h1

yine bir türk çift vakası (ve two can keep a secret if one of them is in the grave)

12 Şubat, 2008

“Evde yiycem” dedi kız, ne karışıyorsun ya der gibi, ya da sana ne der gibi. Bebek yüzlü bir kızdı, ama o yüz için fazla uzundu. Bazı yüzlere uygun bir boy oluyor, fazlası, bazen de kısası iyi durmuyor. Oğlansa bıyıklı ve belli ki bir kazmaydı.

Artık ne sorduysa, niye alıyorsun o keki mi, o tip birşeydi sanırım. Ama farketmez, birileriyle tanışayım diye geçti içimden. Baktım biraz sonra ekmek alıyorlar, ben de yanlarında bittim. Merhabalar dedim. Garip bir şekilde ikisi de duymadı. Konuşmadan rahatsızca gibi bekliyorlardı kadının ekmeklerini dilimlemesini. Duyulmamak çok başıma gelir nedense, oysa kocaman sınıflarda herkese sesimi duyurabiliyorum. Sonra onlar gitti, ben de 2. bir ekmek almak durumunda kaldım. Sonra onlar aslında kahve alınan kasadan kısaca geçip çıktılar, benim alacağım çoktu, sıra bekledim, tabi ki gitmişlerdi.

Mağazada tanışamadığım çift olayı gibi üzülmedim tabi. Ama TR’den buraya çift gelmekle ilgili birşey var sanırım. Başka hiçbir ülkeye bu kadar çift halinde gidilmiyordur. Ve ben buna kıl oluyorum. Önemli bir kısmı kendi başına gelmeye korkmakla ilgili sanırım. Sonra haksız bir rekabet. Biz yalnızlıkla kavrulurken bunu hiç yaşamayanlar da var. Ama onların gördüğü de gerçek abd olmuyor bu durumda. Sonra aslında o da çok acıklı di mi? Dışarının tüm soğukluğuna karşı sadece bir kişiye sığınmak? Tüketir aranızdaki birçok şeyi.

Bir de şu kızlar kazmalarda, hatta direk olarak ayılarda ne bulurlar, hiç anlamıyorum. Birkaç şok edici örnek gördüm hayatımda. Ama herhalde hiçbiri Neslihan-Şakir gibi olamaz. Bilkent’te bizde 2 üstteydi Neslihan. Ve biz girmeden bir önceki temsilcilik döneminde. Beğenilirdi. Üst sınıflara pek de alıcı gözüyle bakılmaz -gerçi ben bir üstlere pek bir bakmışımdır ama neyse şimdi- ama güzel, akıllı ve sevimliydi. Yani, derler ya (ya da ilk burada ben dedim), tek eksiği solcu olmaması. Ama herşey birarada olmuyor işte. Zaten solcu olsa güzel de olmazdı herhalde. Güzel olmayanlar solcu olduğundan değil (birara dinci kızlar için öyle bir rivayet vardı, ama ben hiç inanmadım), solcu olunca dış görünümü tamamen dışladıklarından. Tek istisnası da Özlem’di herhalde. O da ayrı bir hikaye.

Neyse, biz konumuza geri dönelim. Temsilcilik seçimlerine bağımsız girip bizimle beraber seçilen bir Şakir vardı. Hatta benimle onun arasındaki oy sayımı hikayesi bir filmlik var. Neyse, bu Şakir için kısaca Besim Tibuk diyebilirim sizlere. Bölüme ilk girdiğimiz zamanlar hoca sanmıştım ben onu, sürekli takım elbiseli ve bond çantalı, kilolu. Biz-Nesli dahil- bu Şakir ile hep alay ederdik. Akıllı olmadığından değil de iddiasından, hırsından ve garipliğinden. Sonra sonra son sınıfa geldiklerinde gördük ki bu Şakir’le o Neslihan beraber. Uzun süre sürmüştü şokumuz. Yaaa, işte kızlar diyorum hala yıllar sonra.

====OOO=====

Hiç alakası yok ama bu şarkıyı bir süredir çalmayı istiyorum. Bir daha bir sır verdiğinizde veya verildiğinizde hatırlarsınız. Lunapark melodileri, kabare ritmleri. Two can keep a secret if one of them is dead.

(three can keep a secret if two of them are dead: Benjamin Franklin. türban gibi bir derdi olmayan ülkenin boş gezen evlatları şurada tartışmış konuyu).

5 yorum

  1. Bu kadar onyargi sagliga zararli.


  2. önyargı değil, genelleme. ikisi arasında fark var.
    biz hiç arkadaş olamıycaz di mi senle?


  3. Sonuç: Sır tutulamaz!
    Genelleme yaparsak doğru!

    Tutulur, tutulur.
    Sadece kime vereceğini bileceksin.

    🙂


  4. hocam değişik bir site yapmışsınız tebrik ederim


  5. teşekkür. spam’e gitmiş de bu yorum, yeni gördüm. gerçi reklam mı, tam emin olamadım.



Bir Cevap Yazın

