h1

Forget it, be happy

8 Şubat, 2008

Karşılaşmaktan korktuğum siyah bir sekreter kadın var binada. Başta programın sekreteriydi de kısa zaman sonra başka yere transfer oldu. Görmeyi istemememin nedeni, aramızdaki tek konu: doğumgünümüz. İlk gelmeden bana birsürü tanıtıcı doküman, broşür gönderirlerken birinin üzerine yazmış kocaman: We share the same birthday, diye. (Onlar böyle birsürü şey gönderirken İtalya’dan bir sayfa resmi gazete fotokopisi gelmişti, şu zamana şu dokümanı yollayın diyen).

O günden beri ne zaman karşılaşsak hep bunu konuşuyoruz, etraftaki herkese söylüyor, ve tabi ki sıkılıyorum yahu. İşin garip tarafı uzun bir süredir yılda bir filan rastlaşıyoruz, ve bu da hep doğumgünümden birkaç gün önce veya bir iki gün sonra oluyor. Ya da tam o gün. Bir seferinde doğumgünümde koridorda rastladım. Gel, kutluyoruz dedi, pasta almış ofis arkadaşlarına, ve ne iştir, tam da bir dilim kalmış, onu da ben yedim tabi. Bugün (yine benzer günlerde) gördüğümde yine etraftakilere bu hikayeyi anlattı. O gün gidip onu bulmazsam gelir zorla beni bulurmuş.
******

Bugün bölümdeki bir program müdürü kadının, öğrencim bir kızın ve metrodaki asyalı bir kadının alnında siyah bir işaret vardı. Ash Wednesday. İlk yıl, konser salonunun sekreterinde görünce söylemiştim. Alnında siyah bir leke var diye. Biliyorum, ash wednesday dedi. O ne? Katolik matolik, günahlarımız vs. derken utanmıştım. Oysa ben ne utanayım yahu.

Bölümde bizim Çinlilere dedim, bugün ash wed.miş diye. O ne dediler, kaç yıl sonra. Bugün aynı zamanda Çin yeni yılıymış. Fareden çiyana mı geçiliyor, tam tersi mi ne. Türkiye’de yeni yılı kutladığınız belli bir gün var mı dedi biri. Ocak 1 dedim. Asıl onlar utansın işte.

*****

Başlığın da sahibi Mahesh ölmüş. 82 yaşında sağlıklı yaşayıp giderken nazar değdirdim adama kesin. BBC’de haberini verirken dünya malına sahip olmakta mahsur görmezdi diyordu dış ses, görüntülerde de Mahesh de hem bu çiçeğin güzelliğini yaşamalı hem iç güzelliğinin diyordu. Katılıyorum be Mahesh, bazı güzel kızlar insanın içini güzelleştiriyor. İpek gibi.

Lennon, se xy sadie’yi mahesh için yazmış meğer. Maharishi, what have you done? You made a fool of everyone diye gidiyormuş şarkı. Meğer hint diyarına kampa gittiklerinde Mahesh ekipteki Mia Farrow’a pek hoş şeyler yapmamış (asılmış diyelim). Onlar da bunun üzerine terketmişler. Giderken de John bu şarkıyı yazmış. Karma Police ile benzerliği görmemek zor. Videonun son anında trene binemeyen kızcağız John’un karısı Cynthia. John’un Galler’e giderken onu bırakıp gitmesi, polislerin onu engellemesi filan bardağı taşırmış kız için, sonrasında boşanmışlar.

John’un o hint kampından bir de Mia Farrow’un kardeşi için bir şarkısı var, Dear Prudence. Kampta meditasyonla kafayı bozan kızı uyandırıp hayata döndürmek için yapmışlar. Çık dışarı da oynayalım yani. Açıkçası şarkı azcık sıkıcı. Kamp görüntüleriyse hoş.

______

Geçen sefer bir türlü izlettiremediğim Hustle Cuma akşam 9’da ve geceyarısı. BBC’de ayrıca, cmt. 8’de ve pazar 5’te sevgili doktor var. Doctor Who.

Reklamlar

2 yorum

  1. Şimdiii,
    1. sonuç bugünlerde birgün bir dilim pasta yemiş olmalısın, ya da yiyeceksin.
    DOĞUMGÜNÜN KUTLU OLSUN!
    🙂
    2.si başlamış olan fare yılıymş, başka bloglarda da konu oldu da ordan öğrendim. Ve de ben de bir fare imişim, bu beni çok eğlendirdi.
    3. sü Hustle, haftasonu tantanasına denk gelmez de, izlerim umarım.
    Neyse, olmadı Dr. Who’ya bakarım.


  2. teşekkür ederim, ya da zamanı gelince ederim.

    bu aralar düşündüm de tr’ye geldiğimde üniversitelere alnımda ash wednesday’in isli hacıyla gideyim ben de. anlaşılmaz diye de bi tişört yaptırayım, alnımdaki leke değil, katolikliğin bir gereği yazan.



Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s