h1

Ben her alemde gezerim

13 Ekim, 2008

Bugün de biraz televizyon aleminde dolaşıcam:

– Geçen ay yazın bitişinin bir göstergesinin de artık ekranda Asuman Krause’yi görmüyor olmamız olduğunu düşünmüştüm. Çünkü yaz boyunca çıkabileceği her programdan çıkıyordu. Hatta bir ara anchor woman olarak haberleri sunacağını, haberini verdiği Gürcistan’da bitivereceğini, haberlerden sonra yayınlanan maçta oynayacağını, sonra da tarih derslerinde ilber ortaylı’nın konuğu olacağını beklediğim bir dönem vardı. Ama yaz bittiğinden değilmiş. Ramazandanmış. Tabi, Krause’nin gardrobu, uzun boyuna uygun birşey bulamadığından kendisine çok kısa gelen giysilerle dolu; uygun olmazdı doğal olarak. Bu ay yine her yerden çıkmaya başladı.

– Yaprak Dökümü seviyor olabilirsiniz. İyi, tamam, sıcak, vs. Ama üç aynı dönem eserinin (dudaktan kalbe, aşk-ı memnu) dizi uyarlamasını da aynı iki kadının yazıyor olması çok itici, di mi? Bir de (yaprak d.nde) evin üç kızının da hep doğruları yapan, çok dikkatli, çok düşünceli ideal kızlar oluvermesi rahatsız ediyor beni.

– Bayülgen çok zor dayanmış olmalı geçen yıl ekrandan uzak kalınca. Hemen döndü. Programın başında da neden döndüğünü rasyonalize etmeye çalıştı. Oysa dese ki bir sene geçirdim, sıkıntıdan patlıycaktım. Kendi kendine kalınca o egoyu tatmin etmesi imkansız.

Bir de gece 3’e kadar 75-80’lik adamları oturtuyor bir kenarda, saygınlık katma arayışıyla. Ama çok ayıp geliyor bana.

Çok önceden dönmeye başlayan reklamları çok başarılıydı. Hatta ilk bölümü yayınlanmadan başladı sanki dizi. Ama bakalım dizi o benlentiyi dolduracak, yeterince yakacak mı? Çünkü gerçekten Aşk Yakar.

– Birkaç dizimiz var, sürekli Anadolu’da futbolcu arayan 3 büyükler gibiler. Her oyuncu da onlarda oynamak istiyor. Ağır abiye yakışanlar Kurtlar V.’ne, komedide sivrilenler Avrupa Y.’na transfer oluyor.

– Avrupa Yakası seyreden biri değildim. Yazın Ata’lı ilk sezonları seyrettim, gayet hoş. Ama sonraki dönemlerde Peker Açıkalın dayanılır gibi değil. Burhan Altıntop da çok komikle çok rahatsız edici arasında gidip geliyor. Biraz inceltse ya oyununu. Her cümlesini abartarak söylemek zorunda değil. Baksın Binnur Kaya’ya. Ne kadar iyi biliyor vurguyu yapacağı yeri. Hele son Dilber Hala tiplemesi muhteşem. Tabi, zamanla tek yönlü kalıp sıkar mı, göreceğiz.

Gülse Birsel anlatmış bir yerde, o karakterin nasıl çıktığını. Dizinin 5 kadını, karakter isimleriyle Yasemin, Fatoş, Şahika, Makbule ve o beraber tatile gitmişler. Bir de Tanrıverdi gelmiş kızarkadaşıyla. Onlar da 5 kadın Tanrıverdi’nin farklı tiplemelerdeki halaları gibi çekiştirmişler kızı. Oradan kalma. Çok eğlenceli olmalı. Hele ben Fatoş’un sesine bayılıyorum.

– Binnur Kaya’nın geçmişine bakınca iyice farkettim. Oyuncular arasında bana eskiden beri tanıdık gelen birçok kişi bizim okuldan çıkıyor. Konservatuarla pek bir bağımız yoktu aslında. İlk yıllarda müzikten birkaç kişiyi tanımıştım, yurtlarına filan giderdim (magazine kaçma sevgili okur), ama tiyatro ile net bir bağımız yoktu. Yılsonu oyunlarına giderdim. Belki bir de etrafta görürdüm. Ama yine de bu Binnur, Başak Köklükaya, Fadik, şimdi ismini hatırlamadığım birkaç kişi daha çok tanıdık.

Hatta Binnur Kaya anlatmış bir yerde. Başak’la güldüğümüz için sınıftan atılırdık. Kapının önünde gülmeyeceğiz diye söz verirdik birbirimize ama duramazdık diye. Sanki ben de o sırada o koridordan geçiyordum.

3 yorum

  1. ah be simon abi.yine bir zayıf, ortak noktamız sanki.başak köklükaya:) ben de o koridordaki sessiz pencereydim.


  2. ayrıca rendekar konusun hazır izmir deyken Uzun İhsan a bir sorayım ben…


  3. zizucum, dün kendisiyle yanyana seyrettik gittiğim filmi. çıkışta da biraz konuştuk. bilseydim bahsini ederdim.
    (benim kendisine karşı bir zayıflığım olmadığından hemen paslardım:)



Bir Cevap Yazın

