h1

the sting

24 Temmuz, 2008

Bugün, gecenin erken saatlerindeki, Michael Caine ve Bob Hoskins’li, ikisinin yeraldığı bir filmin sahip olabileceği tüm sıcaklığa sahip Last Orders’ı haber verememiş olabilirim. Ama ben de seyretmedim. O sırada ağzımın içinde bir adam ve iki el vardı.
Saç kestirmek ve bu. Vücudumu yabancılara teslim etmek her zaman antipatik. O kişiler dişi olunca farkediyor mu, düşünüyorum. Saçımı kestirdiğim bir kadın vardı 1 yıl boyunca. Jean Louis David diye bir zincirin, yakınımızdaki şık şehirdeki mağazası. Tek çalışanı kadın makinayla 5 dk.da keserdi ve birşeye benzemezdi. Ama benim minik şehrimdeki geleneksel İtalyan berberin tas gibi kesiminden iyiydi yine de (işyerindekiler çok alay etmişti).
Kadından işte, daha az rahatsız oluyor insan. Yalnız, o kadın saçımın renginden, özelliğinden Türk olduğuma inanmazdı -kaldı ki ben de sarı değil, sıradan yerel bir saça sahibim-, bu da benim genel imajımızdan dolayı canımı sıkardı.

Herneyse, maksadım Cuma akşamı Sting’i kaçırmayın demek. Sting’i Police dışı dinlemeden önce hayatımda bu Sting vardı benim. Oscarlı filmler kuşağında seyrettiğim, tüm zamanların en eğlenceli filmlerinden the sting-düzenbazlar. Daha sonra okulda tarih dersinde tekrar tekrar seyretmiş, gruba katılan yeni elemanlara eğitim niyetine seyrettirmiştik.
Paul Newman ve Robert Redford hiç bu kadar iyi (çekici) olmamıştı. Yönetmen, Sundance’te de ikisini yönetmiş olan George Roy Hill. Yazının üstünde de çalan ragtime müziği, yüzyılın başlarından Scott Joplin’in. tnt, 21:15.
Sineliste’de gelecek program en eğlenceli filmler olsun bari.

2 yorum

  1. Vucut olmasa da kafayi yabancilara teslim etmekten hoslanmamak iyi tanim :))
    Ben de boyle oldugum icin herhalde papaz kafami kendim kesiyorum, yamuklari o dalgalar kurtariyor.
    Esim genelde hep kadin berberlere denk geldi. O dedigine de katilirim. Kotu de olsa daha az cani yaniyor belki. (Son donem abartarak bana kestirtmeye basladi o ayri bir komedi, gece kestigim eserin sabah farkli bir asimetrisi oluyor)
    Filmi kacirdim, Cnbce mi? Yok Turk tv’m. Sipru’dan izleyebiliyorum :(. Newman-Redford ikilisinin o meshur filmini dun gormustum tesaduf, 9euro.


  2. Ben de bu yazıyı kaçırmışım, şimdi gördüm ve bu sayede filmin müziğini dinleyebildim. Sahiden eğlenceli filmdir.



Bir Cevap Yazın

