h1

üretmeliyim üretmeliyim üretmeliyim

14 Eylül, 2007

WordPress kapanışı uzun süre beni çok da bozmadı. İlginçtir. Çünkü gelemem öyle kısıtlamalara.
İlk gördüğümde sadece bu sayfa kapatıldığı sandığım için (kim, dinciler mi, Bayülgen mi? evet, kesin o. ay, uğraştırma beni Bayülgen. sonra mahkemede ve magazin sayfalarında karşı karşıya geleceğiz. deşifre olmakla kalmayacağım, sonra kolaysa yüzüne bakacak türk kızı bul) tüm alemin kapatılmasından sanki birileriyle birşey paylaşıyor gibi hissettim belki.

Sonra yoğun olarak yaşanmakta olan (mesela şurada, burada, orada) yaz, yaz, nereye kadar sendromu hafiften de olsa beni de vuruyordu. Benim hep birikmiş ve bekleyen birkaç yazım olsa da yazın o döneminde benzer hisleri, tatminsizlikleri yazmak hiç çekmiyordu.

Eskisinde değil ama bu siteye başlayalı beri başıma gelen ve anlatmadığım önemli pek birşey olmadı. Belki, sokakta fazla sarkıp sonra kafama çanta yediğim kızlar, birşey çalarken yakalandığım dükkanlar, sokakta yerlerde süründüğüm günler… gerçi, onları da anlattım sanki. Demek istediğim, Ağustos’un yoğun ve ilginç gündemi beni bekliyor anlatmam için.

Bunun üstüne, buraya gelince ve wordpress’i emrimde bulunca sandım ki açılmış kamuya. Şaşkınlık hali işte. Oysa biliyordum burada erişim sorunu olmayacağını.

Yutüp’teki gibi yasağın kalkması için uğraşacak birileri olmayacağını biliyordum ama bu kadar süreceğini de sanmazdım. 1 ay olmak üzere. Dönen tartışmaları okuyunca anladım ki wordpress’in buna dahil olacağı yok. Olayın arkasında da Ad nan Ho ca varmış. Kendisini eleştiren ve adını taşıyan birkaç site üzerine avukatı açmış davayı. WordPress de o sitelerin kapatılması talebine sansürcülük diye karşı çıkıyor. Bu yazılara gelen yorumlarda hükümeti ve tüm ülkeyi, AB üyeliğimizi silip geçmiş birçok dar bakışlı batılı.

Bu mücadeleyi Türklerin kendilerinin vermesi gerektiğini söyleyerek hiçbirşey yapmamayı seçmiş wordpress. Tabi kastettikleri, TR’de bir avukat tutarak olaya dahil olmaya üşenmek, bu bloglardan maddi gelirleri olmadığından harcamadan kaçmak. Ve gerçekten çirkin bence. Sıkıldım. Pires Bey.

2 yorum

  1. Simon Bey,
    Madem sıkıldınız Pires Bey’den siz de eski blogunuzun ateşini harlandırınız. Nedir ki? Biz, zaten burada da sizi buluyoruz. Maceralarınızı merakla bekliyoruz. 🙂


  2. bu is ercekten cigrindan cikti
    wordpress in izledigi yol hic hos degil..



Bir Cevap Yazın

