h1

looks like Daniel, must be the clouds in my eyes

13 Şubat, 2008

Ben onu tanıdığımda elma yerken karşısındaki kadınlara soyun diyordu. Take off your clothes. Kadınlar da dünden razı gibiydi. Hatta özel, bunun için ona gelenler vardı.
Varolmanın Dayanılmaz Hafifliğinde çok etkileyiciydi. Teresa (Binoche) için ülkeye ve iyi bir doktor için aşağılayıcı işlere geri dönmeyi kabul etmesi de.

Sonra, aslında ondan önce yapılmış Benim Güzel Çamaşırhanem’imi gördüm? Hayır, arada iyi oyunculuğun tanımı olabilecek Sol Ayağım vardı. O sıralar Oscar alan engelli aktör rollerinden (Rain Man filan) sıkılmış olsak da o seçkin bir örnekti. Hele penaltı attığı sahne.

Benim Güzel Çamaşırhanem’deki karakteri için, sinemada gerçeklik konulu bir sınav sorusunda, o filmdeki Johnny karakterinin gerçek olmadığını kabul etmiyorum demiştim (gerçi soruda kastedilen öyle birşey değildi sanırım ama dayanamamıştım).

day-lewis-adjani-ddl_izzy2.jpg
Toscana bağlarına bakan A Room with a View’ü seyretmedim. Seyretmediğim tek önemli filmi de o sanırım. Sonuncuya da önümüzdeki günlerde gidersem son 9 filmini de görmüş olacağım ki Sol Ayağım’dan bu yana 19 yılda 8 film yapmış sadece. O aralardan birindeyken Floransa’da bir ayakkabıcıda çırak olarak çalıştığını okumuştum, yıllar önce TR’de bir gazetenin minik köşelerinden birinde. Sevgim, hayranlığım net olarak ondan itibaren. Benzer bir gazete küpüründe bir dönem hayran olduğum kadınların çoğuyla (I. Adjani, J. Binoche, W. Ryder) maceralar yaşadığını okuyunca duyduğum kıskançlık bile bastıramamıştı bunu.

3 yıl önce bir özel gösterimde izlediğim -ve karısının yönettiği- The Ballad of Jack and Rose’da gayet vasat bir film olmasına rağmen neredeyse kokusunu duyduğumu hissetmiştim. O kadar yakın, samimi.

Mütevaziliği değil sadece, sahiciliğiyle ödül törenlerinde oraya ait olmadığını çok net belli ediyor. Geçtiğimiz Pazar günü bafta’yı alırkenki konuşması (6:49’a gidiniz) yine çok hoştu.

Özel bir insandır Daniel Day-Lewis. Birkaç gün içinde bitecek aktörlerim sagasında da en tepelerde yeralacak. Zaten ona kolaylıkla kuşağının en iyi aktörlerinden biri denebilir.
Bugün onu hatırlamak, kendime hatırlatmak istedim. Çünkü bazen öylelerine ve varlıklarını hatırlamaya çok ihtiyaç duyuyorum.

5 yorum

  1. Vayy! Elli yaşına gelmiş Mr. Day-Lewis, şimdi baktım da… Çok çok iyi bir oyuncu. Çok yakışıklı, çekici.
    O snop görüntüsüne aldanmamak lazımmış, ne kadar içten konuşuyor.


  2. I just love him.
    Nedense en çekici bulduğum hali de “Gangs Of New York” taki hali. Halbuki film hiç güzel değildi.


  3. bu adam bence alemin en sahici insanı. snop görünüm olsa olsa rolünü yaşamasından olabilir. bunu demişken ödülü onun aldığı açıklandığında adaylardan james mc avoy’un sevgilisine bakıp göz kırpması (iyiyiz, bekliyorduk zaten, di mi?) da çok sahici ve hoş bir an.


  4. sahici gibi.


  5. aagghhh onun “the baxer”daki ve “babam için”deki o buruk gülümsemeleriii oyhh denyııl gülüşüne kurban diye ünlerim her görüşümde..
    the ballad of jack and rose da enteresan bir filmdi kanımca..o ne yapsa izlerim ne yapsa hoff..hislendim.



Bir Cevap Yazın

