h1

kaç para kaç demeden önce

20 Temmuz, 2008

Dün bir arkadaşımın nişanı vardı, yine İstanbul’da. Çok eski, arada kopar gibi olduğum, iki yıldır da yine çok iyi olduğumuz bir arkadaşım. 1.5 ay önce konuştuk, gel dedi. İyi dedim. Yaklaştıkça hem istiyordum hem gitmesi zor geliyordu. Arada bir şey de gelmedi. Birkaç gün önce ben aradım, açılmadı. Sonra aramadı geri (“dönmedi” diyenleri potansiyel sekreter olarak görüyorum). Gitsem orada beraber olacağım ortak ve çok yakın bir arkadaşım da geleli beri hiç aramamıştı. Bu bahaneyle belki arar diyordum ama nafile. Kısacası, bir teşvik aradım, gelmedi. Ben de öyle, neredeyse kırgın gitmek istemedim.

Birgün öncesinde tebrik için aradım nişanlanacak olanı. Üzüldü gitmeyecek olmama, ihmal ettiğinin de farkındaydı. Dün de tam nişana giderken diğeri aradı. E, aramıyorsun diyerek açtı telefonu. Gülerek. Bak arayan kızabiliyor, ara, kız demek için. O da haftasonu yalnızmış, gezebilirmişiz. Bir şekilde çok üzüldüm. Anlatması zor bir pişmanlık dalgası, sıkıntı. Bağrılması gereken ustalardan birini -nihayet en sonunda birini- iyice bir güzel fırçalamak da geçirmedi.
Gitsem bugün teyzemden hediye alamazdım, belki işler biraz aksardı, ama yine de içimde o garip sıkıntı bulutu.

∩ U ∩ U ∩ U

Akşama:
1. Sinemada seyrettiğime en övündüğüm filmlerden biri. Çünkü ülke çapında sayımız 1000 civarındaymış. O zaman adı bilinmiyordu pek Reha Erdem’in. Ben çok önceleri duyduğum, efsane bellediğim A Ay!’ın etkisiyle gitmiştim, İzmir’de, Çınar sinemasında.
Kaç Para Kaç, 8’de trt2’de. (Taner Birsel, Bennu Yıldırımlar, Zuhal Gencer, üçü de süper).

2. Tüm zamanların en ikonik casusu (yoksa mata hari onu geçer mi?) rusya’ya giderken istanbul’dan geçiyor. Sulukule yıkılmasın diye çingenelere destek veriyor, yerebatan sarnıcından girip kapalı çarşıdan çıkılabileceğini gösteriyor. Arada bol bol “Kareem Béyy” diyen, Türkçe konuşamayan Türk kılığındaki holivud çalışanı Arap. From Russia with Love‘ı 5 kez seyretmemişseniz bir pelikül solucanı sayılmazsınız. tnt’de. 11’de.
– Çok şanslısın, ben İstanbul’a hiç gitmedim.
– Ayışığının dayanılmaz olduğu Boğaz’a hiç gitmedin mi?
– Hayır, belki sen götürürsün. Başka herşeyi denedim.
– Oh, Moneypenny, senden başka kadına bakmadığımı bilirsin.

3 yorum

  1. Bir de yaklaşık 15 dakika sonra MTV’de başlayacak olan Todo Sobre Mi Madre var 😉


  2. mtv’de film mi? hem de bu film. kavram olarak zorladı beni bu.


  3. Haftaya aynı saatte ‘Music for Weddings & Funerals’ varmış…



Bir Cevap Yazın

