h1

the awakening gitmiş, ben de gideyim

23 Şubat, 2008

The Awakening taşındı deyince Wash. Post manşeti, bunun Robin Williams’lı film olmadığını anlamıştım da resmi olmasa hiçbirşey ifade etmezdi.

awakening-sculpture.jpg

Bu.. ‘şekli’ bir filmde görmüştüm ben. Burada geçtiği belliydi. Hatta film değil de X-Files’tı sanırım. Fox Mulder’la agent Skully (kendilerini en sadık okurlar -ki onlardan pek kalmadı- bizim eve yaptıkları sürpriz ziyaretten hatırlar) şu biraz ilerideki FBI’daki ofislerinden çıkıp pek gizli bilgiler verecek biriyle buluşuyorlardı devasa kolun orada. Ben de aaa, burası DC ise ben niye bunu hiç görmedim demiştim. Tatildi herhalde, dönünce göreyim.

Sonra da dün gazetede görene dek aradaki yıllarda bir daha aklıma gelmedi. Meğer satılmış ve şehir dışında yeni bir bina kompleksinin önüne konacakmış.

Bu kadar yılda değil görmek nerede olduğunu bile bilmiyordum. Buna nasıl bakmalı ki? Bu şehrin önemli bir bölümünün güvensizlik nedeni ile görme sahasının dışında kaldığı şeklinde mi? Çevremde hadi şuraya gidelim birilerinin hiçbir zaman olmayışıyla mı? Burada birşey yapmadan iyice ölü yaşayışımla mı? Yoksa arabasız bir yere gitmenin zorluğuyla mı? (eski yerine bayağı yürümek gerekiyormuş ama gidilmeyecek kadar da değilmiş).
Diğer faktörler ne olursa olsun, önemli olan benim yaşantımı sergilemesi bunun.

Başka resimlerini de isterseniz şurada. Yorumlardan anladığım kadarıyla üzülmüş buralarda yaşayanlar. Yeri güzelmiş, nehir kıyısında, parkta. Bir çocuk olarak onla oynayanlar için fena tabi.

Ben de artık demir alma zamanı gelmişse bu limandan desem..

Bir de bu bahaneyle -aktörleri bitirince- bir DC filmleri listesi yapayım bari. Mr. Smith Goes to Washington’la başlar böyle bir liste, Başkanın Bütün Adamları ile zirveye ulaşır, arada Forrest Gump meclisin önündeki havuza dalar, American President’ta Annette Bening Michael Douglas’a demecini dinlediğimde Dupont Circle’daydım der, French Connection’da Fransız kaçakçı Coğrafya müzesinin merdivenlerinde buluşur adamıyla, Tom Clancy’nin Jack Ryan’ının, başkanlı tüm filmlerin ve Indiana Jones’un yolları bir şekilde buradan geçer.

5 yorum

  1. buna benzer; bir arkadaşımı ziyarete gitmiştim.yaşadığı şehri dolaşmaya başlayınca ki oldukça merkezi yerlerinin sokaklarını dolaşıyorduk, “ben de daha önce buralara hiç gelmemiştim,birçok yeri senle geziyorum,bilmiyordum, birçok şeye senle gezerken dikkat ettim.” demişti..çok tuhaf gelmişti o zaman bana..ama olabiliyor..ben de senelerden beri dibimdeki spil’e bir türlü gidemedim..bu gidişle spil’i göremeden anlaşılan ağrı dağı’nı görücem..


  2. benim o kadar değil. şehrin temel mahallelerini biliyorum. ama gidiyor muyum? hayır.
    (o kadarını da bilmeyenleri, 4-5 yıl Ankara’da okuyup Kızılay, hadi en fazla bir de Bahçeli ve Tunalı dışında bir yer görmemişleri pek bir aşağılarım ben.)


  3. Fotoğraflara bakınca, “aman, ne korkunç! kimim aklına gelmiş bu şey?” diye söylendim önce. Sonra, vücut parçalarının yanında poz vermiş çocukları görünce, “oyun alanı olarak eğlenceli olmalı” dedim. Velhasıl, kararsız kaldım.:)
    Başkent’te geçen filmler listesine eski bir TV dizisini ekleyebilirsin: Kapalı Kapılar Ardında Washington. (Bizde bu isimle oynamıştı, orjinalini bilmiyorum.) Zamanında çok izlenen politik, biraz da aşk karışık bir diziydi.


  4. yok, ben çok hoş diyenlerdenim. hem devasalaşmış abd kapitalizmin pislikleri altında boğuluyor, ayağa bile kalkamıyor, tam istediğim gibi.
    çocuklar bayılır ama böyle orantılarla oynanmasına, orijinal şeylere.

    dizi için teşekkür ederim, şuymuş. ben hatırlamıyordum ve sözlükte şöyle birşey buldum, zamanında neler izlediğimizi anlatan: “yanılmıyorsam nokta ile virgül’ün yaptıkları bir skeç vardıdiziyle ilgili. bunlar ardarda çeşitli kapılardan geçiyorlardı ve sonunda bir masaya varıyorlardı ve masada bir vaşington portakalı vardı.”


  5. :))
    Vardı evet, öyle sulu skeçler.
    Çekildiği sene oynamadı bizde sanırım bir-iki sene sonra gelmiş olsa gerek. Şimdi baktım da sıkı oyuncular varmış. İyi bir diziydi.



Bir Cevap Yazın

