h1

Taze sıcak simit, taze sıcak simit, 5 paraya

23 Ocak, 2008

– “Bir akşamüstü, şöyle erken, Göztepe (İzmir Göztepe) sahilinde yürürken… Pek bir şık giyinmişim, keyfim de pek yerinde. Baktım karşıdan hoş bir kız geliyor. Eski model bir tayyör giymiş, sevimli, belli ki tam bir ev kızı, masum birşey. Bana da baktı hani geçerken. Hadi dedim, biraz takılalım. Çabucak koşup yanına gittim. Önce lafa girdim yavaştan, sonra dedim ‘bak, güzel kız, hiç yaşanır mı yalnız.. haydi, birlikte gel yaşayalım, hayatta zevk nedir, biz anlayalım‘. Dedi ‘olmaz mon bey, hayır olmaz mon bey, boşa çabalama, ben aldanmam‘. Olmaz deyişinde bile evet vardı. Ben daha ısrar edecekken yanlardan bir simitçi peydahlandı. Dibimizde ‘taze sıcak simit taze sıcak simit 5 paraya‘ diye bağırırken o da sesini yükseltmek zorunda kaldı. ‘Olmaz mon bey, hayır olmaz mon bey, boşa çabalama, ben aldanmam‘.”

– “Bir akşamüstü, şöyle erken sahilde yavaşça yürürken… Bir iş görüşmesinden çıkmıştım, üzerimde zar zor teyzemden bulduğum eski model bir tayyör. Baktım, karşıdan neredeyse danseder gibi yürüyerek gelen bir oğlan, belli çapkın, şık giyindiğini düşünüyor olmalı, bana da bakıyor. Dedim, şunla biraz oynayalım. Tam yanımdan geçerken çapkın bir bakış fırlattım. Hemen sonra dibimde bitiverdi. Dedi ‘bak, güzel kız, hiç yaşanır mı yalnız.. haydi, birlikte gel yaşayalım, hayatta zevk nedir, biz anlayalım‘. Dedim ‘olmaz mon bey, hayır olmaz mon bey, boşa çabalama, ben aldanmam‘. Gülmemek için çok çabaladım. O daha ısrar edecekken yanlardan bir simitçi peydahlandı. Dibimizde ‘taze sıcak simit taze sıcak simit 5 paraya‘ diye bağırırken sesimi yükseltmek zorunda kaldım. ‘Olmaz mon bey, hayır olmaz mon bey, boşa çabalama, ben aldanmam’.”

– “Bir akşamüstü şöyle erken, sahilde av ararken… Alsancak barlarından atılmışız. Mecburen buralarda bulacağız müşteriyi. Baktım ileride bir kız bir oğlan. Gözlerinden tanıdım. Biri şık giyinmeye çalışmış serseri bir oğlan, diğeri ciddi giyinmeye çalışmış asi bir kız. Dedim bunlar almayacak da kim alacak. Yanlarına gittim. Oğlan dedi ‘bak, güzel kız, hiç yaşanır mı yalnız.. haydi, birlikte gel yaşayalım, hayatta zevk nedir, biz anlayalım‘. Kız karşılık verdi ‘olmaz mon bey, hayır olmaz mon bey, boşa çabalama, ben aldanmam‘. Araya girmeye çalıştım ‘Taze sıcak simit, haydi sıcak simit, mal da var arada, ot da, 5 paraya‘ diye bağırırken kız da sesini yükseltti, duymadılar beni ‘Olmaz mon bey, hayır olmaz mon bey, boşa çabalama, ben aldanmam‘.”
pam pam.

11 yorum

  1. bunun şarkının gerçek hikayesi olmasını istedim.


  2. Çok hoş…


  3. Dün, nedense, wordpress yorum bırakmama izin vermemişti.
    Bugün, nedense, düzelmiş.

    Sema’yı duymuştum da, dinlemek fırsatı olmamıştı.
    Ne hoş bir şarkı, bu.
    Eski zaman, eski moda.


  4. odevimiz kulturel goreceli guzellik anlayisi..herkes kendi kulturunun (neyse o) guzel belledigi bi kadin resmi getircekti derse. ben de “guzel kiz” i googleladim. bu site cikti karsima. cok acayip..
    bu klavyede turkce karakterler olmadigi icin istedigimi yazamiyorum! meger benim hislerime tercuman turkce karakterlermis gerisi yalanmis..bi de okuyunca siteyi cok sIkIcI bi insan olmusum ben, onu farkettim..


  5. şarkının gerçek hikayesi bu, skörcüm.


  6. banucuk, sevmene sevindim. baştan ne düşünecek bakalım diyordum. sonra biraz vakit geçince de çok sevmedi belki de demiştim.


  7. bir yerde karşıyakalı’yı da çalmıştım da o zaman siz var mıydınız, emin değilim çavdar hanımcım. yoktunuz galiba. belki sonra bir tane daha neşretirim.


  8. güzel kız: thesaint.vs. garip değil bence. burası güzel kız dolu. yorum bırakanlardan ruhlarını bırakanlara.

    gugıldan o kadar kişi geliyor da biri bile gugıldan geldim diye yorum bırakmıyor. siz bir ilksiniz.
    okuyun hayatınız renklensin, diyemem. bu yazanlar da benimkinin technicolor renklendirilmiş hali -biraz ve ister istemez.


  9. pazar gunu sema’nin konserindeydim, nasıl da şarkılarını söylediği kadınlar gibi bir tip, görmek lazım. albümden en çok sevdiğimiz “mon bey” şarkısını söylemedi ama olsun. bu arada o şarkının “boşa çabalama ben aldanmam” kısmını ben, “bu şartlar altında ben yapamam”, arkadaşım da “boş laflara ben kanmam” şeklinde anlıyormuş 🙂 (yanlış anlaşılan şarkılar diye bir yazı yazmalı)

    konser kitlesi daha çok 70 yaş üstü ruhu genç beyler ve hanımlardan oluşuyordu. yanimda oturan o beylerden biri bütün şarkılara eşlik etti ve arada bana dönüp, “peey, bizim gençliğimizin şarkıları bunlar” dedi. bir ara da sema, eftelya hanım’dan bahsederken, yarı gurur yarı çapkınlık dolu bir bakışla “bu eftelya hanım, babamın kulağına şarkılar söylermiş” deyip bizi güldürdü.

    pek hoş bir yazı olmuş.


  10. ne güzel ya. bu yazının üstüne, veya tam tersi konserin üstüne bu yazı pek hoş olmuş.
    gidenlerin 70 üstü olması çok ilginç geldi bana. sanki en çok onların seveceği ama haberlerinin olmayacağı biri gibi gelmişti bana.
    boşa çabalama’yı ben uydurdum bu arada. anlayamadım orasını. ‘boş laflara ben kanmam’ olabilir. sizinki pek olmamış:)
    böyle bir site görmüştüm ben. anlaşılmayan sözlerin ne olduğu üzerine. ingilizce şarkılar tabi. linki varmış, şu.


  11. 23 Aralık 08’deki konserinde yaş ortalamasını düşüren(19) tek kişi bendim (:
    Konser çok güzel ve samimi geçti.Çok kalabalıkta değildi zaten gelenlerin büyük bir kısmı Sema’nın çevresi ve Cumhur Hoca’nın öğrencileriydi.Keşke yine konseri olsada gitsek 🙂
    Yeni albümünün 15 güne kadar çıkacağını



Bir Cevap Yazın

