h1

nezaket bir ayrıntı değildir

24 Mayıs, 2008

Çok yoğun ve stresli geçen geçen haftaya bir de tanımadığım bir kızın eşyaları sıkıştı.
Buradaki Türkler anatemalı bir yahoo grubu var. Türk gecesi düzenleyen Virginia’daki Rosemary Thyme restoran reklamlarıyla, büyükelçinin 19 mayıs beyanı reklamlarıyla, veya new york’taki büyük türk yürüyüşü reklamlarıyla filan hiç işim olmaz da niye üye olmuştum ben buna? Doğru, geçen yıl ev arkadaşı ararken türk olmasın mı demiştim.

Neyse, geçen hafta bir kız yazmış, yaz için TR’ye giderken eşyalarını bırakacak bir yer arıyormuş -yazın sonunda almak üzere. Benzer durumlarda kaldım yıllar önce. Hem biliyorum o gruptaki yüzlerce kişiden başka kimsenin ona cevap vermeyeceğini (öyle de olmuş). Yurtdışındaki türkiş komüniti böyle birşeydir işte. Bazılarının imkanları çoktur, yerleri çok rahattır ama onlar lafta vardırlar. O yüzden “belki bizim bodruma sığabilir, istersen gel bir bak, hem tanışmış oluruz” diye yazdım. Göndermek üzereyken de buraya çağırıyorum, tanışmak filan derken yanlış anlamasın dedim. Sonra da zaten eşyaları bırakacaksa o zaman gelmeyecek mi, biraz medeni olalım, hem tanışmakta ne var, aynı şehirde aynı durumda aynı milletten iki kişiyiz deyip gönderim. Cevap gelmedi. 6 gün geçti. Kesin yanlış anladı dedim. Hiç öyle kalsın istemedim. Ne olursa olsun bir teşekkür gerekmesi bir yana, isim soyadlı bir mail adresinden yazmıştım ona. İleriye belge bırakmamak lazım. Diyelim bir gün Royal Albert Hall’da konsere çıkacağım. Tam konser günü İngiliz tabloidleri bu kızın ağzından “Simon’dan ahlaksız teklif aldım” manşetiyle çıkıyor.

İnce bir şekilde anlatmaya çalıştım bunu, sadece yanlış anladığını değil, bu durumda yanlış anlamasının abes olduğunu. Kısa süre sonra cevap geldi, öyle anlamamış. Ama çok yoğunmuş, hala bırakabilir miymiş eşyaları? Olur tabi dedim, ben afedersin o zaman. Hatta tam 8 dk. sonra cevap vermişim. 2 gün sonra, geçen Cmt., iki gün sonrası için müsait miyim diye sordu. Ben de a, ben mi hep böyle anında mı cevap vericem, biraz beklesin dedim. Sonraki gün daha yazmadan “mailimi almadın sanırım” diye bir telefon mesajı buldum. Numarayı da vermiştim.

Sonra Pt. değil de Salı oldu, eşya taşıma işi. “7:30’ta buradan çıkarız, müsaitsindir umarım” diye yazmış. “Bu durumda müsait olacağım artık” dedim. “8:30-9’da anca gelirsiniz buraya”. “Yok, 8’de orada oluruz” diye cevap yazmış. Birkaç saat sonra da bir telefon geldi, “mesajı aldın mı, google maps 40 dakika diyor, dediğin saate kalmayız” diye. Ki geldiğinde kapıda beklemek zorunda kalmasın. Pek ikna olmadım ama nasılsa evdeyim diye anlattım. Nitekim, 8:30, 9 geçti, gelen giden yok. Haber veren de yok. 9:30’ta geldiler. Tuttuğu bir adam ve bir arkadaşıyla. Taşındı eşyalar filan. Sığdırdık zorla bodruma. Önemli birşey yapmış olmadım ama içime sinmedi tüm durum. Kendi hareketim değil. Karşı tarafın bu nezaketsizliği ve sadece kendini düşünmesi ile yardım teklif etmeyenlerin umursamazlığı aynı şey aslında.

Reklamlar

5 yorum

  1. “iyilik yap denize at, balık bilmezse halik bilir.” avuntusunu boşuna yapmamış atalarımız.


  2. demek ki türk, amerikalı fark etmiyor insanlık seviyesini belirlemede :s


  3. ya aslında farkediyor lofsim. bir amerikalı olsa bu kadarını bile bulamazdım (düzeltiyorum: bir amerikalı böyle birşey istemezdi de zaten. ancak para karşılığı filan. yani böyle inceliklere hiç yerolmazdı). o zaman niye hoşnutsuz oldun dersen herhalde beklenti değişiyor karşındakine göre.


  4. Burada da (TR) durum pek farklı değil aslında Simon’cum… ne yazık ki nezaketsizlik büyük bir çoğunluk için yaşam tarzı oldu. İşin en sinir edici tarafı ise bu durumdan duyduğun rahatsızlığı dile getirdiğinde “E ne var bunda?” denmesi. Durum acıklı yani!!!


  5. Attraction says : I absolutely agree with this !



Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s