h1

o gün geldiğinde

25 Şubat, 2008

– Gel bakalım evlat, onlar mutfaktayken biz de seninle şöyle erkek erkeğe konuşalım. Çok efendi birine benziyorsun sen. Ama biliyorsun, Pırıltı bizim tek kızımız, canımızdan çok sevdik biz onu. O yüzden onu hep en iyi koşullarda yetiştirdik. O da tabi belli koşullara alıştı. Senin gelirin umarım buna yeterlidir.

– Farkındayım efendim. Ondan yana hiç kuşkunuz olmasın. Ben de onu en iyi şekilde yaşatacağım. Gelirim oldukça iyi.

– Peki ne iş yapıyorsun?

– Oscar toto oynuyorum efendim.

– Efendim?

– Oscar toto. Yani bahisler vardır ya. Yılda bir Şubat ayında Londra’ya gidip Oscar’la ilgili bahis oynuyorum.

– Nasıl yani? Mesela gidip Daniel Day Lewis mi diyorsun?

– Yok efendim, onu dedem bile biliyor. Öyle para kazanılır mı? Ben örneğin, yani aslında pek söylemiyorum kimseye, meslek sırrı. Ama siz artık aileden sayılırsınız. Kısa filmde Yankesiciliğin Mozartları diyorum, yönetmenlikte Paul Thomas Anderson, orijinal senaryoda Juno, gibi. İnanmazsınız, böyle eşek yüküyle para kazanıyorum.

– Jeeves, bir gelir misin.. Beyefendi kapının nerede olduğunu merak ediyormuş.
Paul Thomas Anderson’mış, Coenler varken. Kızımı alacakmış bir de. İnsanda biraz izan olur.

5 yorum

  1. -tilda swinton’ı uzun yıllardır hayranlıkla izliyorum. “amerika’daki temsilcim olmasa bu ülkeye ayak basacağım aklıma bile gelmezdi” dedi. e, benimki de aynen o hesap denebilir.
    – sonra, juno’nun 29 yaşındaki senaristi kadın stri ptizciymiş önceden.
    – coenleri ise pek sevmem.


  2. Tilda Swinton’ın heykel almasına memnunum. Son oyununu görmedim, yine de eski rollerinden pay biçersek, iyidir düşüncesindeyim.

    En iyi film müziğini Atonement’ın bestecisinin almasına özellikle memnun oldum, keşke uyarlama senaryoyu da alsaydı.

    Marion Cotillard’ın ve Daniel Day-Lewis’in kazanmalarına çok sevindim. Gerçi, D.Lewis favoriydi, yine de tersi gelirse diye korktum. Marion’un şansı daha az gibiydi, onun için olsa gerek kendisi de çok heyecanlandı.

    Coen’lerin filmi henüz gelmedi, fikrim yok. Bir bakalım ne imiş?


  3. Yahu, şu Oscar bahisciliği işi sahiden para kazandırır mı?
    Valla, ben ciddi olarak düşünürüm.
    :))


  4. yok, marion cotillard tek favori görünüyordu da o toyluğundan.
    ben there will be blood alsın istiyordum, uyarlama senaryo, yönetmen ve filmi. o tahmin tutmadı, yazıda görüldüğü gibi (sonuçlardan önce yazmıştım tabi).
    coenlerin filmi sağlam sanırım ama onlarda ve filmlerinde -fargo’dan beri- tam sevemediğim birşeyler var.
    öyle tahminle hayat kazanılacak bir dünya olduğuna inanmak istiyorum, biraz hugh grant’imsi keyfimkeder bir dünya.


  5. Tilda Swinton uzaylı bence.



Bir Cevap Yazın

