur sanıyordum. Hayır, devam etti Bayülgen, bir süre daha tartışmaya. Ondan sonra normale ve politikaya dönebildiler. Birara da “Programı açarken bir yakışıklı, bir güzel konuğum var demiştim, sözümü geri alıyorum” diyerek intikamını aldı sanırım. Beyhan Şimşek de “Okan Bayülgen, bak sadece Okan demiyorum” diyerek ucuzluğunu sergiledi. Dakikliğe çok dikkatli ntv’de de yarım saat uzadı program.

img_2099.jpg img_2111.jpg

Bu arada Allah için güzel kadın. Kaymakamlık yapıyormuş Kırşehir’de.

12 yorum

  1. Aslında Bayülgen’ in yaptığı genel geçer toplum algısının dışavurumu bence. Yani güzel bir kadınsa kadın, diğer tüm sıfatlarının önüne geçebilir güzelliği. Özlem Türköne de bunu engellemeye çalışmış sanırım soyadını vurgulayarak. İlk kez burdan duydum bu arada adını. Bir de çok devrik cümle kuruyorum.
    Bayülgen’ in bana verdiği his ise bence o sıkılan biri, ölesiye sıkılıyor ve sıkıntısını dağıtmak için programında abukluğa giriyor, insanlardan da ikrah etmiş. İçinde öfke var. Hatta gavurların deyimiyle “bitter” biri o..
    Psikolog Talisman analizleriyle huzurlarınızdaydı.. Şimdi kaçarak uzaklaşıyor.


  2. Programı baştan sona izledim. Yok Okan Bayülgen şöyle yok şöyle saldırmış yok böyle seviyesizmiş de. Özlem’in daha programın ilk cümlesinde. Bu yakışıklı adam ve bu güzel kız lafına bile itirazı vardı. Program baştan sona bir curcunaydı. Özlem daha birçok konuda küçük çocuklar gibi mızmız ve gıcıktı. Olayı şöyle alalım. Orada okan bize adayı tanıtıyor. Chp’li bir sanatçı aday/vekil çağırmış ayrımcılık olmasın diye Akp’li bir genç vekil çağırmış. Bu genç vekil program boyunca zaten tartışmayı uç noktaya taşımış. Sonra da bilmiş bir edayla bana şöyle de böyle hitap et diyor. Sanat ve siyaset olan konudaki fikri sanatıve sanatçıyı severimden öteye gidemiyor. Bir de uzlaşma uzlaşma uzlaşma dedi program boyunca. Bu insan milletvekili olacak bilmiyorum farkında mıyız?


  3. Bu insanın milletvekili olacak olması (kesin) çok ilginç cidden..


  4. Akpli millet vekili adayı hanımefendi halkın arasından geldigini unutmus olsa gerek o kadar da onemli degildi Okan Bayulgen Ozlem dedigi zaman orada kımı kastettıgıde belliydi benim dusuncem Ozlem Hanım ısım ve soy ısmının secım oncesı ıyıce duyulması adına programı kullanmak ıstemesı fakat Okan Bayulgenın buna izin vermemis olmasıdır.iyidee yaptı Okan Bayulgen kendını ve programını kullandırmayarak.OZlem Hanımın unuttugu bir nokta vardı programı dıkkatlı ızleyen fark etmıstrı Bulent Ecevitin herkese “Sayın xxxxx” diye ifade etmesini cok hos budgunu soylerken ECEVIT’IN diye basladı madem bu kadar onem verıyordu butur seylere neden SAYIN ECEVIT dıye baslamadı? Buradan acıkca programı ve Okan Bayulgen’ı kullanmak ıstedıgı cıkıyor.


  5. Okan Bayülgen ayıp etmiş. Kendisi kim ki, tanımadığı bir milletvekili adayıyla hakaret eder gibi konuşuyor. Sanki çok yakın bir dostu. Saygı nedir bilmeyen bir adam! Tamam anladık mankenlere falan yapıyorsun da, karşındaki kişi belki de meclise girecek haftaya…


  6. aa, hoşlanmadım. daha önce hiç ucuz tartışmalar dönmemişti bu mekanda. özlem hanım, bence bayülgen’in programlarında istediği gibi aşağıladığı -ve onun da bizim de buna pek alıştığımız- telefon konuklarının yapmadığını yaptı. bozulmuş tavrı bir parça abartılıydı belki ve isim konusunda uyarmak istiyorsa reklam arasında yapabilirdi. ama sonunda biri bayülgen’in tavrından rahatsız oldu ve açıkça gösterdi.
    evli bir kadın, artı, evli bir milletvekili adayı kadın, kendisine televizyonda ‘güzel bir konuk’ denmesinden rahatsızlık duyabilir. sokakta tanımadığınız birine ne güzelsin dediğinizde bundan gayet de rahatsız olabilir karşınızdaki. aynı durum.
    bayülgen ne gibi hak veya samimiyet buluyor ki önüne gelene böyle hitap ediyor. ismiyle hitap etmesi de aynı durum. hiç kibar ve saygılı değil. bu da çok önemli bir hata görülmeyebilir belki, ama ilk tepkiyi aldıktan sonraki tavrı, kibarca düzeltmek ve alttan almak yerine çocuk gibi gurur yapan ve bunu oynayan hareketleri çok rahatsız ediciydi. ‘hayran kitlemin önünde beni uyaramazsınız’a getiriyordu. “beni eleştiriyormuşsunuz gibi bir durum oldu”ymuş. eleştirilse ne olur ki?
    ben ‘birazdan buradan yemeğe gidelim mi diye soracağım’ tavrından acaip rahatsızım, seyirci olarak kullanılıyor gibi hissediyorum. o programın jeneriğindeki şapkalı pozu da bence herşeyi imgeliyor.


  7. Okan’ın yaptığı hiç hoş değil… Bazen böyle kükreyebiliyor saygısızca…


  8. O. Bayülgen hangi programa çıktığını ve hangi kanalda olduğunu karıştırdı. NTV gibi sululuğa yer vermeyen bir kanalda sanat ve siyasetten konuşmak için çağrılan ve konukların bir kanepe üzerinde yayıldığı değil, bir masa etrafında oturduğu bir programa katılan her insan (hele ki bu kişi kamuda mülki amirlik yapmış ve milletvekili adaylığını açıklamış)doğal olarak kendisini alaya alır gibi “burda oturan güzel kız” diye hitap edilmesini istemez, ve istemedi de zaten: “demeyin lütfen” dedi kibarca.
    Ayrıca kişilere hitabetme ile ilgili bir görgü kuralı vardır. Yeni tanıştığınız birine “naber” diyemeyeceğiniz gibi sadece ismiyle de hitap edemezsiniz. Özlem hanımın atasözlerini kullanmamasını ayıp sayıp, görgü kurallarını saçmalık olarak nitelendirmek çelişkidir. “Ben 12 yıldır bu işi yapıyorum,hitabetle ilgili hiç eleştiri almadım, siz beni seyircimin önünde eleştiremezsiniz,beni bir şekilde tvde görmüşsünüzdür, o yüzden birbirimizi tanıyor sayılırız özlem dememde sakınca yok,gıcıklaşmayın benle yoksa gıcıklaşırım” lafları ise saçmalamadan öte birşey değil. Hiç eleştiri almamış olması(doğruysa eğer) ,eleştirileceğini anladığı anda insanların yüzüne telefonu kapattığı için olabilir sadece.
    Beyhan Şimşek’in ise fırsatçılık yapıp “sayın merakınız başbakandan geliyor heralde” diyerek dur şuna bir tekme de ben atayım tavrı ise kendi ucuzluğunu sergilemektedir. Hemcimsim olarak ikisinden de utandım bu görüntüleri izlerken; üstelik hiç de öyle AKP sempatizanı olmadığım halde.


  9. okan bayülgen’in genellikle kadın misafirlerine yaklaşımı şu şekilde:
    “o bir kadın hector, yani %72’si su!”

    bir de beyhan şimşek, berhan şimşek değil miydi sayın simon? 🙂


  10. tabi canım. yukarıdaki yorumda geçince dikkatimi çekti benim de, bir yerde doğru, birinde yanlış yazmışım.


  11. ‘sayın bayülgen’in ‘makine’deki davranışları anormal. sebebi bodur boyunun kendine verdiği güvensizlik mi, paranoyaklık mı yoksa bu tarz agresif davranışlar iyi puan getirdiği için oynuyor mu bilinmez.

    zaten programlarındaki konukları olsun, telefonla katılanlar olsun ince alaylar, hakaretler gırla. bu anlamda ilk değildi. bir imparator edasıyla konuklarının programlarında kendisinden rol çalmasını istemiyor.

    berhan şimşek ise ‘okan bey’in seviyesiz tavrına çanak tutan davranışlarıyla ne kadar beyefend! olduğunu gösterdi.


  12. ya arkadaslar,
    bence sizde böyle bir saldiriya ugrasaydiniz ayni tavri takilirdiniz. Kadin evli, Bayülgen Beyi savuma niteliginde degilim ama bir evli bayana bayülgen bey degilde herhanginiz olsaniz, kimsenin hemde kamera karsisinda ve bir siyaset programinda, yani az insafli olalim diyorum.
    31 yasindaki bir bayan, yani daha yeni belkide ilk canli siyaset programina katiliyor, orasi siyaset programi, yani kadin kimligini kullanarak bir gelir veya bir kazanc elde edicegi bir yer degil. kendisi, sayin Bayülgen, siz beni belki yanlis anladiniz diyebilirdi, oysa bukadar uzatmasi Özlerm hanim acisindanda dogru degildi.
    Adamin 12 enelik bir Televizyon hayati var. Hanimlara yakin tavir koymak hemen kötü nitelememek lazim, yani uzak tavir koysaydi bu defada akp li diye bu tavri koydu dicekti millet
    benim görüsüm bu



Bir Cevap Yazın

