h1

bir kuş, bir kuşun susturulması için krallığımın yarısını veririm

17 Nisan, 2008

Sıcaklık beni bu yıl feci vurdu. Her yıl Mayıs’ta iltica eden kuş, bu yıl Nisan başında buyurdu.
Ama doğal olarak merak ediyorum. Bu kuş deli mi? Niye yaşıtları derin uykudayken güneşin doğmasına saatler kala şakıyor? Ve niye tam ben uyumak üzereyken başlıyor? Benle bir derdi mi var? Varsa niye gelip açık açık söylemiyor? Sonra binlerce km.lik göç yolunda niye bir kere olsun yolunu milim farkla şaşırıp başka bir evin arkasındaki tellere konmuyor? Her yıl tekrar tekrar bunu yapmak zorunda mı? Kuşların yaşam beklentisi kaç yıldır? Bunun başka bir aleme göçme zamanı gelmemiş midir?

Arada bir ötme kesiliyor ve ben canlandırmaya başlıyorum. Belki aynı anda basmaması gereken iki tele basıp kavrulmuştur. Belki aşağıdaki bir solucana doğru alçaldığında solucanı yem olarak kullanan bir kedi… Ya da en zevklisi, kuş sakin sakin telde dururken arkasında kocaman bir gölge belirir. 10 katı başka bir kuş. Şöyle Amerikan kartalı filan. Ama maalesef az sonra o aksak 9/8’lik ritmli düzensiz şakıma tekrar başlıyor.

Belki bilmiyorsanız bizim bu kuşla geçmişimiz eskilere uzanıyor. Bizi Larry Bird tanıştırmıştı. Alan Parker’ın Birdy’sine gitmiştik ilk çıktığımızda. Şarkımızı Charlie Bird Parker çalardı. Merak edenler için en eski, en güzel günlerimiz ve daha az eski, daha az güzel günlerimiz.

5 yorum

  1. bir de öldürmen gereken bir imam vardı hatırladığım kadarıyla. sendeki bu şiddet eğilimimi desem uyku düşkünlüğümü bilemedim.


  2. eh be okur, sen de anlamazsan kim anlayacak beni? kuş benle uğraşmasa ben onla niye uğraşayım? demek ki amaç şiddet diil. sonra uyku, sanki feragat edilebilir birşey. uykusuz olunca hayat yok bana.


  3. Hatırladım bu şakımasever canlıyı. Belli ki, sizin oralara mevsim değişimiyle gelen bir şarkıcı bu. Gezgin yani. Gider o, yakında.
    (Diyerek moral vermek istedim.)


  4. Öldür onu!


  5. tali, yaşa be. hadi planlayalım!

    çavdar hanım, ne zaman gidecek? bunların bir de yazlıkları mı var? mayıs başında gelince bütün mayıs burada oluyordu. sonrasını bilmiyorum, ben ondan önce gidiyordum hep. bana kalıcı gibi geliyor.



Bir Cevap Yazın

