h1

naçizane böyle buyurdum

1 Şubat, 2008

Ben türbanın altından görünen siyah şeriti bir bant sanıyordum. Sonra daha birkaç yıl önce sanırım bir alışveriş sırasındayken annem söyledi o bant değil, takke diye. Ben ki bir kız bile bu yasak yüzünden zor durumda kalıyorsa diye türbanın sertbest olmasını savurunum, ve yasakların sembolleri ancak güçlendirdiğini; o zamandan beri dahiyane buluşum, türbanın degil takkenin yasaklanmasıdır. Taktığım türbandan iki kıl çikar da -bunla erkekleri azdıracağımdan dolayıdır ki- cehennemde yanarım (o yüzden bir de takke takayım) diye düşünülemesin. Bu ülkede madem düşünce yasak en başta bağnaz düşünce yasak olsun. Bu bile aşağıdan bağlanan türbana izin verilmesi fikrinden iyidir.

Ayrıca başlamışken, sokaklarda çarsafla dolaşılması da yasaklansın. İzmir’in dibinde, Manisa’nın birkaç büyük ilçesinde (Soma, Kırkağaç filan) yakın zamanlara kadar herkes siyah çarsaflarla dolaşıyordu. Oralı olup dışarıdan ziyarete gidenler de takıyordu hatta. Takılma sebebi de inanç veya bağnazlık değil sadece gelenek görenekti. Son birkaç yıl da değişti nedense. Eminim, çarşaf yasak olsa bu gelenek de kalmazdı çok daha önceden. ‘Devletimiz öyle buyurmuşlar’ baskın çıkardı. Bu uğurda gerekirse kıyafet kanunu geri dönsün. Hatta çarsaf giyenler, evliyse eşleri, ailesiyle yaşıyorlarsa ebeveynleri kırbaçlansın. Ki böylece sırtı açık şeyler giyerler bir süre.

Aynı şekilde, bir anlamda çarşaf işlevi gördüğünden yazın sıcakta pardesü giyenler de aynı uygulamadan geçirilsin. En önemlisi de 18 yaşından önce kimse örtünemesin. Madem 18 yaşından önce oy kullanılamiyor, araba kullanılamıyor, içki-sigara içilemiyor, örtünme kararını da veremeyecekleri, aile baskısıyla örtünecekleri kabul edilsin. Örtünenlerin ebeveynleri hapse atılsın. Hatta suçları çocuklarına olası cin sel meta olarak baktıkları şeklinde yorumlanıp ağırlaştırılsın.

Benzeri uygulamalar sadece kadın değil erkeklere de uygulansın. Kadınlar kapanıyor da erkekler farklı mı? İzmir’de 40 üstü sıcakta dışarıda bazen şort giymiş erkek göremiyorum. Nüfusa kayıtlı tüm erkekler yazın bir döneminde şort giydiklerini notere tescil ettirsinler. Futbol oynarken şort giydiğinden gençliğimizde işledik bir günah diyen başbakan gibi laflar edenler de gençliği bağnazlığa teşvikten aynı şekilde içeride yerlerini alsınlar. Çünkü bütün bunlar, şu an tartışılanlardan çok daha korkunç bence.

6 yorum

  1. Çok güzel!
    İyi de, şu “yapılsın”, kabul edilsin”, “erkeklere uygulansın” şeylerini (nedir yani, uygulama, akıl yolunu bulma, saçmamlamama anlamındaki becerileri) kim edecek?
    Ah! Kim onlar? Neredeler?
    Off!


  2. Pierluigi Collina! Şu kel İtalyan hakem. Bildiğim kadarıyla hakemliği bıraktı, şu anda boşta. Ve biz onunla hiç maç kaybetmedik.
    Zaten şu an Palermo Savcısı Scarpinato’ya ihtiyacımız çok, derin devletin üzerine gitmek için. (Bu türban tartışması da onu örtmeye mi yarıyor acaba?)


  3. :))))
    Hani ne diyor şimdi veletler?
    Hani, çok çok güldüm karşılığı…
    Aynen!
    YARILDIM!

    Asla ama asla bu cevap aklıma gelmezdi, üstelik ne kadar da doğru bir cevap.:)

    Aslında tüm bu havanda su dövmeler hep başka bir takım haltları örtmeye yarıyor.
    Belki ennn sonunda birgün herkesin aklı başına gelir bu sayede diye, ütopik bir düşünceye sarıldım, yaşıyorum.


  4. ağzım açık okudum dersem,abartmıs olmam.. insandaki bu karşı duruma tahammülsüzlük ne fena..

    ilk olarak şunu söylemek isterim ki bildiğim kadarı ile başörtülü kızların eşarplarının altından taktıkları takke değil,bir çeşit bone.. takma nedenleri de eşarplarının kaymasını engellemek. saçlarının gözükmesini istemiyor olmaları da erkekleri bir kaç saç teli ile azdırmak istememeleri değil. inançları. bunu anlamak neden bu kadar güç? benım anlayamadıgım bu. sanırım yazdıklarına şaşırmamdan bundan.

    bir çok kötü örnek var..(çarşaf hoş değil.aile baskısıyla örtünmek zorunda bırakılan kızların durumu hele hiç hoş değil.) ama kötü örnekler yüzünden hak etmedikleri muameleyi görenler de çok. insanların neyi giyip giymeyeceği onların derdi.. eğer inandıkları için örtünüyorlarsa -ki hepsinin olmasa da coğunluğun nedeni bu- onlara söylenicek bir söz olmamalı.. ama ne yazık ki var.. hem de hiç hak etmedikleri halde..

    bi de son olarak keske annen yerine örtülü bir kızdan öğrenseydin o eşarplarının altındakinin ne olduğunu.. bonelerinin takke olduğunun sanılmasına nasıl tepki verirlerdi cok merak ettim..


  5. ayyy, korktuğum gibi oldu. en başından yazmayı düşünmüştüm, bu tartışma yazısı değil, tartışacaksanız kendi bloğunuzda yazın, milliyet-hürriyet yorumlarına katılın diye. ama sonradan da benim yorumcularım katılmasalar da öyle tartışmaya döndürmezler diye düşündüm. tartışma çıkmadan bloğumda istediğimi yazamayacak mıyım? yorumlara kapatmam mı gerekiyor illa? bu yüzden kimse bu konuları yazmıyor.

    valla ona bakarsan pırpır tırtıl, bence sendeki benim gibi düşünene tahammülsüzlük fena.
    önce, annem bone demişti, doğru. takkeden kastım da oydu zaten. erkeklerin taktığı takkeyi kastettiğimi mi sandın ki? bone takkenin fransızcası.
    sonra o, bonenin takılma nedeni, aradan saç çıkmasın, kaza olmasın diye. başörtü niye kaymasın isteniyor? niye uzun yıllardır tanıdığımız hiçbir aile büyüğü kaymasın diye bone (takke) takmıyor eşarp altına?

    herşeyin bir nedeni vardır. islamda öyle emredildiğine inanıyorlarsa sebebi nedir? inanç deyip kesip atamazsın. üniversite okuyan birinin hele hayatını da bu kadar etkileyen birşeyde o sebebi sorgulamasını beklerim. takke-boneyi takıyorsa o sebebi fazlasıyla kabul etmiş, üstelik çıkabilecek iki kılın zararına inanmış olması gerekir. bu bir yorum ise ben bu yorumu aşırı buluyorum.
    başörtüsünün serbest olmasını düşündüğümü anlamayanlar olursa diye söyledim zaten. ama çocuk yaşta (diyelim 18 yaşından önce) kimsenin örtünmesini kabul etmiyorum. çarşaf giyenlere de hoş bakmıyorum. bone-takke takanlara da aynı şekilde hoş bakmıyorum. domuz eti yememek başkadır, domuz eti de satıyorlar, aynı bıçaktan geçer diye bir marketten alışveriş etmemek başkadır. veya alkollü içecek de var, aynı bardaklar alkollü içecekte de kullanılıyor diye bir yerde yememek farklıdır. abartıda bağnazlık buluyorum. ki bunlarda bile bir görüş yürütmek var. ama iki kılın görünse ne olacağının sorgulanmadan kabul edilmesinde yok.

    yasaklardan yana olmamam da eleştirmememi gerektirmez.
    hah, bu arada yarınki yazısında ismet berkan da benzer şeyleri savunmuş. (o türban beni sapık ilan etmektir demiş, bence daha da fena, türban erkeklerden aşağı olduğunu kabul etmektir).


  6. kizlari da alsinlar askere 😛



Yorumlar kapatıldı.