h1

sine liste

25 Kasım, 2007

– Evet, kelimedeyiz, başlama sırası sizde Sayın Yılmaz
– Sessiz
– Sessiz. S. Sizle devam ediyoruz Sayın Kocabaş
– Sesli.
– Sesli. İ
– Sessiz.
– Sayın Yılmaz sessiz dedi. N
– Sesli.
– E
– Sessiz.
– R. Sayın Kocabaş
– Sesli
– Sesli. İ
– Sessiz
– S
– Sessiz
– T. Sizle başladık, sizle bitiriyoruz, Sayın Yılmaz.
– Sesli
– E. Son harf E. Harflerimiz panoda yerlerini aldı, sürenizin başladığını gösteren müziğimiz de şimdi başladı.
ayfoundmylove in portofino perche nei sogni credo ancora, lo strano gioco del destino, a portofino ayfoundmylove
……
cingcingcong.
– Gongun sesini duydunuz, süreniz sona erdi. Evet, Sayın Yılmaz, sizle başlıyoruz, kelimeniz..
– Senarjist
– Sayın Yılmaz senerjist dedi, 9 harf, j joker sanırım. Gündelik hayatımızda sık sık kullandığımız bir kelime, öyle değil mi Sayın Yılmaz, sinerji veren anlamında. Öncelik sırası Sayın Kocabaş’ta olduğundan onda da 9 harfli bir kelime varsa puan ona gidecek. Sizin kelimenizi alalım, Sayın Kocabaş.
– Sineliste
– Sayın Kocabaş sineliste dedi. 9 harfli bir kelime. Burada da l joker sanırım. Uzmanımıza dönüyoruz, Sayın Tedarik, sineliste, doğru mudur efendim?
– Sineliste, ben şahsen hiç duymadım, Sayın Baygetirir. Hemen siyah kaplı TDK sözlüğümüzü açıyoruz. R, S, Ş, çok gittik, bir yaprak daha geri, iki olmuş, tamam, sinbad, sincap, sinkaf, sinten, sipru, gördüğünüz gibi sineliste yok. Maalesef kabul edemiyoruz.
– Bir saniye Sayın Baygetirir. Ben müdahale etmek istiyorum. Burada matematik için bulunsam da bu tutuculuğu kabul edemem. TDK’ya, sınırlarımızın içine saplanıp kalmayalım. Açın Britanlaurus‘u, orada var sineliste. Gugıl sözlüğüne bakın, hemen kapağın ardından ilk sayfada. Varolan bir gerçekliğe yok demek yokolanı varsaymaktan beterdir.
– Meslektaşım bu kadar önemsiyorsa önemli değil efendim. TDK sözlüğü de esnektir, sürekli değişir. Bakın, hemen bu araya ekleyebilirim. sine.. tam olarak nasıl yazılıyordu? Bir cümle içinde kullanabilir misiniz Sayın Kocabaş?
– Geçen gün yolda giderken Sineliste’yi gördüm, çok hoşuma gitti.

sine3.jpg
liste3.jpg

8 yorum

  1. bir siteyi haber vermek için bu kadar lafedeceğime sadece bir link versem daha iyi olabilirdi sanırım. neyse, resmin üstünde.


  2. Dünden beri anlamaya çalışıyorum da, ben bunun lezzetine neden varamadım, diyorum.
    Sonra, sabah bu notu okuyunca çook güldüm.
    Hayırlı olsun, efendim!
    🙂


  3. ama ama ben size en önce haber vermiştim. hemen aşağıdaki yorumlarda.


  4. Aradiginiz kaynak sanirim bu:
    http://www.hafif.org/yazi/krizol-kazanlari-hakkinda-yalanlar-ve
    Tam isim, kopyalayabilmeniz icin: “Seydibesir Kuveysna Osmanli Useray-i Harbiye Kampi”

    Saygilar;


  5. gördüm ve arttırıyorum:
    http://www.gutenberg.org/files/10589/10589-h/10589-h.htm
    blogunuzda yazdığım gibi, ne yazık ki verdiğiniz linkte iddiaları destekleyen bir bilgi yok. bu kitapta ise resmi belgeleri bulabilirsiniz.
    880 esir nasılsa 150 bin oluvermiş.


  6. Ne kadar karışık, her şey!
    Şimdi, buraya Firefox’dan girilince, müzik de dinleniyor, görüntü de var. Sonra, buranın linki ile yeni siteye girilince yorum yapılamıyor, ama yorum seçeneği açık.
    Peki, biz nereye ne yazıciiz? :))

    Bir de ben şu üstteki yorumlardaki linkleri ve hangi iddiaların konu edildiğini de anlamadım.
    Bugün, kalın kafalı günümdeyim, zair. 😦


  7. evet ya, ilgisiz konuları pek sevmiyorum bu yüzden. moonsun hanımın blogundaki bir konuydu bu, buraya da gelmiş oldu.

    yorum, ehm, şey, biraz bencilce oldu. yazık sahneler demişken birçok filmin sırrını açık etmiş oldum. ama sonra biri de şimdi seyretmediğim, seyretmek istediğim bir film için aynı şeyi yapar diye kapattım.
    ama bakın, ne zamandır beklettiğim listeyi yaptım (emri-ricanız üstüne mi denirdi).

    bu arada, yukarıdaki ilk yorumunuzdan anladığım, yazıyı beğenmemişsiniz:) evet, pek birşey ifade etmedi galiba kimseye. o günleri canlandırmak hoşuma gitmişti benim biraz farklı bir şekilde.


  8. Valla billa, yazıyla zorum yok!
    Ben lezzetine varamadım, dedim. Yani ne kastedildiğini anlayamadım. Bak şimdi, nerelere geldik!
    Neyse, unutalım bu mevzuyu.
    🙂
    Liste için çok teşekkür ederim. Emir mi? Estağfurullah, rica veya blog geleneği idi sadece.
    Madem geç de olsa cevap geliyor, hazırlan bakalım, yeni sobe yolda. 🙂



Bir Cevap Yazın

