h1

onlar yıldız, sen birşey diilsin

10 Eylül, 2008

Cuma akşamüstü 6:40. Sığacık’ta Teos antik kentini arıyorum. Kahverengi levhalar bitti. Geçtim mi acaba. Kıvrıla kıvrıla giden yollarda kimse yok. Bcörk çalıyor. Demiştim, bu kız stüdyo şarkıcısı, konser vermemeli. Gerçi tam Yavuz Aydar’ın Stüdyo FM saati. Ama antik Teos’ta trt3 çekmez herhalde? Çekiyormuş. Hava çok güzel. Antik kente şöyle bir bakıp sonra şöyle bir denize gireceğim. Akşama da sevgili dizim Kavak Y.’nde düğün sahneleri çekilecek. Hayat küçük anlarda güzel olabiliyor. Zaten hayat o küçük anların toplamı demeyin, değil, daha fazlası.

Etraftaki tek canlıyı görünce durup soruyorum. 20 metre sonra solda diyor. Gerçekten hemen ileride birkaç sütun var. Birkaç basamak, birkaç taş. Teos’ta 10 kişi filan yaşıyormuş herhalde. Veya arkadaki boş alan kazılmamış mı yoksa. Keşke kamyonetle gelseymişim, salona antik bir sütun iyi giderdi.
________________________________________

Gece 1. Efe, arada, dar bir geçitte, nişanlısı o sırada telefonla kendisini terkettiği için nikahı kıymaktan vazgeçen (“Neşe bana kıydı ama ben o nikahı kıyamam! Ben artık ölü bir nikah memuruyum! Benim kıydığım nikah geçerli olmaz!) nikah memurunu iknaya çalışıyor:

Kayıt! Oyun!

– Bak bakayım bana! Hiç yakışıyo mu sana! Ne var hatun seni terk ettiyse! Sen koskoca bir nikah memurusun! Görev herşeyden önce gelir doğru mu?

– Doğru da…

– De’si da’sı yok! Görev bu! Hiçbir şeye benzemez! Bi doktor ameliyat masasında hastasını bırakıp gider mi? Gitmez.. bi komutan savaş meydanında askerlerini bırakıp gider mi? Hayır! Sen de içerdeki gelinle damadı bırakıp gidemezsin! Şimdi giriyoruz içeri! Basıyoruz bağrımıza taşları, oturuyoruz masaya, aslanlar gibi kıyıyoruz nikahımızı!

– Kıyıyoruz anasını satıyim! Yemişim Neşe’yi!… koskoca nikah memuruyum ulan ben!

Bi önden Efe açısından, bi nikah memuru açısından, bi close up Efe, bi close up nikah m., hepsi çeşitli tekrarlarla. Ama ikisi de iyi oyuncu, her seferinde farklı vurgular kullanıyorlar, eğlenceli oluyor sahne. Görebilirsiniz, haftaya cumartesi, 20 eylül, 22:15 sonrası.

Ondan önceki sahne sırasında da lizzle’ın mesajı geliyor, tepkiyle sizin telefonunuz muydu diye soruyorlar bana. yok canım.
________________________________________

Üç saat öncesi. ‘Ayşe Hanım Teyze’, ‘Canan’, ‘Gönül Hoca’ televizyon seyrediyoruz. Canan’ın diğer dizisi başlayacak. Kötü bir dizi, ama ilk defa yanımda oturan kişi aynı zamanda ekranda. Hatta yanımdaki kişi az sonra ekranda ölüyor! Ayşe Hanım teyze çok sıcak, ne ise o, Canan’ın canı sıkılmış çok, Gönül’ün annesi orada, akrabaları geliyor. Mine sevgilisi ile geliyor, oturuyor biraz. Gerçek olmayan kardeşi küçük kız bilardo toplarıyla oynuyor, onun gerçek babası da bizle oturuyor. Öyle oturuyoruz, dizilerden konuşup. e, demek onların da hayatı öyle.
________________________________________

Ondan da 1.5 saat öncesi. Annem sonradan diyor ki telefon çaldı, senin sesin, restoran gibi bir yer, kız sesleri geliyor. Ekranda gösteriyorum, kız sesi dediğin ses bu oğlanın sesi. Nasılsa son çevirdiğim numara çevrilmiş o sırada. Efe ile yemekte konuşuyoruz. Hırsız-Polis’ten, Uğur Yücel’den, Amerika’da film çekimlerinden…
________________________________________

Gece ilerleyen saatlerde karanlık yollarda eve dönerken hiç de iyi hissetmiyorum

9 yorum

  1. hirsiz polis dedin de….d-maxde tekrarlarini veriyorlar. bir ogleden sonra, bir de gece yarisindan sonra. 48. bolum vardi bugun. iki gun sonra bitiyor yani. ariza oldu bugunku bolumde. ben de televizyonun karsisinda agla agla…boyle diziler bitmese hic. yada timucin esen hep dizi yapsa. ugur yucel desen baska bir adam.


  2. Bu ne Simon?
    Hayatınız dizi olmuş, efenim!
    🙂


  3. Pelin çok iyi demiş, Timuçin hep olsa da ekranda.
    Müjde! Uğur Bey, bi komedi dizisine başlıyormuş.


  4. Ben şu saatte yazma ve anlatma özürlü bir haldeyim, anlaşılan.
    Her iki yorum da eksik, gedik olmuş.
    1.sine ek:
    Onlar oyuncu, sen seyircisin demek daha uygun değil mi? Hem sen olmazsan, onlar nasıl parlayacak ki?
    2.sine ek:
    “Timuçin hep olsa ekranda da, biz de seyretsek” daha anlaşılır bir laf, di mi?


  5. çavdar hanım, iyi demişsiniz, benim hayatım dizi. mesela son 2-3 yıldır hiç birşey olmuyor, hep tekdüze diyorum, duruyorum, duruyorum, sonra yine apacaip durumlarda buluyorum kendimi. ben en iyisi hayatımı dizi yapayım. Nasuh Mahruki oynasın. esas kız da Banu Güven. hah, işte, oncadır sakladığım sırrı söyledim. yalnız, elimi çabuk tutayım, akşam haberlerine geçmeden ikna edeyim. hem sonra yüzü eskir.


  6. pelin, demek sen seyretmemiştin geçen yıl. biraz daha geçsin tekrarlar için. her gün veriyorlarsa ağır doz olmuştur sana böyle arka arkaya.

    timuçin esen’in yüzü özleniyor gerçekten. geçen gün aklıma gelmişti.
    uğur yücel de gizli süper star’ımız aslında. her yaptığı şeye sınıf atlatıyor. geçen gün fox’ta mıydı, kanal 1’de miydi, rastladım. şahan ve mavi’nin arkadaşı kızın olduğu bir program yapıyordu, yazın yılmaz erdoğan’ın yaptığının benzeri. o mu acaba çavdar hanım? paraya ihtiyacı varmış, yapar tabi.


  7. o bahsettigin dogaclama tarzi programi seyrettim ben de yarim yarim ilk geldigim gunlerde. amerikan foxda vardi ona benzer bir program. adi aklima gelmiyor simdi. ugur yucelin yaptigi da fena degildi. oyuncularin kulagina talimatlar veriyordu. ama oyuncular bir digerine verileren talimati duymuyorlardi falan. timucin esen bahsedince eksisozluge baktim da sanem celik’le bir dizi yapiyorlarmis, kasimda izleyecekmisiz.


  8. Yok yok, o doğaçlama işi değil dediğim. O programı ben de birkaç kez izledim; eğlenceli olabiliyor. Ama, bazen de sarkıyor.
    Benim okuduğum haber şuydu:
    “Uğur Yücel ile Ozan Güven, kendilerine sunulan yeni dizi teklifine “evet” dedi.
    İki ünlü isim, çok yakında bu dizi için beraber kamera karşısına geçecek. Adı henüz netleşmeyen, çekimlerine ay sonunda başlanacak olan mahalle komedisi türündeki dizide, Yücel ve Güven iki yakın arkadaşı canlandıracak.”
    Bu arada, akşam haberleri başladı bile. Hemen el koyup sabote etmelisin, bence.

    Ooo, Pelincim, bu yeni Timuçin dizisi şahane bir haber, hem de Sanem Çelik’le. Hımm, bakalım nasıl olacak?


  9. anladığım kadarıyla televizyondan gelen para tatlı para ve bir kez tadına varan bir daha bırakmak istemiyor o tadı. hepsi yani.
    banu güven’le akşam haberleri başladı mı? aaaa, hangi ülkede yaşıyorum ben? olmadı şimdi. yattı hayatımın dizisi projesi.



Bir Cevap Yazın

