h1

kalb kalpe karşı

18 Kasım, 2008

Yemekten sonra evden çıktım, tam 9’da. Önce Carrefour’da alışveriş yapacaktım, oradan Kipa’ya gidip film izleyecektim. Sadece alışveriş merkezlerinde oynadığı için mecbur kalmıştım. Yoksa, -Antalya dışında- alışveriş merkezinde film izlemişliğim yoktur. Arabaya binerken aklıma geldi. Film dijital olduğundan sadece Migros Cinebonus’larda oynayacak deniyordu. Kipa’ya güvenebilir miydim? Hem o 9:45’teydi, oysa daha yakındaki Migros’ta (Ege Park’ta) 9’da oynuyordu, daha erken dönebilirdim. Yetişebilir miydim? Bakalım. Hemen vardım. Kapıya en yakın tarafta, migros çalışanlarının parkyeri gibi duran bir yere bıraktım. İçeri girip merdivenlerden 2 kat yukarı çıktım. Kapıyı kilitlemiş miydim? Neyse, sinemanın olabileceği tek tarafa doğru yürüdüm ama etrafta sinemasal bir isim yoktu. Sonra bir köşede salon 5, 6, 7 yazdığını gördüm. Bilet gişesi yoktu. Bir tezgah-popcorn kısmı vardı yan tarafta ama kimse yoktu. Salon kapılarının yanında film isimleri vardı. Bu durumda girdim ben de direk salona. 3 çift vardı içeride. Arkalara oturdum. 10 geçiyordu. Henüz kaza olmuştu. Çıkış yazısının ışığı çok gözümü aldı, önlere geçtim. O da çok ön olmuştu, tekrar insanların önünden geçmeyeyim diye sıranın sonundan bir arkaya geçtim. Sonra işte, adam kazayı şoföre yıktı, oğlan sıkıldı, kadın para istemek için adama gitti, oğlan babasına gitmek için evden çıktı, tellerden atlayıp demiryolunu geçti, gara geldi. Banka oturdu. Bir anons başladı. Bir kadın sesi bir isim söyledi. İrkildim. Nasıl yani? Ayağa kalktım. Arka sıradan birşey derler diye bir saniye hareketi yaptım arkaya doğru, bakmadan. Doğru mu duymuştum? Tekrar söylecekti kadın ismi. O kadar dikkat kesildim ki duyamayacağım sandım. Evet, yine benim ismim. Hemen montumu ve çantamı alıp yana doğru ilerlemeye başladım, insanların ayaklarına basarak. Tüm koltuklar doluydu. Ne zaman dolduysa.
Salondan dışarı, koşturarak merdivenlerden aşağı, binadan dışarı, otopark, araba yok. Yürümüş olmalı, hiç önemli değil şimdi. Yolun üzerinden koşmaya başladım. Ama koşarak gidemezdim. Geçen arabalara bakmaya başladım. Taksi. Yok, çok tutar. Pamukkale servisi. Hemen önüne atladım -çok kararlı. Durdu. Pamukkale’den biletiniz var mıydı dedi servis şoförü. Yok, ama hayat memat meselesi dedim. Hızla gitti adam bunu duyunca. 11 servisi, 10’u 1-2 geçe vardı otogara. Koştum hemen otobüslere doğru. Bir Pamuk otobüsü çıkmaktaydı perondan, önüne fırladım. Yok, Ankara. Demek yanındaki. Yanındaki geri geri çıkmış, ilerlemek üzereydi ki kapısını tokatladım. Açtılar. Muavin önlere geldi. Biletiniz var mı diye sordu ben 1-2 basamak çıkmışken. Evet dedim, elimi ceketin iç cebine atıp bilet çıkarır gibi bir ellilik çıkarıp verdim muavine, etraftakilere göstermeden. Sorun olmadı tabi.
İstanbul’a vardık. Bir ellilik daha verince beni direk Sirkeci’ye bıraktılar. Onca pür endişe halden sonra o anda sakinlemiştim. Gara girdim. Saat 5’i az geçiyordu. Kimse yoktu. Hatta in cin top. İyi. Nasılsa gelecekler. Ben hiçbir şekilde geç kalmamıştım ya, istediği kadar erken olsun. Bir banka uzandım sırtüstü, dizlerimi toplayıp. Kollarımı toplayıp yukarı baktım. Gördüğüm samanyolu muydu, yoksa koyu lacivert bir tavandaki kirler mi? Seyre daldım.
Kalp kalbe karşı derler. Beni hiç düşündün mü?
Dün ayaz varmış garda. Ceketsiz üşüdün mü?

3 yorum

  1. Bak işte bu senaryo, daha iyi olmuş. Tam da, ikinci bölümde değişiyor herşey. 🙂


  2. bu arada işin gerçek kısmına ayıp etmiş olmayayım. gardaki anonsa kadar (hatta neredeyse o dahil), sahipsiz ege park-cinebonus sineması filan tamamen gerçek. anonsta da şimdi benim ismimi söyleyebilir mi, ya söylese diye geçti içimden.


  3. ya nebiçim kalp kalbe ben çok otogarda yattım bana ask lazım asık seviyorsan açaba oda seni seviyormu düşündüyün zaman aklına düştüyünde ada seni düşünüyor allah tarafından rahatsız ediliyorsun bunlar dogrumu belkide boş diyeçeksizniz ama insan çaresiz kalınça böyle yöntemler arıyor ellerine saylık yinede büyük bi sevkle okudum tşkler



Bir Cevap Yazın

