h1

meydan faruş

12 Aralık, 2007

Efendim burada LaRuş isimli bir şahsiyet var. Ben diyeyim Yalç ın Küçük, siz anlayın Perin çek. Komplo teorisyeni, akademisyeni, duayeni. Bir tür klanı var kendisine bağlı. Kendisine medyada rastlamak mümkün değil de (zaten düşündüm de medyada alternatif hiçbir sese rastlamak mümkün değil burada) metro çıkışında dergisini dağıtıyorlar bazen. Felsefik birşey, alıyorum ben de, niye geri çevireyim. Ama adam o kadar mimlenmiş ki elimde o dergiyle görülürsem ben de nasibimi alır mıyım demeden edemiyorum (ama bölümün karışık saçlı delisi olarak öyle endişelerin üstündeyim neyse ki).

Velhasıl, son sayısının kapağında Noösfer vs. Blogosfer (is the dev il in your laptop) diye başlık atmış. Ne lafuzatıyorsun benim gül gibi bloğuma diye baktım. Mayspeys, faysbuk gibi yerlereymiş garezi, onlara demek istemiş kabaca (ama çok kaba) blog diye, ayrıca hiç geçmiyor yazıda, kaynamış kısacası arada blog dünyası. “Feysbuk is a tombstone with a picture” sözünü sevdim ama.

LaRuş bizim interneti temiz tutalım hareketi yanında hiçbirşey değil tabi. Şuradaki sitelerinde neye karşı savaşacaklarını açıklamışlar. Sekiz maddelik liste sanki her kötüyü kapsıyormuş gibi, di mi? Birşey eksik olmasın? Silah gibi? Ben şimdi size megik maşrum hangi parklarda yetişir, en ucuz ot nereden alınır diye anlatıcam ve kapatılacağım, veya konyağı övdüm diye wordpires yasaklanacak ama birileri özgürce kalaşnikof satabilecek mesela. Gerçi bu iş o kadar ucuz ki internete ne gerek de diyebilirsiniz. Malatya’daki katliamı gerçekleştiren efendi kullandığı smit vesson’u malatya manifaturacılar çarşısından kaça almış dersiniz? Ntv’deki haberde anlatıyor bakın (çıkmazsa zirve yayınevi deyiverin oradaki arama kutusuna), alış belgesinde yazıyor. 20 ytl. Cebimde bir yirmilik kaldı, eve giderken bakkaldan bir şişe şarap mı alsam yoksa önce bir smit vesson alıp bakkaldan kasayı mı götürsem? Kasa demişken şarap yani. Şarap kasası. Yoksa bakkalla hep gözgöze bakıyoruz mahallede, ötesi ayıp olur sonra.

Aynı internet temiz hareketinin sitesinde güvenli web diye bir link var, tıkladım. Şu çıktı. Zaten guvenliweb diye bir isim kullanan insanlara neyimizi emanet edebiliriz ki? Hadi web’i, w’yu geçtim -ki istemiyorum aslında geçmeyi, guwenli de diyebilirlerdi- ü’nün noktalarını koymayı beceremeyen ve Türkçe karakterlerin sayfa başlığında çıkmayacağını düşünen akılları biz ne yapalım.

Kulağa da öyle garip geliyor ki. w’yu abartınca guvanıwab guvanıwab.. yok, ne kadar uğraşsam venedik olmuyor. Guantanamo’ya benziyor ama (gerçi ona daha çok vantana mena, aia vantana mena diye giden şarkı benziyor). Guantanamo’nun Küba’da olduğunu biliyor muydunuz bu arada? Amerikalılar 50’lerde kiralıyor yıllığı 2000 dolara, sonra da bildiğimiz arsın kiracı modeliyle üzerine yatıyor.

Bu aralar yüksek mahkemede davası görülüyor Guantanamo yargılamalarının, ve orada görevli olan teğmen avukat ne kadar berbat yürütüldüğünü anlatıyor. Gazetelerse bu mahkemenin haberlerinde Gitmo diyor. Herşeyi kısaltan bu ülke, ben otobüs şoförüne Massachusettes Avenue’dan geçer mi demek için cefa çekerken Mass Avenue dediği gibi, sadece varlığıyla büyük bir utanç ve insani hakların en temellerini çiğneyen bir işkence mekanının ismini söylemeyi de zor buluyor. Aferin, bu da bir tek burada olur.

Bu arada Smit Vesson’un hikayesi de ilginç. Vahşi batının yeni kurulmakta olan kasabalarının hemencecik konan saloonlarında french cancan dansçılarına, çeşitli şarkıcı ve şovmenlere gösteriş yapayım diye, getirilen şampanyayı uzaktan açacak ve cebe girecek bir zamazingo bulayım derken tabancayı buluyor. yaaa…..

Ya yukarımda ve yan odamda gürültü edenler, yeter yahu. Yine bilincim akıyor sizin yüzünüzden. Sıkıldım be, gidin… get a room. Bana ne, aaaaa. Ben dedim ya, Brad Pitt’le Helena B. Carter olsa hoşlanmam, siz kimsiniz ki…

Reklamlar

3 yorum

  1. Sorum şudur:
    “…vantana mena, aia vantana mena…” diye giden şarkıda bahsi geçen yer, zaten o şimdinin meşhur ve meş’um Guantanomo’su değil midir?
    Ben öyle biliyordum, beni kandırdılar mı, yoksa?

    “Yine bilincim akıyor sizin yüzünüzden.” demek?
    Çok hoş!
    🙂


  2. sizi feci kandırmışlar:) hatta birinin birini bu şarkıyla kandırmış olması da çok garip bir durum. muhtemelen söyleyen kendisi de inanıyordu.


  3. İki gündür derin araştırma halindeydim; kandırılıp kandırılmadığım hususunda. Sonunda gerekli bilgileri ele geçirdim. O kadar da kandırılmış değilim; arzu ederseniz açıklayabilirim. Azzz sonnaa!



Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s