h1

bu ülkeyi takdimimdir

7 Mayıs, 2008

43 öğrencim vardı bu dönem. Şimdi TR’de 43 kişilik bir sınıfta ve sıradan bir bölüm dersinde olsanız ne olur? Bunların 3-4’i ile yakın sayılırsınız. Sürekli birşeyler konuşur, dışarıda birşeyler yaparsınız, o gün hayatınızda dönenleri bilirler. Beraber oturursunuz. Başka bir 8-10’u ile aranız iyi olur. Futbol, müzik gibi ortak konularınız vardır, her karşılaştığınızda sohbet edersiniz. Sonraki bir 10’u gördükçe lafataşırsınız, çok durup konuşmazsınız, ama gülümsersiniz, arada kafeteryada aynı masada oturursunuz. Sonraki 10’luk grupla farklı taraflardansınızdır, selamlaşırsınız sadece. Sona kalan 8-10’luk grupla hoşlaşmazsınız, selamlaşmazsınız. Tanımadığınız, kim olduğunu bilmediğiniz (yeni, transfer, vs.) 2-3 kişi de olur.

Ya, bu sınıfta? Çoğunluğun 1 yakın arkadaşı vardı. 2-3 de konuşabildiği kişi. O kadar.

Bir değil, birkaç kişi sınıfta kimseyi tanımadığını söyledi çeşitli gerekçelerle. Arada boşluk olduğunda, ders başlamadan mesela, bazen çıt çıkmıyordu. Arkasına dönüp konuşan, ayakta başkalarının yanında sohbet eden gibi şeyler yoktu. İlk defa, ders sınırlarını aşıp tanışın, arkadaşlık edin, böyle zevki çıkar okulun demeyi düşündüm. (Demedim, anlamazlardı).

Budur, uzaktan bakıldığında hep parti ortamı olarak görülen buranın üniversite gençliği. Çok rezalet.

12 yorum

  1. Bu da benim icin,
    şok şok şok, Kültür şok!

    🙂


  2. Keşke, düşündüğünü söylesen.
    Belki, bir-iki kişinin zihninde bir kıvılcım çakmasına, düşünmesine neden olur(?)

    Şimdi düşündüm de, bizde anneler parka götürdükleri çocuklarının sırtına dokunup; bak kardeş, hadi oynayın beraber der. Onlara böyle söyleyen olmamıştır, muhtemelen.


  3. Metro merdivenleri resmi ne kadar guzel!

    Evet, yasadiginiz ulkede bazi okullarda, bazi programlarda ogrencilerin durumu bizlerin/sizlerin Turkiye’de alistigindan daha farkli. Ama her sinifta durum bu kadar “rezalet” degil.

    Bu da ilk yorumum oldu…
    Yakinda bir metro merdiveninde ya da markette cilek atistirirken karsilasiriz diye tahmin ediyorum.


  4. nasıl karşılaşıcaz, burada mısın? ah, heyecanlandırma beni. mesela, o zaman bil bakalım bu hangi metro? (ipucu, en derinde ve yürüyen merdivenleri en uzun olan).

    yalnız, bence durum farklı değil sadece. bayağı bir iyi-kötü meselesi bu. insanlar burada basbayağı yalnız. üstelik bunlar üniv. öğrencileri. içeriden birsürü deneyimim de var, birçok ders aldım onlarla. hep aynı. tüm dönem boyu kimsenin kimseyle konuşmadığı dersler gördüm. tabi konuşup biriyle tanışılanları da gördüm. ama tanışanlar hep yabancıydı. amerikalılar bir an önce kabuklarına çekilme konusunda sabırsız.


  5. çavdar hanım, o bir alternatif değil. dönem sonu değerlendirme formlarında yazanları görseniz bana hakverirsiniz. yakında onlardan da bahsederim.


  6. Aaa korkunç..


  7. Adımın yanında kenar süsü çıktı ne güzel 🙂


  8. evet, hoş di mi?


  9. buralardayim, evet. hayvanat bahcesinin duragi bana hep en derinde, en uzun merdivenli gibi gorunuyor. ama bu uzunluk, kisalik, derinlik kavramlari goreceli; kisiye, zamana gore degisir.


  10. yok, ondan -merkezden gelirken- bir önceki, kafeler mekanı olan, metroda hep en ‘hip’ giyinenlerin indiği durak en uzunu, diye iddia edecektim (bu resimdeki de o zaten) ama değilmiş. aynı hattaki wheaton ülkedeki en uzun yürüyen merdiveni olan, sadece asansörü olan forest glen de en deriniymiş. ve evet, böyle şeyler ölçülebiliyor. algıya bırakırsan, ohhoo, bana bazen bodruma inen merdivenler en uzunu gibi geliyor.

    e, hadi çay içelim.


  11. e ben de diyecektim, simon’un hayvanat bahcesi mahallesinde isi olmaz, olsa olsa bir onceki duraga yakin yerlerde olur.

    simdi is cok, donem bitsin, cay/kahve iceriz.


  12. demek çok dupont insanı gibi görünüyorum. ben de bir keresinde metroda tanıştığım bir kıza böyle demiştim (ama o doğru çıkmıştı:). ya aslında dupont’ta da işim olmaz da tiyatrodan dönüyordum. asıl adams morgan’a gitmeli. felafel için. ama o hayvanat bahçesi/adams morgan durağı uzak kalıyor adams morgan’a. bu arada hayvanat bahçesi de hoş, di mi?



Bir Cevap Yazın

