h1

ülkeyi kurtaracak formül

16 Aralık, 2008

03

Çevreciler bedava kömüre isyan etti: Muğla’da bedava dağıtılan kömür yüzünden üst solunum yolları rahatsızlıkları arttı” diyordu haber. Altındaki bir yorum (milliyet’in hürriyet’in filan yorumlarını okumaya midem dayanmıyor, ama radikal’de hoş şeyler olabiliyor) “Temiz havasıyla övündüğüm Antakya’da birkaç yıldır nefes alamaz olduk.Bu kalitesiz kömürü daha ne kadar soluyacağız? Yunanistan gençlerini birkaç ay konuk mu etsek acaba? Ne dersiniz?” diyordu. İşte bu, dedim.

Aklımdaki iki konu. Tam şehirlere doğalgaz yaygın olarak gelmişken, millet kömürden doğalgaza geçerken önce abarık bir zam. Üzerine seçim yatırımı. Küçük hesapların peşindeki hükümet, sonra bunun acısını çok daha kötü ödeyecek. En azından somut olarak karbon kısıtlamalarıyla. Biz de soluduğumuz havayla ödüyoruz.

Diğer yandan, Yunan gençlerin haklı tepkisi bize polisin öldürdüğü insanlardan daha beter koydu. Kolaysa bundan sonra Yunanlı polisler gerekmedikçe silahlarına sarılsınlar. Bizse yine vermediğimiz tepkinin cezasını ödüyoruz. Tekrar ve tekrar.

Şimdi ancak böyle kombine bir çözüm bir ümit olabilirdi. Biz yapamıyoruz anacım. Bakın, liseli gençlerimiz bile -Türk polisi bu yıl içinde 20 kişiyi öldürmüşken- gösteriyi sizin elçiliğin önünde yapıyorlar. Gelin, siz yapın.

Bu arada, böyle bir hareketi ‘engelleyemediğimiz asalaklar’ olarak gören bir anlayış var. Fransa, İtalya gibi gösteri ve grevle yoğrulmuş yerlerde değil de daha çok İngiltere’de ve Amerika’da. Bizim şehirdeki Dünya Bankası ve IMF toplantılarında ciddi gösteriler olurdu, okulun da etrafındaki bölgede. Başka şehirlerden akın akın gelirdi, zamanında Seattle’ı da dağıtanlar. Gazeteler katlanılması gereken bozuk üretim gibi bakıyordu bu gençlere. Güzelim huzurumuzu kaçırıyorlar. Bizim ne güzel rahatımız yerindeyken bize ne, yoksul ülkeler sömürülüyormuş filan…

The Times’ın “Yunanistan’daki huzursuzluk, ülkenin dünyaya mirası olan demokrasiyi kendi toprakları içinde hayata geçiremediğinin açık göstergesi” yazdığını aktarıyor Yıldırım Türker. Oysa, onun da dediği gibi, gerçekten de bu demokrasinin ta kendisi. Bir gün havamıza sahip çıkmakla başladığımızda biz de anlayacağız bunu.
(Oysa garip bir boyuneğmişlikle tüm tepkilerimizi kaybettik sanki. Sanki anne-babamız bizi bir davete götürmüş de büyük büyükler yiyip içerken biz mecburen ööle bakıyoruz).
(Veya bugün gördüğüm, okul servisinde korkunç derecede bangırdayan türk pop müziği eşliğinde son sırada tek başına hüzünle dışarı bakan oğlan çocuğu gibi. Müziği kapattıracak gücümüz yok. Sanki.)

Reklamlar

8 yorum

  1. sırayla bir şeylere değinmek istedim;
    1- hava çok fena bozdu istanbul’un benim oturduğum yakasında. bu kış çok net duyumsuyorum yeniden ciğerime çektiğim havanın ciğerimi yaktığını. dışarıda sigara içemez oldum diyeyim sen anla:) ve kesinlikle bu fütursuz doğalgaz zamlarının ardında böylesi bir hinlik olduğunu düşünüyorum.

    2- bugün atina’da yaşayan akrabam geldi. onu karşıladık, sohbet ettik biraz. dedik ‘n’oluyor yahu?’ bir türk olarak o kadar kafası karışık ki. o daha genç. 80 kuşağı diyeyim. ‘yaa, ne bileyim, anarşi de iyi değil’ le, ‘yaaa valla direniyorlar ve toplum da sempati besliyor, helal olsun’ arasında gidip gelen karışık yorumlar yapıp duruyor:))

    3- seattle’da olanları anlatan bir film izledim yakınlarda. ‘ battle in the seaatle’ diye. nasıl hayran oldum o insanlara. ve ne kadar biiihaberim bu olanlardan diye kızdım kendime.
    böyle…


  2. beni etkileyen birşey yazdı cmt. günü banu güven. atinalı esnafların polise barışçı göstericilere sert tepki gösterdiği için kızdığını ama yağmacılara birşey yapmadığını.
    bence “bu anarşi iyi değil de” sözü türk bakışı (ve dediğim gibi munis toplum isteyen diğerleri, ingiliz, abd, vs.). biz öyle bir sindirildik ki. 80’den itibaren sokağa inmek kötüdür, anarşi çıkar, o günlere döneriz, kardeş kardeşe… filan diye. üzerimizde oynanan bir oyun varsa asıl budur.


  3. Simon merhaba,

    Yunan gençlere kesinlikle “helal olsun!”. En azından komşumuz ve dünya için umutlanıyor insan.

    Bize gelince, olsa olsa en büyük değişim ve gelişim, bir daha ki seçimlere, bu hava kirliliğini gözönüne alan değerli büyüklerimizin, fakir fukaraya doğal gaz kontörü dağıtmaları olur artık.


  4. umutlanıyoruz evet. umudum var benim hala…
    “yunan kalmasın hepsi birbirini kırsın, ama olan milli servete oluyor ya yazık” gibi bir yorum duyduktan sonra bile, evet.
    15 yıldır i. melih gökçek’e maruz kalan(!) bir şehirde yaşıyor olmama rağmen, evet.


  5. Gaza zam yapsınlar, ahali gazdan kaçsın, bedava kömür dağıtsınlar, seçmenleri kapışsın, yaksın, duman etsinler havayı, sonra seçmenleri de tık nefes olsun, gelecek seçimde kendilerine bile oy verecek kalmasın…
    Sersemlik.:((


  6. zeynep, pek doğru bir öngörü bu. biraz daha kömür ve havakirliliği konusu olsun, gerçekten çok olası.


  7. folyo hanım, ah, gökçek demeyin bana. biraz daha kendilerine maruz kalırsam kesinlikle sizin de alıntıladığınız eleştirel günlük yazısında olduğu gibi korkmasaydım katil olurdum durumuna gelecek.


  8. çavdar hanım, yakında bilimsel (veya fake-çakma bilimsel) bir araştırma kömür gazı kısır yapıyor diye bir bulguya varsa…….
    türk soyu sonunun children of men’e doğru gideceğinden korkan ahali artık kömür dağıtıcılarına oy vermez, hatta onları bir komplo düzenlemekle suçlar, akp bu vebalin büyüklüğü altında ezilir… filan diye gidebilir mi dersiniz?..
    hep derim, çözüm bilimde!?&%



Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s